Stránka 5 z 10

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 21.6.2025 19:20
od petrsida
Alchymista píše: 21.6.2025 13:46
petrsida píše: 19.6.2025 20:41 pokud si dobre vybavuji, jsou to ty nadrze ve špičce lodi
Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) sú pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu 8-)
na délku cca metr dvacet, průměr 30 až 40 cm, možná lehce víc

což je nějakých 0.2 m krychlového umístěného těsně pod nádrží metanu

pro iniciaci víc než dost😉

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 21.6.2025 19:22
od petrsida
petrovic píše: 21.6.2025 13:53
todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 21.6.2025 20:47
od Alchymista
Alchymista píše: 21.6.2025 13:46 Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu 8-)
A toto napíšem za triezva :oops: :hlavou proti zdi

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 21.6.2025 20:56
od petrovic
petrsida píše: 21.6.2025 19:22
petrovic píše: 21.6.2025 13:53
todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
Tým zaryskovaním som nemyslel závadu COPV, ale nejakú inú závadu, napríklad na motoroch alebo ich prívodných potrubiach, ktorá by sa inak dala odhaliť pri statickom zážihu. To COPV podľa Muska (našiel som odkaz na fóre nasaspaceflight) zlyhalo pod plánovaným tlakom. Vzhľadom na to, koľko COPV bolo úspešne natlakovaných asi nepôjde o konštrukčnú, ale skôr o výrobnú chybu, alebo poškodenie pri montáži (spomeňme si napríklad na kyslíkovú nádrž Apolla 13). Tlakovú skúšku asi nebudú robiť v namontovanom stave (riziko poškodenia starship, ak by bola vadná celá várka), ak COPV demontujú, bude rýchlejšie namontovať už odskúšané COPV a demontované COPV použiť (ak prejdú tlakovou skúškou a asi aj skúškou tesnosti) na ďalšej starship.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 22.6.2025 13:41
od VaclavC
Nemůžou udělat SF lodi u věže? Nebude 60s ale jenom těch cca 10s, nebo na kolik mají vody, třeba to risknou.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 22.6.2025 14:31
od jakubv
Určitě mohou, nicméně si myslím, že jeden z důvodů pro oddělené testovací stanoviště mimo souběhu prací a rozšířené testování je i ten, aby v případě jako je tento, tj masivní RUD nedošlo k devastaci startovacího komplexu, ale jen test site. Která je sice velká, ale startovací komplex netknutý....

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 23.6.2025 10:32
od VaclavC
Kdyby jim to mělo bouchnout u věže, tak by asi museli skočit rovnou na V3 a druhou věž. Někde jsem zahlédl, že V3 má být na podzim. Tak to třeba risknou a v případě problému prostě "prokletou" V2 přeskočí. Jestli je to tedy možné.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 24.6.2025 23:55
od Pospíšil
Zatím posbírané trosky S36.

Obrázek

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 25.6.2025 10:15
od VaclavC
Nikoho netěší takováto událost, ale na všem špatném je i něco dobrého: člověk může vidět i věci, které jsou normálně uvnitř a vidět nejsou. A mne osobně, ač to technicky chápu, vždy zarazí, že z oceli stačí ta 4mm stěna. Také to bez správného tvaru a natlakování vypadá jako ... prostě zmuchlaný plech.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 25.6.2025 11:11
od petrsida
petrovic píše: 21.6.2025 20:56
petrsida píše: 21.6.2025 19:22
petrovic píše: 21.6.2025 13:53
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
Tým zaryskovaním som nemyslel závadu COPV, ale nejakú inú závadu, napríklad na motoroch alebo ich prívodných potrubiach, ktorá by sa inak dala odhaliť pri statickom zážihu. To COPV podľa Muska (našiel som odkaz na fóre nasaspaceflight) zlyhalo pod plánovaným tlakom. Vzhľadom na to, koľko COPV bolo úspešne natlakovaných asi nepôjde o konštrukčnú, ale skôr o výrobnú chybu, alebo poškodenie pri montáži (spomeňme si napríklad na kyslíkovú nádrž Apolla 13). Tlakovú skúšku asi nebudú robiť v namontovanom stave (riziko poškodenia starship, ak by bola vadná celá várka), ak COPV demontujú, bude rýchlejšie namontovať už odskúšané COPV a demontované COPV použiť (ak prejdú tlakovou skúškou a asi aj skúškou tesnosti) na ďalšej starship.

měl jsem na mysly pouze kontrolu již namontovaneho, jinak samozřejmě dává smysl nastavit kontrolni procesy před montáží a hlidat poškození