IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
VaclavC
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 292
Reputace: 213
Registrován: 11.1.2017 11:40
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od VaclavC »

Je li to skutečně tak, šlo by o problém s kvalitou a ne problém designu. U Amosu to bylo jinak, tam to byl principielní problém.
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2490
Reputace: 3488
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od Tjov »

Zjednodušeně COPV sejmula loď, jasný jsou to odlišné COPV a tady je to defekt výrobního charakteru. Nicméně výsledek tj. Ztráta HW před statickým zážehem vlivem COPV je společná pro obě události …

Ad FAA

Jde to kompletně za SpaceX
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11562
Reputace: 12003
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od Pospíšil »

Amatérská obhlídka testovacího stanoviště z vody dnes ráno.
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4025
Reputace: 3137
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od petrsida »

Alchymista píše: 19.6.2025 10:18 Zasa heliové nádrže? :icon_eek:
Je to zrejme vysokotlaká erupcia, tekutý metán by bola nízkotlaká erupcia - taká vyzerá inak. Takže ako prvé vybuchlo niečo, v čom bol vysoký tlak.
správný postreh, jen ne He, ale dusik :palec nahoru:

pokud si dobre vybavuji, jsou to ty nadrze ve špičce lodi
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11562
Reputace: 12003
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od Pospíšil »

Stav test standu po explozi S36.

Obrázek

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
MrG
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 459
Reputace: 555
Registrován: 21.6.2023 8:00
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od MrG »

Poskodenie je vacsie, vybuch a nasledny poziar zasiahol aj vybavenie pre kryo testovanie boostrov.

Obrázek
Uživatelský avatar
jakubv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1754
Reputace: 2162
Registrován: 4.2.2017 23:23
Kontaktovat uživatele:
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od jakubv »

No, bylo tam pár stovek tun CH4 a O2 a to už udělá big bada bum :-o
-----------------
xx jakubv
todtv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1522
Reputace: 321
Registrován: 18.11.2018 23:11
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od todtv »

Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Alchymista
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 466
Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od Alchymista »

petrsida píše: 19.6.2025 20:41 pokud si dobre vybavuji, jsou to ty nadrze ve špičce lodi
Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) sú pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu 8-)
:naštvaný: Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
petrovic
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 4
Reputace: 0
Registrován: 25.3.2025 19:04
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od petrovic »

todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

Odpovědět

Zpět na „Testování“