IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4025
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
na délku cca metr dvacet, průměr 30 až 40 cm, možná lehce vícAlchymista píše: 21.6.2025 13:46Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) sú pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu![]()
což je nějakých 0.2 m krychlového umístěného těsně pod nádrží metanu
pro iniciaci víc než dost
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4025
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
petrovic píše: 21.6.2025 13:53Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1163
- Reputace: 466
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
A toto napíšem za triezvaAlchymista píše: 21.6.2025 13:46 Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) sú pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu![]()



Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
Tým zaryskovaním som nemyslel závadu COPV, ale nejakú inú závadu, napríklad na motoroch alebo ich prívodných potrubiach, ktorá by sa inak dala odhaliť pri statickom zážihu. To COPV podľa Muska (našiel som odkaz na fóre nasaspaceflight) zlyhalo pod plánovaným tlakom. Vzhľadom na to, koľko COPV bolo úspešne natlakovaných asi nepôjde o konštrukčnú, ale skôr o výrobnú chybu, alebo poškodenie pri montáži (spomeňme si napríklad na kyslíkovú nádrž Apolla 13). Tlakovú skúšku asi nebudú robiť v namontovanom stave (riziko poškodenia starship, ak by bola vadná celá várka), ak COPV demontujú, bude rýchlejšie namontovať už odskúšané COPV a demontované COPV použiť (ak prejdú tlakovou skúškou a asi aj skúškou tesnosti) na ďalšej starship.petrsida píše: 21.6.2025 19:22petrovic píše: 21.6.2025 13:53Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
Nemůžou udělat SF lodi u věže? Nebude 60s ale jenom těch cca 10s, nebo na kolik mají vody, třeba to risknou.
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1754
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)
Určitě mohou, nicméně si myslím, že jeden z důvodů pro oddělené testovací stanoviště mimo souběhu prací a rozšířené testování je i ten, aby v případě jako je tento, tj masivní RUD nedošlo k devastaci startovacího komplexu, ale jen test site. Která je sice velká, ale startovací komplex netknutý....
-----------------
xx jakubv
xx jakubv