IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4025
Reputace: 3137
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od petrsida »

Alchymista píše: 21.6.2025 13:46
petrsida píše: 19.6.2025 20:41 pokud si dobre vybavuji, jsou to ty nadrze ve špičce lodi
Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) sú pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu 8-)
na délku cca metr dvacet, průměr 30 až 40 cm, možná lehce víc

což je nějakých 0.2 m krychlového umístěného těsně pod nádrží metanu

pro iniciaci víc než dost😉
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4025
Reputace: 3137
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od petrsida »

petrovic píše: 21.6.2025 13:53
todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
Alchymista
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 466
Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od Alchymista »

Alchymista píše: 21.6.2025 13:46 Aký majú objem? meter kubický stlačeného dusíku pri 500 bar (=50MPa = 500atm.) pri výbuchu ekvivalentné cca 30kg tritolu 8-)
A toto napíšem za triezva :oops: :hlavou proti zdi
:naštvaný: Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
petrovic
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 4
Reputace: 0
Registrován: 25.3.2025 19:04
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od petrovic »

petrsida píše: 21.6.2025 19:22
petrovic píše: 21.6.2025 13:53
todtv píše: 20.6.2025 16:11 Takže 10. let bude tak na podzim. Mezitím se EM může soustředit více na Teslu, xAI apod.
Ešte je možnosť zariskovať a letieť s S37 po výmene COPV bez statického zážihu ak bola príčina naozaj vo výrobnej vade COPV alebo jeho poškodení pri montáži.

muzou ověřit natlakováním COPV na prázdné lodi
Tým zaryskovaním som nemyslel závadu COPV, ale nejakú inú závadu, napríklad na motoroch alebo ich prívodných potrubiach, ktorá by sa inak dala odhaliť pri statickom zážihu. To COPV podľa Muska (našiel som odkaz na fóre nasaspaceflight) zlyhalo pod plánovaným tlakom. Vzhľadom na to, koľko COPV bolo úspešne natlakovaných asi nepôjde o konštrukčnú, ale skôr o výrobnú chybu, alebo poškodenie pri montáži (spomeňme si napríklad na kyslíkovú nádrž Apolla 13). Tlakovú skúšku asi nebudú robiť v namontovanom stave (riziko poškodenia starship, ak by bola vadná celá várka), ak COPV demontujú, bude rýchlejšie namontovať už odskúšané COPV a demontované COPV použiť (ak prejdú tlakovou skúškou a asi aj skúškou tesnosti) na ďalšej starship.
VaclavC
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 292
Reputace: 213
Registrován: 11.1.2017 11:40
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od VaclavC »

Nemůžou udělat SF lodi u věže? Nebude 60s ale jenom těch cca 10s, nebo na kolik mají vody, třeba to risknou.
Uživatelský avatar
jakubv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1754
Reputace: 2162
Registrován: 4.2.2017 23:23
Kontaktovat uživatele:
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Příspěvek od jakubv »

Určitě mohou, nicméně si myslím, že jeden z důvodů pro oddělené testovací stanoviště mimo souběhu prací a rozšířené testování je i ten, aby v případě jako je tento, tj masivní RUD nedošlo k devastaci startovacího komplexu, ale jen test site. Která je sice velká, ale startovací komplex netknutý....
-----------------
xx jakubv

Odpovědět

Zpět na „Testování“