Falcon 9 v1.2
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11255
- Reputace: 11363
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Falcon 9 v1.2
Reakce SpaceX v tomto článku: http://www.theverge.com/2017/2/2/144909 ... wsj-report
“We have qualified our engines to be robust to turbine wheel cracks,” John Taylor, a SpaceX representative, tells The Verge. “However, we are modifying the design to avoid them altogether. This will be part of the final design iteration on Falcon 9. SpaceX has established a plan in partnership with NASA to qualify engines for [crewed] spaceflight.”
"Motory byly kvalifikovány s dostatečnou robustností, aby snesly i trhliny na rotoru turbíny" řekl John Taylor ze SpaceX. "Nicméně pracujeme na úpravě konstrukce, abychom trhlinám zcela zabránili. Toto bude součástí poslední konstrukční iterace Falconu 9. SpaceX ve spolupráci s NASA připravil plán na kvalifikaci motorů pro pilotované lety".
“We have qualified our engines to be robust to turbine wheel cracks,” John Taylor, a SpaceX representative, tells The Verge. “However, we are modifying the design to avoid them altogether. This will be part of the final design iteration on Falcon 9. SpaceX has established a plan in partnership with NASA to qualify engines for [crewed] spaceflight.”
"Motory byly kvalifikovány s dostatečnou robustností, aby snesly i trhliny na rotoru turbíny" řekl John Taylor ze SpaceX. "Nicméně pracujeme na úpravě konstrukce, abychom trhlinám zcela zabránili. Toto bude součástí poslední konstrukční iterace Falconu 9. SpaceX ve spolupráci s NASA připravil plán na kvalifikaci motorů pro pilotované lety".
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.2
Podle ředitelky Shotwell byl problém s prasklinami v turbočerpadle Merlinu objeven při pozemních testech už v roce 2015 a to ve dvou typech.
Závažnější typ prasklin byl již řešen SW úpravou a také přepracovaným rotorem turbíny plynového generátoru, což bylo aplikováno už při letu CRS-9.
Druhý typ prasklin ve svárech a plášti není pro let závažný, ale NASA a letectvo přesto požádaly o konstrukční řešení i tohoto problému. Tato změna bude aplikována ještě před bezpilotní misí SpX DM-1 (F9 Block5) plánovanou na listopad.
http://www.reuters.com/article/us-space ... ium=Social
Závažnější typ prasklin byl již řešen SW úpravou a také přepracovaným rotorem turbíny plynového generátoru, což bylo aplikováno už při letu CRS-9.
Druhý typ prasklin ve svárech a plášti není pro let závažný, ale NASA a letectvo přesto požádaly o konstrukční řešení i tohoto problému. Tato změna bude aplikována ještě před bezpilotní misí SpX DM-1 (F9 Block5) plánovanou na listopad.
http://www.reuters.com/article/us-space ... ium=Social
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1076
- Reputace: 0
- Registrován: 25.7.2013 0:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon 9 v1.2
Zostrih pristávaní F9
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Re: Falcon 9 v1.2
Ahoj! Měl bych dotaz k AFDS. Jakým způsobem k destrukci rakety (snad ne)dojde?
Re: Falcon 9 v1.2
Asi myslíš AFTS (Autonomous Flight Termination System). Pokud se nepletu, tak v případě destrukce F9R Dev1 (Grasshopper 2), kde se uplatnil podobný systém, došlo k otevření ventilů nádrží, čímž se ztratil vnitřní tlak a to stačilo k destrukci nosiče. matně si pamatuju, že SpaceX k tomuhle účelu nechce používat výbušniny, ale třeba mne někdo opraví.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11255
- Reputace: 11363
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Falcon 9 v1.2
Ano, EM obecně nemá rád explosivní materiály, nicméně v případě FTS (AFTS) musel nakonec ustoupit (pravděpodobně kvůli certifikaci nosiče pro DoD náklady). Současná verze F9 má podél nádrží prvního stupně menší dávku trhaviny, které stupeň v případě iniciace v podstatě po celé délce rozpáře. Dojde k smísení pohonných látek a jejich rychlému vyhoření / expolsi.Dugi píše: matně si pamatuju, že SpaceX k tomuhle účelu nechce používat výbušniny, ale třeba mne někdo opraví.
Výhody autonomního FTS (AFTS) popisuje tento čerstvý článek, kde je systému přiřknut ještě jiný název - AFSS (Automated Flight Safety System). http://www.floridatoday.com/story/tech/ ... /98539952/
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Falcon 9 v1.2
Díky moc za informace!
Re: Falcon 9 v1.2
Ano, překlep. Pardon. Autonomous Flight Termination jsem měl namysli. Díky za osvětlení!
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.2
F9 disponuje systémem FTS nejenom v prvním stupni, ale v obou stupních. A to nejenom u současné verze F9, ale všech u verzí.Pospíšil píše:Ano, EM obecně nemá rád explosivní materiály, nicméně v případě FTS (AFTS) musel nakonec ustoupit (pravděpodobně kvůli certifikaci nosiče pro DoD náklady). Současná verze F9 má podél nádrží prvního stupně menší dávku trhaviny, které stupeň v případě iniciace v podstatě po celé délce rozpáře. Dojde k smísení pohonných látek a jejich rychlému vyhoření / expolsi.Dugi píše: matně si pamatuju, že SpaceX k tomuhle účelu nechce používat výbušniny, ale třeba mne někdo opraví.
AFTS se liší jen v jeho iniciaci, ale princip je stále stejný - lineární rozbuška na vnějším plášti.
Naposledy upravil(a) Raul dne 13.3.2017 21:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Falcon 9 v1.2
Ono to ma vice duvodu, ale hlavni dva jsou ty, ze zadny ventil nedokaze vyprazdnit nadrze dostatecne rychle, a navic by netknute telo rakety mohlo pokracovat po balisticke krivce az do dopadu.
Proto je v podstate jedina mozno dat na plast trhavinu, ktera jednak okamzite otevre obe nadrze, a zaroven je rozpare do te miry, ze uz moc daleko nedoleti, nehlede na to co s temi troskami udela vybuch uvolneneho paliva a okyslicovadla.
Proto je v podstate jedina mozno dat na plast trhavinu, ktera jednak okamzite otevre obe nadrze, a zaroven je rozpare do te miry, ze uz moc daleko nedoleti, nehlede na to co s temi troskami udela vybuch uvolneneho paliva a okyslicovadla.