Iridium NEXT (Flight 1)

Souhrn misí, které odstartovaly pomocí technologií firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27004
Reputace: 2779
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Dugi »

Ano, šlo o nejtěžší náklad, jaký kdy Falcon vynášel. Bylo to 9600 kg - každý satelit váží 860 kg, bylo jich deset + tunový vypouštěč.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11587
Reputace: 12066
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Pospíšil »

MaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
Jeden satelit má hmotnost 860 kg, viz https://www.orbitalatk.com/space-system ... umNEXT.pdf
10 x 860 = 8600 kg + ~1000 kg (dispenser) = 9600 kg, což je na LEO zatím nejvíc.
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2681
Reputace: 2327
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Meybe »

MaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
Myslím,že šlo o nejtěžší náklad pro Falcon 9 asi 9.5t. Nevím o žádném jiném nákladu, který by byl přes toto číslo. Pokud se mýlím tak mne opravte. A nejtěžší na GTO byl myslím náklad mise SES-9.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
marian007
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 505
Reputace: 15
Registrován: 17.4.2015 0:34
Kontaktovat uživatele:
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od marian007 »

Objavili sa špekulácie o tom, či sa podaril plánovaný deorbit 2. stupňa. Na orbite totiž JSpOC eviduje z tohto štartu okrem 10 satelitov Iridium ešte jeden veľký objekt a zatiaľ nie je jasné, čo to je.
RoliD
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 88
Reputace: 40
Registrován: 3.10.2012 20:09
Kontaktovat uživatele:
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od RoliD »

Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?

Je nějaký velký rozdíl v maximu na polární a na běžnou dráhu?
--------------------------------
Android Forum pro vaše mobily: https://androidforum.cz
Uživatelský avatar
Samo
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2148
Reputace: 1388
Registrován: 29.8.2015 22:52
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Samo »

sup píše:Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?
Tuším že okolo 15t
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Raul »

Meybe píše:
Pospíšil píše:Raul byl rychlejší a samozřejmě má pravdu. Jen je trochu zvláštní, že se obě lodě už nekolik hodin pohybují na jihovýchod, místo aby pluly severovýchodním směrem k LA.
Pujde také o čekání na povolení pro vjezd do přístavu např. kvůli provozu. Manévrování s celou sestavou není určitě nic jednoduchého. Má svou délku a potřebuje svůj prostor.
Z důvodu silnějšího severozápadního větru bylo spíš nutno postavit JRtI po větru, aby se minimalizovalo houpání na vlnách, než se stupeň dostatečně na palubě zajistí hevery a řetězy napnutými k přivařeným patkám.

Na povolení vjezdu po přístavu se obvykle čeká v pobřežních vodách, ne na širém moři.
mnauprsk
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 67
Reputace: 7
Registrován: 3.7.2015 22:35
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od mnauprsk »

Jsem moc rád, že se opět létá, nevíte, jestli je těch 9600 kg na polární dráhu už mimo nosnost F9 při RTLS, nebo bylo přistání na plovoucí plošinu zvoleno z jiných důvodů?
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27004
Reputace: 2779
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od Dugi »

Myslím, že při tomhle letovém profilu a zátěži se první stupeň nad pevninu vrátit nemůže.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
TomasPribyl
VIP uživatel
VIP uživatel
Příspěvky: 161
Reputace: 16
Registrován: 23.5.2012 21:40
Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Příspěvek od TomasPribyl »

Je vůbec přistání na pevnině v Kalifornii (Vandenberg AFB) už nyní možné? Tedy je už dokončená přistávací plocha na SLC-4W? Nikde jsem tu informaci nezaregistroval, ale možná mi to uniklo.

Odpovědět

Zpět na „Mise“