Iridium NEXT (Flight 1)
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Ano, šlo o nejtěžší náklad, jaký kdy Falcon vynášel. Bylo to 9600 kg - každý satelit váží 860 kg, bylo jich deset + tunový vypouštěč.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11587
- Reputace: 12066
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Jeden satelit má hmotnost 860 kg, viz https://www.orbitalatk.com/space-system ... umNEXT.pdfMaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
10 x 860 = 8600 kg + ~1000 kg (dispenser) = 9600 kg, což je na LEO zatím nejvíc.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2681
- Reputace: 2327
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Myslím,že šlo o nejtěžší náklad pro Falcon 9 asi 9.5t. Nevím o žádném jiném nákladu, který by byl přes toto číslo. Pokud se mýlím tak mne opravte. A nejtěžší na GTO byl myslím náklad mise SES-9.MaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- marian007
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 505
- Reputace: 15
- Registrován: 17.4.2015 0:34
- Kontaktovat uživatele:
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Objavili sa špekulácie o tom, či sa podaril plánovaný deorbit 2. stupňa. Na orbite totiž JSpOC eviduje z tohto štartu okrem 10 satelitov Iridium ešte jeden veľký objekt a zatiaľ nie je jasné, čo to je.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 88
- Reputace: 40
- Registrován: 3.10.2012 20:09
- Kontaktovat uživatele:
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?
Je nějaký velký rozdíl v maximu na polární a na běžnou dráhu?
Je nějaký velký rozdíl v maximu na polární a na běžnou dráhu?
--------------------------------
Android Forum pro vaše mobily: https://androidforum.cz
Android Forum pro vaše mobily: https://androidforum.cz
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Tuším že okolo 15tsup píše:Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Z důvodu silnějšího severozápadního větru bylo spíš nutno postavit JRtI po větru, aby se minimalizovalo houpání na vlnách, než se stupeň dostatečně na palubě zajistí hevery a řetězy napnutými k přivařeným patkám.Meybe píše:Pujde také o čekání na povolení pro vjezd do přístavu např. kvůli provozu. Manévrování s celou sestavou není určitě nic jednoduchého. Má svou délku a potřebuje svůj prostor.Pospíšil píše:Raul byl rychlejší a samozřejmě má pravdu. Jen je trochu zvláštní, že se obě lodě už nekolik hodin pohybují na jihovýchod, místo aby pluly severovýchodním směrem k LA.
Na povolení vjezdu po přístavu se obvykle čeká v pobřežních vodách, ne na širém moři.
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Jsem moc rád, že se opět létá, nevíte, jestli je těch 9600 kg na polární dráhu už mimo nosnost F9 při RTLS, nebo bylo přistání na plovoucí plošinu zvoleno z jiných důvodů?
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Myslím, že při tomhle letovém profilu a zátěži se první stupeň nad pevninu vrátit nemůže.
- TomasPribyl
- VIP uživatel
- Příspěvky: 161
- Reputace: 16
- Registrován: 23.5.2012 21:40
Re: Iridium NEXT (Flight 1)
Je vůbec přistání na pevnině v Kalifornii (Vandenberg AFB) už nyní možné? Tedy je už dokončená přistávací plocha na SLC-4W? Nikde jsem tu informaci nezaregistroval, ale možná mi to uniklo.