IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Statický zážeh byl z nějakého důvodu přerušen před zapálením motorů, takže úplně hladce to asi nejde.VaclavC píše: 21.5.2025 20:30 S35 nejspíš jede na další statický zážeh .. takže se nečeká jenom na FAA. A doufejme, že se jim to podaří odladit.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
dle všeho šlo pouze o spin prime , ne statický zážeh
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Ale já nemluvil o tomhle jako ty
SpaceX Performs Spin Prime Test of Ship 35
https://www.youtube.com/watch?v=CRr-c5ukom4
ale o tomhle
SCRUB: SpaceX Performs Engine Testing of Ship 35
https://www.youtube.com/watch?v=CwQLw-5bdtU
Je však možné, že i to měl být pouze spin prime.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Uvidíme jestli pojede rovnou na sestavení a nebo do "dílny"
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Je vidět, že si dávají mnohem více záležet než předtím a snaží se být důkladní. Fakt doufám, že to bude stačit k hladkému průběhu letu. Kdyby ne, tak to už by překročilo hranice standardní, lehké a očekávatelné vývojové lapálie.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Doufejme, že to u IFT-7 bylo tak nějak překvapení, ITF-8 už byl narván senzory tak, že mají dost informací a u IFT-9 odladí řešení .... ale zase je to problém, který asi nejde moc spolehlivě simulovat na počítačích a na testovacím standu nelze vyrobit identické podmínky. Takže pořádný test stejně bude až za letu a vyjít to nemusí.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
V tomto (a návezném) postu se tvrdí, že první Spin Prime skončil abortem, proto byl druhý. A NET 27.5.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
SpaceX spustila oficiální stránku pro devátý testovací let
Je toho spousta,
- s Boosterem půjdou na hranu a budou testovat ostřejší sestup - vyšší efektivita resp. nosnost
- při oddělení budou flip manévr řídit pomocí ventilů na hot stage ringu, které usměrní tok spalin ze Starship a kontrolovaně otočí Booster v zamýšleném směru. Nyní byla trajektorie flip manévru náhodná a tato změna přinese úsporu paliva.
- Při landing burn budou simulovat selhání jednoho ze tří středových Raptorů, kdy jeden z vnitřního kruhu bude kompenzovat jeho ztrátu. V poslední části landing burn půjde Booster pouze na dva středové Raptory.
- 29 z 33 Raptorů je použitých, většina dílů na Boosteru je původní a tento let přinese data pro rychlejší a efektivnější znovu použití příštích Boosterů
- loď se opět pokusí vypustit náklad maket Starlinků
- opět chybí některé destičky a jiné jsou kovové či jedna s aktivním chlazením
- loď má záchytné body a bude se testovat jejich namáhání při průletu atmosférou

Je toho spousta,
- s Boosterem půjdou na hranu a budou testovat ostřejší sestup - vyšší efektivita resp. nosnost
- při oddělení budou flip manévr řídit pomocí ventilů na hot stage ringu, které usměrní tok spalin ze Starship a kontrolovaně otočí Booster v zamýšleném směru. Nyní byla trajektorie flip manévru náhodná a tato změna přinese úsporu paliva.
- Při landing burn budou simulovat selhání jednoho ze tří středových Raptorů, kdy jeden z vnitřního kruhu bude kompenzovat jeho ztrátu. V poslední části landing burn půjde Booster pouze na dva středové Raptory.
- 29 z 33 Raptorů je použitých, většina dílů na Boosteru je původní a tento let přinese data pro rychlejší a efektivnější znovu použití příštích Boosterů
- loď se opět pokusí vypustit náklad maket Starlinků
- opět chybí některé destičky a jiné jsou kovové či jedna s aktivním chlazením
- loď má záchytné body a bude se testovat jejich namáhání při průletu atmosférou
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Zrovna tohle mi přijde jako hodně důležité z hlediska vylepšení spolehlivostiTjov píše: 23.5.2025 21:23 - Při landing burn budou simulovat selhání jednoho ze tří středových Raptorů, kdy jeden z vnitřního kruhu bude kompenzovat jeho ztrátu. V poslední části landing burn půjde Booster pouze na dva středové Raptory.

Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Už míří na rampu
