IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Odpovědět
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

Z dokumentů FCC vyplývá možnost záchytu Starship na dalším testovacím letu !

Dále zatím neoficiálně je možnost že poletí znovu Superheavy 14 a dojde k záchytu Superheavy na pad A a Starship na pad B :slint:
Naposledy upravil(a) Tjov dne 4.5.2025 8:12, celkem upraveno 1 x.
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

Dovolil jsem si změnit IFT na OFT , protože to vypadá že si Starship dá nejméně jedno kolo kolem Země :palec nahoru:
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

Jinak je to samozřejmě jen úřední datum od kdy FCC licence platí, ale NET 14.3.2025
Thales
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 337
Reputace: 264
Registrován: 9.8.2021 14:21
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Thales »

To by bylo i na SpaceX v tuto chvíli brzy, ale vzhledem k tomu, že licence platí do 30.6. t.r. tak se nebojím, že by jim propadla :)

Otázka je co s tím B14? Úplně se to vyloučit nedá, ale obecně u SX vidím spíš tendenci jít co nejrychleji kupředu. Pokud vím, tak chystají v dohledné době překlopit booster na verzi 2.0 takže bych očekával, že primární pro ně bude překlopit verzi a teprve pak zkoušet laborovat s opětovným použitím. Proto bych na B14 úplně nevsázel. Ale kdo ví? Ví někdo u kterého čísla by to měli překlopit?
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

Snad u SN18, jinak 314 raptor letěl znovu a naopak za mě před verzí 2 je fajn vědět kde jsou limity a co vylepšit než přejdou na v2 SuperHeavy. Přeci jen ty harmonické oscilace na první Starship v2 byly dost nečekané :Drbe se na hlavě:
VaclavC
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 282
Reputace: 204
Registrován: 11.1.2017 11:40
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od VaclavC »

U té V2 Starship nejspíš úplně předělali vedení médií k motorům ... a asi jim unikl nějaký vibrační mód. Simulovat to nejspíš moc nejde, pozná se to až při ostrém letu. Takže mi to zas tak nečekané nepřijde.
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

VaclavC píše: 27.2.2025 9:33 Takže mi to zas tak nečekané nepřijde.
No vzhledem k tomu, že následně dělali 1 minutu dlouhý static fire a před IFT-7 pouze několik sekund. To spíše ukazuje, že toto opravdu nečekali a hlavně by neztráceli čas s ládováním "dummy" Starlinků, kdyby měli pochybnosti o verzi 2. Neříkám že je Starship a SuperHeavy v produkční fázi, ale řekl bych že je už dost daleko na to, aby se jim rozvibroval spodek lodi a defakto povolily svary/spoje :mrgreen: .

edit: i ten přísun informací, byl takový ... "odvětrání nestačilo, posílíme jej a přidáme více prostředků na potlačení požárů", aby následně uvedli, že se to rozvibrovalo a začalo unikat palivo.
Thales
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 337
Reputace: 264
Registrován: 9.8.2021 14:21
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Thales »

Tjov píše: 26.2.2025 22:00 Snad u SN18, jinak 314 raptor letěl znovu a naopak za mě před verzí 2 je fajn vědět kde jsou limity a co vylepšit než přejdou na v2 SuperHeavy. Přeci jen ty harmonické oscilace na první Starship v2 byly dost nečekané :Drbe se na hlavě:
To je pravda, další testování motorů bych očekával, ale testovat celý booster se mi v tomto případě jeví jako stagnace nebo dokonce krok zpět. Ale netvrdím to, jen si to myslím. Kdyby dělali opětovný test boosteru, tak bych čekal, že použijí ten poslední, který by měl být nejvyspělejší. Dávalo by tedy smysl ho použít teď, ale neudělali to, poletí B15. Nebo při příštím letu IFT/OFT9 by letěl B15. Vždyť i vidíme jak nemilosrdně šrotují to, co zastaralo než to letělo. Na druhou stranu netušíme jak velký rozdíl mezi B14 a B15 je. Třeba je zanedbatelný?
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2477
Reputace: 3482
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od Tjov »

Možné znovu použití boosteru B14 potvrzeno, pokud bude úspěšně zachycen
VaclavC
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 282
Reputace: 204
Registrován: 11.1.2017 11:40
Re: OFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)

Příspěvek od VaclavC »

S35 míří do Masseys na kryo testování. Z toho by jeden mohl myslet, že žádné zásadní úpravy v reakci na poslední dvě selhání neplánují.
A asi by to tady někdo měl přejmenovat na IFT, na OTF si holt ještě počkáme.

Odpovědět

Zpět na „Testování“