Stránka 7 z 11
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 17.5.2025 20:18
od VaclavC
On je nejspíš také někde za rohem Raptor V3, se kterým to bude vypadat zase jinak. Teď si ověřili, že koncept přistání na věži jako takový je funkční a samotný booster mohou více ladit až v další verzi, třeba se tomu pořádně chtějí věnovat až a novým Raptorem. Potřebují se, podle mne, soustředit hlavně na loď a létat s ní co nejčastěji dokud nevyladí dodávku médií do motorů. Ale, pravda, trochu mi do toho potom nezapadá pokus o znovupoužití boosteru. Že by tady už platilo, že je "flight proven", to se mi moc nezdá.
Ad FAA, to si také nemyslím.
Prostě víme málo a spekulujeme ...
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 17.5.2025 22:56
od Tjov
Já v tom vidím maximální focus na loď, s tím že water landing přinese stejná data jako záchyt (viz. Gerstenmaierova slova před IFT-5 o milimetrové přesnosti) a odpadá nutnost to rozřezat a zlikvidovat… bude z toho hezký korálový útes .
Včera měli v roof top baru párty , tak snad se odreagují a na třetí pokus to tam pošlou jako páni. A přidají na kadenci, už to začíná být nuda, teda občas sice někdo odpálí aero kryt přímo na rampě , ale jinak to nestojí za řeč

. BO nic, ULA nic
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 18.5.2025 8:56
od Thales
VaclavC píše: 17.5.2025 20:18
On je nejspíš také někde za rohem Raptor V3, se kterým to bude vypadat zase jinak. Teď si ověřili, že koncept přistání na věži jako takový je funkční a samotný booster mohou více ladit až v další verzi, třeba se tomu pořádně chtějí věnovat až a novým Raptorem. Potřebují se, podle mne, soustředit hlavně na loď a létat s ní co nejčastěji dokud nevyladí dodávku médií do motorů.
Možná je to prostá analýza rizik. I když ví, že přistání s boosterem zvládli, tak pořád je tu riziko, že se něco nepovede a dojde k poškození odpalovací infrastruktury. A nejen odpalovací, ale i přístávací. Zatím mají jen jednu. To by mohlo vážně ohrozit harmonogram nácviku přistání s SS. Ano, jsem si jistý, že by SpX dokázalo opravit poškozenou OLM a věci kolem s rychlostí sobě vlastní, ale dělat rozsáhlé opravy na neperspektivní OLM je neekonomické. Přitom jí však stále potřebují kvůli nácviku a dojetí už vyrobeného hardwaru. To by dávalo smysl. Ne, že by neměli co zjišťovat na starém boosteru (nejde o přesnost přistání, ale o opotřebení hardwaru a na to je telemetrie krátká), ale prostě jim to za ta rizika nestojí.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 18.5.2025 12:20
od Tjov
Show must go on

, druhý den a další párty
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 18.5.2025 18:15
od Thales
Tjov píše: 18.5.2025 12:20
Show must go on

, druhý den a další párty
Aha, tak už víme proč si jeřábníci a svářeči stěžovali a dožadovali se Muskovy pozornosti

Všichni ostatní jsou na párty a jen oni makají

Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 18.5.2025 20:02
od Tjov

tak pozor byla to svatba !!!
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 20.5.2025 9:50
od VaclavC
Možná v odkladu teď nejsou technické záležitosti, ale zase byrokracie. Čeká se (opět) na FAA:
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 20.5.2025 12:18
od Thales
Na B14 máme smajlíka

Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 21.5.2025 20:30
od VaclavC
S35 nejspíš jede na další statický zážeh .. takže se nečeká jenom na FAA. A doufejme, že se jim to podaří odladit.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Napsal: 22.5.2025 17:53
od Tjov
FAA nemá námitek a Let číslo 9 má úředně zelenou
NET 27/5/2025