IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
On je nejspíš také někde za rohem Raptor V3, se kterým to bude vypadat zase jinak. Teď si ověřili, že koncept přistání na věži jako takový je funkční a samotný booster mohou více ladit až v další verzi, třeba se tomu pořádně chtějí věnovat až a novým Raptorem. Potřebují se, podle mne, soustředit hlavně na loď a létat s ní co nejčastěji dokud nevyladí dodávku médií do motorů. Ale, pravda, trochu mi do toho potom nezapadá pokus o znovupoužití boosteru. Že by tady už platilo, že je "flight proven", to se mi moc nezdá.
Ad FAA, to si také nemyslím.
Prostě víme málo a spekulujeme ...
Ad FAA, to si také nemyslím.
Prostě víme málo a spekulujeme ...
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Já v tom vidím maximální focus na loď, s tím že water landing přinese stejná data jako záchyt (viz. Gerstenmaierova slova před IFT-5 o milimetrové přesnosti) a odpadá nutnost to rozřezat a zlikvidovat… bude z toho hezký korálový útes .
Včera měli v roof top baru párty , tak snad se odreagují a na třetí pokus to tam pošlou jako páni. A přidají na kadenci, už to začíná být nuda, teda občas sice někdo odpálí aero kryt přímo na rampě , ale jinak to nestojí za řeč
. BO nic, ULA nic
Včera měli v roof top baru párty , tak snad se odreagují a na třetí pokus to tam pošlou jako páni. A přidají na kadenci, už to začíná být nuda, teda občas sice někdo odpálí aero kryt přímo na rampě , ale jinak to nestojí za řeč

Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Možná je to prostá analýza rizik. I když ví, že přistání s boosterem zvládli, tak pořád je tu riziko, že se něco nepovede a dojde k poškození odpalovací infrastruktury. A nejen odpalovací, ale i přístávací. Zatím mají jen jednu. To by mohlo vážně ohrozit harmonogram nácviku přistání s SS. Ano, jsem si jistý, že by SpX dokázalo opravit poškozenou OLM a věci kolem s rychlostí sobě vlastní, ale dělat rozsáhlé opravy na neperspektivní OLM je neekonomické. Přitom jí však stále potřebují kvůli nácviku a dojetí už vyrobeného hardwaru. To by dávalo smysl. Ne, že by neměli co zjišťovat na starém boosteru (nejde o přesnost přistání, ale o opotřebení hardwaru a na to je telemetrie krátká), ale prostě jim to za ta rizika nestojí.VaclavC píše: 17.5.2025 20:18 On je nejspíš také někde za rohem Raptor V3, se kterým to bude vypadat zase jinak. Teď si ověřili, že koncept přistání na věži jako takový je funkční a samotný booster mohou více ladit až v další verzi, třeba se tomu pořádně chtějí věnovat až a novým Raptorem. Potřebují se, podle mne, soustředit hlavně na loď a létat s ní co nejčastěji dokud nevyladí dodávku médií do motorů.
Naposledy upravil(a) Thales dne 18.5.2025 16:18, celkem upraveno 1 x.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Show must go on
, druhý den a další párty


Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Aha, tak už víme proč si jeřábníci a svářeči stěžovali a dožadovali se Muskovy pozornosti


Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)


Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Možná v odkladu teď nejsou technické záležitosti, ale zase byrokracie. Čeká se (opět) na FAA:
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
Na B14 máme smajlíka 



Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
S35 nejspíš jede na další statický zážeh .. takže se nečeká jenom na FAA. A doufejme, že se jim to podaří odladit.
Re: IFT-9 Devátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14??/S35)
FAA nemá námitek a Let číslo 9 má úředně zelenou
NET 27/5/2025

NET 27/5/2025