Virgin galactic
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Virgin galactic
jo, uz se nedivim ze si pri havarii "sahnul vedle"vai777 píše:Ty prostřihy - to je veliká krása. Pracovní zatížení pilotů bude podle všeho dost masakrózní...
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1608
- Reputace: 1920
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Virgin galactic
jj, potvrzuji, žádný autopilot, vše se řídí na ruku a ani žádný fly by wire, vše klasická mechanika a lanka.
Sklápění křídla je dělané stlačeným vzduchem
Sklápění křídla je dělané stlačeným vzduchem
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
Re: Virgin galactic
Je to vlastne takova konstrukcni filozofie Burta Rutana - vsechno by melo byt co nejjednodussi, rucni ovladani a proto taky pouzil hybridni motor - teoreticky mene ventilu, vice bezpecne, jak motory na KPH...
Kdyz SS2 zacali stavet(konstrukce byla hotova), prisel ten vybuch v r.2007pri testovani injektoru - 3 mrtvi a nekolik zranenych(dekompozice 4,5t N2O), takze museli delat dodatecne upravy motoru - liner N2O tanku z nerezi misto GFC kompozitu, dodatecna tlakova nadoba s heliem pro additivni vytlaceni N2O do motoru(bezpecnost - helium nahrazuje vysokovybusne N2O pary v tanku) + dodatecne upravy zazehovani - napr. propan-butan pro vyssi stabilitu zazehu u motoru na polyamid(zkouseli ho pri tragickem 4tem motorickem letu).
Vsechny tyto upravy zvysili hmotnost systemu, takze Unity bude litat se 4mi cestujicimi, misto 6ti, a max. vyska bude cca 80km...Ta vyska bude asi problem, protoze po te nehode spoustu veci taky museli predelat a taky se vratili ke kombinaci HTPB paliva, ktery bude mit nizsi spec.impuls, nez motor s polyamidem...
zdroje: http://www.armaghplanet.com/blog/virgin ... actic.html
http://www.parabolicarc.com/2014/05/15/ ... ary-space/
Kdyz SS2 zacali stavet(konstrukce byla hotova), prisel ten vybuch v r.2007pri testovani injektoru - 3 mrtvi a nekolik zranenych(dekompozice 4,5t N2O), takze museli delat dodatecne upravy motoru - liner N2O tanku z nerezi misto GFC kompozitu, dodatecna tlakova nadoba s heliem pro additivni vytlaceni N2O do motoru(bezpecnost - helium nahrazuje vysokovybusne N2O pary v tanku) + dodatecne upravy zazehovani - napr. propan-butan pro vyssi stabilitu zazehu u motoru na polyamid(zkouseli ho pri tragickem 4tem motorickem letu).
Vsechny tyto upravy zvysili hmotnost systemu, takze Unity bude litat se 4mi cestujicimi, misto 6ti, a max. vyska bude cca 80km...Ta vyska bude asi problem, protoze po te nehode spoustu veci taky museli predelat a taky se vratili ke kombinaci HTPB paliva, ktery bude mit nizsi spec.impuls, nez motor s polyamidem...
zdroje: http://www.armaghplanet.com/blog/virgin ... actic.html
http://www.parabolicarc.com/2014/05/15/ ... ary-space/
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10930
- Reputace: 10545
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Virgin galactic
Díky Czabo, pěkně přehledně shrnuto co, proč a jak.
Tak trochu se ale obávám, že VG ujíždí vlak ... než to doladí do komerční použitelnosti, bude Bezos už pravděpodobně vozit turisty nad kármánovu linii a v automatickém režimu - bez možnosti chyby pilota.
Tak trochu se ale obávám, že VG ujíždí vlak ... než to doladí do komerční použitelnosti, bude Bezos už pravděpodobně vozit turisty nad kármánovu linii a v automatickém režimu - bez možnosti chyby pilota.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Virgin galactic
Ahoj, diky
Jinak ponauceni z tohoto je, ze nejdriv musis mit spolehlivy, bezpecny pohon s nejakou rezervou vykonu a pak se hrat s eroplanem...Spoustu casu stratili prave kvuli pohonu(ktery se musi vlezt do existujici konstrukce trupu) a po tolika zkouskach uz nemaji chut ani penize neco menit(pohon).
Urcite je to velice komplexni stroj(WK2, SS2 se sklapenim kridel) v porovnani s jednoduchou koncepci rakety, kapsle s padakem...
Kazdopadne delaji nove, neodzkousene veci a za to se bohuzel plati...
Ale me se to libi...
Jinak ponauceni z tohoto je, ze nejdriv musis mit spolehlivy, bezpecny pohon s nejakou rezervou vykonu a pak se hrat s eroplanem...Spoustu casu stratili prave kvuli pohonu(ktery se musi vlezt do existujici konstrukce trupu) a po tolika zkouskach uz nemaji chut ani penize neco menit(pohon).
Urcite je to velice komplexni stroj(WK2, SS2 se sklapenim kridel) v porovnani s jednoduchou koncepci rakety, kapsle s padakem...
Kazdopadne delaji nove, neodzkousene veci a za to se bohuzel plati...
Ale me se to libi...
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10930
- Reputace: 10545
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Virgin galactic
Jo jo, přesně podle poučky, kterou nám řekl doc. Ott na první hodině leteckých motorů: "Chlapci, pamatujte si: Nejdřív motor, potom drak!"CsabaB píše:Ahoj, diky
Jinak ponauceni z tohoto je, ze nejdriv musis mit spolehlivy, bezpecny pohon s nejakou rezervou vykonu a pak se hrat s eroplanem...
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Virgin galactic
Jeee, fakt...uz jsem na to zapomnel...
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1608
- Reputace: 1920
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Virgin galactic
už tam v hangáru lepěj SS3, tak snad to budou mít o chlup větší, aby se s tím nad 100km dostali. Detaily mi Doug při návštěvě o dalším stroji říci nechtěl.
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
Re: Virgin galactic
SS3 byl puvodne zamyslen na obeznou drahu...jestli se dobre pamatuju.
Re: Virgin galactic
Mylím že Jakub myslel VSS3 ako 3 exemplár Space Ship Two po VSS Enterprise a VSS Unity
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."