Vtípky a srandičky z kosmonautiky
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1159
- Reputace: 465
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
A keď sme už pri prúdových motroch v pozemnom použití - čo myslíte, na čo malo byť toto?

je to vyorávač mín

je to vyorávač mín

-
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 381
- Reputace: 576
- Bydliště: Ondřejov
- Registrován: 21.3.2017 14:40
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
Napadl mě takový kratičký vtip, ale k jeho pochopení je třeba být kromě kosmonautiky taky fandou do letectví:
"Atlantis, go around!"
"Atlantis, go around!"
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1159
- Reputace: 465
- Registrován: 14.9.2016 1:01
- vai777
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3953
- Reputace: 390
- Bydliště: Opava
- Registrován: 26.4.2012 11:03
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
tak že je to vyorávač min by mě nenapadlo, já bych hádal nějaký extremní odmořovač těžké techniky. Armáda holt má bizarní nápady, my se učili jak se opravuje letiště po jaderném napadení. Blbě se opravuje. Stručně řečeno, letištní rota postaví za tři dny nouzovou plochu skoro kdekoliv a nejspíš při tom nikdo neumře. Oprava takové díry po atomovce dá víc práce a nejspíš umřou všichni. Někdo hned, někdo časem.
A ty foukátka jsem viděl zblízka, používali jsme dva typy. jeden byl podobný jako na těch obrázkách. Praga V3S, na ní točna podobná jako základna autojeřábu a na ní kus MIGu. To druhé zařízení byl samotný motor zavěšený vpředu na náklaďáku podobně jako bývá namontovaný sněhový pluh. Ale prakticky vůbec se to nepoužívalo, plochy se prohrnuly pluhama a frézou, vymetlo se to zametákama a posolilo.
A ty foukátka jsem viděl zblízka, používali jsme dva typy. jeden byl podobný jako na těch obrázkách. Praga V3S, na ní točna podobná jako základna autojeřábu a na ní kus MIGu. To druhé zařízení byl samotný motor zavěšený vpředu na náklaďáku podobně jako bývá namontovaný sněhový pluh. Ale prakticky vůbec se to nepoužívalo, plochy se prohrnuly pluhama a frézou, vymetlo se to zametákama a posolilo.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 66
- Reputace: 5
- Registrován: 26.4.2016 23:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
Táta vyprávěl, že trup z Mig 15 měli v Hradci na letišti přimontovaný na V3S tak že se s ním dalo otáčet na všechny strany. Používal se ale jen šikmo dopředu, takže Vejtřaska jela proti tahu motoru a k tomu slušně nakloněná, Co ale nenapdane kluky na vojně... Vyzkoušeli V3S s proudovým pohonem, natočili motor dozadu, spustili na plný výkon a odbrzdili. To že to nebyl dobrý nápad zjistili hned v zápětí, brzdy shořeli jako první, potom za jízdy odlítky kardany, a veovladatelná vejtřaska se vzdala skrz několik plotů na výlet mimo letiště.
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1159
- Reputace: 465
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
MartinH - stará "urban legend".
Realita bola o hodne skromnejšia... Ako u skoro všetkých rozprávaní vojakov.
Vodič/strojník vejtrasku nezabrzdil podľa predpisu ručnou brzdou a prestúpil do kabíny nástavby. Keď vytočil prúdový motor do otáčok, auto sa pohlo, prešlo asi päť metrov a zastalo na plote autoparku. Pruser bol, že mali na útvare nejakú kontrolu a kontrolný chrúst to videl...
Inak na V3S zrejme v živote motor Mig-15 (Klimov VK-1 / RD-45) namontovaný nebol, nie to ešte pohyblivo. To by pri tahu dva a pol tony vejtrasku prehodilo a aj tatra by mala "problém".
VK-1 z Mig-15 je na fotke odmrazovania tučka Tu-134 na predošlej strane - namontovaný je na KRAZe, čož je vehikel trochu inej váhovej kategorie ako V3S...
Na všetkých "odmorovacích" vozidlách (V3S i Tatra 148) boli montované motory Motorlet M-701 (použité na L-29 Delfín). Vyzerajú (pre laika) na prvý pohľad rovnako, len M-701 je asi tak "tretinový" - ťah 8,73kN vs 26,47kN, hmotnosť 335kg vs 814kg, priemer 889mm vs 1258mm. Navyše odmorovacie vozidlá mali na motore M-701 namontovaný obmedzovač, takže sa na "plný ťah" ani vytočiť nedali - pri plnom ťahu bol efekt sania do motoru a ejekčný efekt tak silný, že z kabíny operátora odsávali vzduch a vytvárali tak postupne podtlak zodpovedajúci výške 3-5km podľa počasia. To viedlo v najmenej jednom prípade k odpadnutiu operátora a vyšetrovaniu, ktorého výsledkom bolo najprv obmedzenie režimov, a následne montáž obmedzovača.
A ešte jeden rozdiel: M-701 má len sedem komôr, kým VK-1 deväť - to sa ale na prvý pohľad nepozná vôbec.
http://www.leteckemotory.cz/motory/vk-1/
http://www.leteckemotory.cz/motory/m701/
Realita bola o hodne skromnejšia... Ako u skoro všetkých rozprávaní vojakov.
Vodič/strojník vejtrasku nezabrzdil podľa predpisu ručnou brzdou a prestúpil do kabíny nástavby. Keď vytočil prúdový motor do otáčok, auto sa pohlo, prešlo asi päť metrov a zastalo na plote autoparku. Pruser bol, že mali na útvare nejakú kontrolu a kontrolný chrúst to videl...
Inak na V3S zrejme v živote motor Mig-15 (Klimov VK-1 / RD-45) namontovaný nebol, nie to ešte pohyblivo. To by pri tahu dva a pol tony vejtrasku prehodilo a aj tatra by mala "problém".
VK-1 z Mig-15 je na fotke odmrazovania tučka Tu-134 na predošlej strane - namontovaný je na KRAZe, čož je vehikel trochu inej váhovej kategorie ako V3S...
Na všetkých "odmorovacích" vozidlách (V3S i Tatra 148) boli montované motory Motorlet M-701 (použité na L-29 Delfín). Vyzerajú (pre laika) na prvý pohľad rovnako, len M-701 je asi tak "tretinový" - ťah 8,73kN vs 26,47kN, hmotnosť 335kg vs 814kg, priemer 889mm vs 1258mm. Navyše odmorovacie vozidlá mali na motore M-701 namontovaný obmedzovač, takže sa na "plný ťah" ani vytočiť nedali - pri plnom ťahu bol efekt sania do motoru a ejekčný efekt tak silný, že z kabíny operátora odsávali vzduch a vytvárali tak postupne podtlak zodpovedajúci výške 3-5km podľa počasia. To viedlo v najmenej jednom prípade k odpadnutiu operátora a vyšetrovaniu, ktorého výsledkom bolo najprv obmedzenie režimov, a následne montáž obmedzovača.
A ešte jeden rozdiel: M-701 má len sedem komôr, kým VK-1 deväť - to sa ale na prvý pohľad nepozná vôbec.
http://www.leteckemotory.cz/motory/vk-1/
http://www.leteckemotory.cz/motory/m701/

Placatozemec nepoleti
Amaterska raketa ted nepoleti a tajemstvi podoby Zeme zustava neodhaleno : https://vtm.zive.cz/clanky/sileny-placa ... fault.aspx
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11997
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Placatozemec nepoleti
Ba ne, jaký stín vrhá placko-země už dávno víme.hulvath píše:... a tajemstvi podoby Zeme zustava neodhaleno


---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky


Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)