New Glenn
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: New Glenn
Společnost Blue Origin lehce pozměnila své webové stránky, kde lze nyní nalézt podrobnější informace nejen o raketě New Glenn.
Pár (nových) informací:
Vypadá to, že společnost bude používat pouze aerodynamické kryty s průměrem 7 metrů.
3-stupňová verze rakety bude mít na výšku 99 metrů, 2-stupňová o 13 metrů méně.
Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
7 motorů na prvním stupni bude generovat tah 17,1 MN (o něco více než 1/2 tahu 1. st. Saturnu V)
První stupeň bude přistávat na pohybující se loď, umístěnou cca 650 km od pobřeží.
Floridská továrna na výrobu rakety prý v pořádku přežila řádění hurikánu Irma.
Pár (nových) informací:
Vypadá to, že společnost bude používat pouze aerodynamické kryty s průměrem 7 metrů.
3-stupňová verze rakety bude mít na výšku 99 metrů, 2-stupňová o 13 metrů méně.
Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
7 motorů na prvním stupni bude generovat tah 17,1 MN (o něco více než 1/2 tahu 1. st. Saturnu V)
První stupeň bude přistávat na pohybující se loď, umístěnou cca 650 km od pobřeží.
Floridská továrna na výrobu rakety prý v pořádku přežila řádění hurikánu Irma.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: New Glenn
Jsem zvedavy jak budou resit bezpecnost posadky.
Ta jedouci lod je ok, ziskaj tim vetsi stabilitu a kdyz pouziji nejaky vyrazeny supertanker tak dost prostoru. Ale i nejdelsi super tanker je kratsi nez 500 metru. To dava sice dost prostoru na pristani (sire necelych 70m) ale nejsem si uplne jisty zda je 250m dostatecna bezpecnostni rezerva pri nejakem problemu. To ze udelaj z lodi autonomni neni moc velky problem ale jak z evakuuji a naopak tam dostanou posadku ? Po vode je to dost problem, vzduchem je to o neco mensi problem ale taky nevim zda se nekdo bude chtit motat s helinou kousek od stojici bomby a zastaveni kvuli nalodeni me prijde jako riziko protoze se muze lod rozhoupat.
Ta jedouci lod je ok, ziskaj tim vetsi stabilitu a kdyz pouziji nejaky vyrazeny supertanker tak dost prostoru. Ale i nejdelsi super tanker je kratsi nez 500 metru. To dava sice dost prostoru na pristani (sire necelych 70m) ale nejsem si uplne jisty zda je 250m dostatecna bezpecnostni rezerva pri nejakem problemu. To ze udelaj z lodi autonomni neni moc velky problem ale jak z evakuuji a naopak tam dostanou posadku ? Po vode je to dost problem, vzduchem je to o neco mensi problem ale taky nevim zda se nekdo bude chtit motat s helinou kousek od stojici bomby a zastaveni kvuli nalodeni me prijde jako riziko protoze se muze lod rozhoupat.
Re: New Glenn
Velmi dobrá otázka. Stačí počkat a uvidíme. Jak rád bych věřil, že to skutečně bude v avizovaným termínu!
Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
- marian007
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 505
- Reputace: 15
- Registrován: 17.4.2015 0:34
- Kontaktovat uživatele:
Re: New Glenn
Predpokladám, že tých 45 ton platí už v reusable verzii, keďže o non-reusable sa v prípade New Glennu ani neuvažuje. Alebo sa mýlim?Ketivab píše: Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
A ešte doplním, že max. nasnosť na GTO by mala byť 13 ton.
- marian007
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 505
- Reputace: 15
- Registrován: 17.4.2015 0:34
- Kontaktovat uživatele:
Re: New Glenn
Myslím, že tu nie je nič zaujímavého. Podľa všetkého má ísť o obyčajný deorbit, nie o návrat v zmysle znovupoužiteľnosti.laik píše: Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: New Glenn
Těžko říct, tady lze asi jen spekulovat. Například (nejen) já jsem si původně myslel, že tato nosnost je uváděna pro 2-stupňovou verzi, ale v infografice je uvedena jen tato a to u 3-stupňové verze.marian007 píše:Predpokladám, že tých 45 ton platí už v reusable verzii, keďže o non-reusable sa v prípade New Glennu ani neuvažuje. Alebo sa mýlim?Ketivab píše: Maximální nosnost 45 tun na LEO by měla platit pro třístupňovou verzi.
A ešte doplním, že max. nasnosť na GTO by mala byť 13 ton.
Já bych se přiklonil k tomu, že se jedná o reusable mód, ale jistý si nejsem.
Přesně tak, znovupoužitelnost druhého stupně zatím oficiálně neplánují.marian007 píše:Myslím, že tu nie je nič zaujímavého. Podľa všetkého má ísť o obyčajný deorbit, nie o návrat v zmysle znovupoužiteľnosti.laik píše: Mě tam spíš zaujal ten návrat druhýho stupně...
Re: New Glenn
Animace k těm větším krytům:
https://twitter.com/blueorigin/status/9 ... 0309562374
https://twitter.com/blueorigin/status/9 ... 0309562374
Re: New Glenn
Geostacionarní družice thajské společnosti mu Space Corp. se stala sedmým plánovaným nákladem pro New Glenn.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: New Glenn
Blue Origin upravila informaci o nosnosti NG na svých stránkách - nosnost 45 tun na LEO (13 tun na GTO) platí pro dvoustupňovou verzi, nikoliv třístupňovou. U té je zatím nosnost neznámá.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: New Glenn
Taková obří loď toho vydrží opravdu hodně. Zato první stupeň je celkem křehký a po přistání bude již téměř prázdný. Navíc pokud by mělo jít o tanker tak je potřeba si uvědomit, že ten přeci převáží několik set milionů litrů nebezpených látek zcela běžné a to s posádkou na palubě. Kdyby taková loď explodovala udělá mnohem, mnohem větší škodu než pár litrů v dohořívajícím raketovém stupni. Problém spíš vidím v povolení takové akce úřady atd. Jinak evakuace z těchto lodí je v dnešní době na poměrně vysoké úrovni a do několika minut se dá loď opustit. Pokud by posádka čekala v záchranném člunu tak je to dokonce otázka několika sekundAmper píše:Jsem zvedavy jak budou resit bezpecnost posadky.
Ta jedouci lod je ok, ziskaj tim vetsi stabilitu a kdyz pouziji nejaky vyrazeny supertanker tak dost prostoru. Ale i nejdelsi super tanker je kratsi nez 500 metru. To dava sice dost prostoru na pristani (sire necelych 70m) ale nejsem si uplne jisty zda je 250m dostatecna bezpecnostni rezerva pri nejakem problemu. To ze udelaj z lodi autonomni neni moc velky problem ale jak z evakuuji a naopak tam dostanou posadku ? Po vode je to dost problem, vzduchem je to o neco mensi problem ale taky nevim zda se nekdo bude chtit motat s helinou kousek od stojici bomby a zastaveni kvuli nalodeni me prijde jako riziko protoze se muze lod rozhoupat.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."