Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
No, až první D2 opravdu přistane na motorech, tak to bude stejná pecka jako první přistání 1. st. F9. Jestli ne ještě větší, vzhledem k plánům které s motorickým přistáním SpaceX má nejen na Zemi.
Tak snad Falcony začnou zase lítat a trochu se ten "Falconomet" rozjede a nenastane po dvou startech zase nějaká pruda s tankováním etc.
Tak snad Falcony začnou zase lítat a trochu se ten "Falconomet" rozjede a nenastane po dvou startech zase nějaká pruda s tankováním etc.
Pod stromečkem letos nic nepotřebuju, stejně se tam už nic nevleze. Je tam očouzený válec vysoký 41 metrů...
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3917
- Reputace: 3082
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
4) D2 bude u těchto misí přistávat propulsivně (!)
Logická věc, vzhledem k tomu, že to chtějí certifikovat pro lety s posádkou, tak je rozumné to zkoušet právě takhle
bude to čím dál zajímavější
Logická věc, vzhledem k tomu, že to chtějí certifikovat pro lety s posádkou, tak je rozumné to zkoušet právě takhle
bude to čím dál zajímavější
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10930
- Reputace: 10545
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Jj, roky 2018-9 budou pro americkou kosmonautiku fakt parádní - tři nové pilotované lodě a dvě nákladní v provozu, z toho jedna pristávající na ranveji jako letadlo a druhá jako raketová helikoptéra, to bude něco.petrsida píše: bude to čím dál zajímavější
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Nicméně žádný z těch bodů zas takové překvapení není a v této době ani nic nového.
Přidám ještě screen o který tu jde.
Info od Benjamina Reeda v té době předal SpaceNews v tomto tweetu.
Jeff Foust - 13.10.2016: Reed: we’ll use Dragon 2 for our CRS-2 missions, with propulsive landing (vs. splashdown). #ISPCS2016
SpaceX v podstatě dala NASA vybrat mezi Dragonem1 - který je nutno zachytávat SSRMS a kotvit na CBM, anebo Dragonem2 - který ze své podstaty autonomně dokuje. NASA si pro CRS2 vybrala Dragon2 - zachytávání D1 mimojiné představuje poměrně značné množství času posádky ISS.
Podotýkám že CRS2 ale nebude dříve než 2019/2020. První autonomní dokování D2 proběhne samozřejmě už při misi SpX DM-1 v 2017/2018.
Co se týče propulsivního přistání, tak není jasné zda zpočátku půjde více než o plně motorické, o SuperDraco asistované přistání (s padákem), jak třeba cituje Garretta Reismana tento článek z 13.října.
"The first few Crew Dragon missions will splash down in the ocean, and Reisman said SpaceX expects to test the rocket-assisted landing scheme on a real space mission on the first automated logistics flight of the company’s next-generation Dragon cargo capsule.
That flight, part of a follow-on cargo contract awarded by NASA in January, is scheduled in 2019."
Co se týče objemu tlakových sekcí tak to lze i zhodnotit zde na fotografiích Dragonu1 a Dragonu2.
Přidám ještě screen o který tu jde.
Info od Benjamina Reeda v té době předal SpaceNews v tomto tweetu.
Jeff Foust - 13.10.2016: Reed: we’ll use Dragon 2 for our CRS-2 missions, with propulsive landing (vs. splashdown). #ISPCS2016
SpaceX v podstatě dala NASA vybrat mezi Dragonem1 - který je nutno zachytávat SSRMS a kotvit na CBM, anebo Dragonem2 - který ze své podstaty autonomně dokuje. NASA si pro CRS2 vybrala Dragon2 - zachytávání D1 mimojiné představuje poměrně značné množství času posádky ISS.
Podotýkám že CRS2 ale nebude dříve než 2019/2020. První autonomní dokování D2 proběhne samozřejmě už při misi SpX DM-1 v 2017/2018.
Co se týče propulsivního přistání, tak není jasné zda zpočátku půjde více než o plně motorické, o SuperDraco asistované přistání (s padákem), jak třeba cituje Garretta Reismana tento článek z 13.října.
"The first few Crew Dragon missions will splash down in the ocean, and Reisman said SpaceX expects to test the rocket-assisted landing scheme on a real space mission on the first automated logistics flight of the company’s next-generation Dragon cargo capsule.
That flight, part of a follow-on cargo contract awarded by NASA in January, is scheduled in 2019."
Co se týče objemu tlakových sekcí tak to lze i zhodnotit zde na fotografiích Dragonu1 a Dragonu2.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10930
- Reputace: 10545
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Nicméně v tomto vlákně to nové je, tak si myslím, že to sem patří.Raul píše:Nicméně žádný z těch bodů zas takové překvapení není a v této době ani nic nového.
Pravda, prošel jsem jen 6 stran do minulosti, kde jsem žádnou zmínku na toto téma nenašel, tak snad jsem něco nepřehlédnul.
K tvému doplnění ještě přidám jednu drobnou informaci o rozhodováni NASA mezi D1 a D2, kdy SpX ve své nabídce uvádělo, že požadovanou celkovou hmotnost/objem nákladu může na ISS doručit buď v 5 x D1, nebo 4 x D2. To byl myslím jeden z velmi důležitých rozhodovacích faktorů, který mluvil ve prospěch Dragonu 2. Ty další pozitiva, co jsi uvedl, určitě přispěly také.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Ja jsem si to poustel a tu tabulku prohlizel skrz naskr, ale to ze bude D2 autonomne dokovat na IDA tam nikde explicitne neni. Odkud je ta informace o volbe NASA?
Porad si myslim, ze nakladak ma vic vyhod, pokud je pristupny ctvercovym prulezem o strane pres metr, nez tunylkem 80cm v prumeru.
No ale kdo vi...
Porad si myslim, ze nakladak ma vic vyhod, pokud je pristupny ctvercovym prulezem o strane pres metr, nez tunylkem 80cm v prumeru.
No ale kdo vi...
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Pokud budou potřebovat dopravit cely rack tak to pošlou HTV. Ale myslím ze většina veci co je potřeba uvnitř stanice projde i uzlem.
Vetsi veci jsou spis venku a ty můžou poslat v trubku.
Vetsi veci jsou spis venku a ty můžou poslat v trubku.
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Však nikdo neříká, že v případě potřeby nemůžou poslat Dragona jedničku, ne?
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Neříkám že to sem nepatří Mirku, já jen prostě podotýkám.Pospíšil píše:Nicméně v tomto vlákně to nové je, tak si myslím, že to sem patří.Raul píše:Nicméně žádný z těch bodů zas takové překvapení není a v této době ani nic nového.
V tom případě pustit znovu ..ale napovím že je to zde. "SpaceX Docked Cargo Dragon 2 ..."Jardax píše:Ja jsem si to poustel a tu tabulku prohlizel skrz naskr, ale to ze bude D2 autonomne dokovat na IDA tam nikde explicitne neni.
Ano, kotvícím CBM uzlem by měly v době CRS2 disponovat Dreamchaser, Cygnus nebo HTV-X.Amper píše:Pokud budou potřebovat dopravit cely rack tak to pošlou HTV.
Z toho ale např. Cygnus má o něco menší průlez než bězný CBM.
Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Ach so....
Na druhou stranu mne docela prekvapuje CBM na DreamChaseru, tam bych nejak ocekaval IDS... Mozna ze jak to puvodne vyvijeli jako pilotovany stroj.
Na druhou stranu mne docela prekvapuje CBM na DreamChaseru, tam bych nejak ocekaval IDS... Mozna ze jak to puvodne vyvijeli jako pilotovany stroj.