Moon lander
Moon lander
Chcete si vyzkoušet pocity pilota lunárního modulu legendární mise Apollo 11? Chcete zjistit jaké to je přistát v Mare Tranqulity? Chcete mít kontrolu nad přistáním lunárního modulu? Pak je právě pro vás určená následující hra s příznačným názvem Moon Lander.
K jejímu ovládání potřebujete jen webový prohlížeč a 5 kláves, z toho 4 jsou směrové šipky. Pátou klávesou je mezerník. Jeho stisknutím zažehnete raketový motor lunárního modulu a s pomocí kurzorových šipek jemně vmanévrovat do označeného terče. A věřte mi, že to není vůbec nic snadného. Podmínky pro přistání jsou totiž opravdu tvrdé (stejně jako v reálu). Lunární modul má totiž palivo jen na 30 sekund hoření motoru (pokud si tedy nezaškrtnete Unlimited Fuel, ale pak hra ztrácí podle mého názoru smysl), navíc musíte dosednout maximálně vertikální rychlostí 4 m/s a 1,2 m/s horizontální. Přidejte si k tomu ještě vzdálenost od středu a vyjde vám, že to opravdu není žádná brnkačka. Když se vám podaří přistát, dostanete body, které hodnotí kvalitu vašeho snažení – čím více tím lépe. Aspoň si můžete zjistit, jestli se zlepšujete či nikoliv.
A na závěr jedna perlička – hru doprovází autentické hlášky z Apolla 11. Eagle vám hlásí výšku nad povrchem a když přistanete, čeká na vás gratulace z řídícího střediska. Není to ale opravdu nic lehkého. Sám jsem přistál asi až na dvacátý pokus, ale po čase jsem zvládl třeba i sérii pěti hladkých přistání v řadě.
Hra Moon Lander je nejen vyjádření obdivu k misi Apollo 11, ale také hráče naučí jak funguje reaktivní brždění a navíc si potom člověk uvědomí jak to měli tito astronauti těžké. Vždyť i my, hráči máme s přistáním problémy a to sledujeme lunární modul zvenčí. Což teprve ve skutečnosti, kdy se museli všichni spolehnout jen na přístroje a na pohledy z kabiny. O reálné ztvárnění okolí místa přistání je postaráno – systém běží na bázi Google Maps.
Moon Lander
K jejímu ovládání potřebujete jen webový prohlížeč a 5 kláves, z toho 4 jsou směrové šipky. Pátou klávesou je mezerník. Jeho stisknutím zažehnete raketový motor lunárního modulu a s pomocí kurzorových šipek jemně vmanévrovat do označeného terče. A věřte mi, že to není vůbec nic snadného. Podmínky pro přistání jsou totiž opravdu tvrdé (stejně jako v reálu). Lunární modul má totiž palivo jen na 30 sekund hoření motoru (pokud si tedy nezaškrtnete Unlimited Fuel, ale pak hra ztrácí podle mého názoru smysl), navíc musíte dosednout maximálně vertikální rychlostí 4 m/s a 1,2 m/s horizontální. Přidejte si k tomu ještě vzdálenost od středu a vyjde vám, že to opravdu není žádná brnkačka. Když se vám podaří přistát, dostanete body, které hodnotí kvalitu vašeho snažení – čím více tím lépe. Aspoň si můžete zjistit, jestli se zlepšujete či nikoliv.
A na závěr jedna perlička – hru doprovází autentické hlášky z Apolla 11. Eagle vám hlásí výšku nad povrchem a když přistanete, čeká na vás gratulace z řídícího střediska. Není to ale opravdu nic lehkého. Sám jsem přistál asi až na dvacátý pokus, ale po čase jsem zvládl třeba i sérii pěti hladkých přistání v řadě.
Hra Moon Lander je nejen vyjádření obdivu k misi Apollo 11, ale také hráče naučí jak funguje reaktivní brždění a navíc si potom člověk uvědomí jak to měli tito astronauti těžké. Vždyť i my, hráči máme s přistáním problémy a to sledujeme lunární modul zvenčí. Což teprve ve skutečnosti, kdy se museli všichni spolehnout jen na přístroje a na pohledy z kabiny. O reálné ztvárnění okolí místa přistání je postaráno – systém běží na bázi Google Maps.
Moon Lander
- Lakely
- Správce profilu na Facebooku
- Příspěvky: 1147
- Reputace: 202
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 11.2.2010 21:50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moon lander
Tohle j nebezpečná hra... nedá se od ní odtrhnout... ale jedno je jisté. Nikdy ze mě nebude správný kosmonaut. Tolikrát sem havaroval... a ani jednu nepřistál 

Vesmír je nekonečný a realita překoná veškeré naše představy.
A. C. Clarke
A. C. Clarke
Re: Moon lander
Ano souhlasím, tohle je silně návyková záležitost
. Skoro by na tom mělo být varovnání ministerstva zdravotnictví
.
Ale rozhodně to nevzdávej, jednou to určitě vyjde. A věř mi, že z toho prvního přistání má člověk největší radost, vím to podle sebe
.


Ale rozhodně to nevzdávej, jednou to určitě vyjde. A věř mi, že z toho prvního přistání má člověk největší radost, vím to podle sebe

- Lakely
- Správce profilu na Facebooku
- Příspěvky: 1147
- Reputace: 202
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 11.2.2010 21:50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moon lander
Přesně tak. Zítra mám vstávat a nedal jsme si pokoj, dokud se mi nepovedlo přistát!
Geniální hra!

Vesmír je nekonečný a realita překoná veškeré naše představy.
A. C. Clarke
A. C. Clarke
Další Moon landery
Na internetu jsem našel další dvě hry, které mají za úkol přistání na Měsíci.
Ta prvníje ještě pouze dvojrozměrná a svým nezaměnitelným retro stylem evokuje doby prvních počítačů. Svou loď nakláníte šipkami doleva / doprava, šipka nahoru zažehne brzdící trysku. Pod sebou vidíte profil povrchu Měsíce, na kterém máte přistát. Na svazích to nezkoušejte. Přistává se jen na rovinkách - ty jsou odstupňovány podle své velikosti. Za malé, na které se špatně trefuje je pochopitelně více bodů, než za rozlehlé pláně. Hra se skládá z několika přistání - máte totiž omezený počet paliva a po každém přistání to zkoušíte znovu - s trochu jiným terénem. Čím rychleji přistanete, tím víc přistání můžete stihnout.
Druhá hra už je 3D a ovládá se čtyřmi šipkami pro pohyb do stran a mezerníkem na spuštění motoru. Na rozdíl od první hry je tato benevolentnější co se týče rychlosti přistání a navíc se modul postupně sám stabilizuje - což je ale pochopitelné - při zachování podmínek z první hry by bylo přistání ve 3D skoro nerealizovatelné. V této hře nejsou žádné rozdíly mezi místy přistání - musíte si jen sami najít nějaké ploché místo a pak to na něj posadit. Zajímavostí je to, že postupujete jednotlivými levely, což jsou různé mise projektu Apllo. Po jejich absolvování se dozvíte, kolik jste nasbírali bodů.
Ta prvníje ještě pouze dvojrozměrná a svým nezaměnitelným retro stylem evokuje doby prvních počítačů. Svou loď nakláníte šipkami doleva / doprava, šipka nahoru zažehne brzdící trysku. Pod sebou vidíte profil povrchu Měsíce, na kterém máte přistát. Na svazích to nezkoušejte. Přistává se jen na rovinkách - ty jsou odstupňovány podle své velikosti. Za malé, na které se špatně trefuje je pochopitelně více bodů, než za rozlehlé pláně. Hra se skládá z několika přistání - máte totiž omezený počet paliva a po každém přistání to zkoušíte znovu - s trochu jiným terénem. Čím rychleji přistanete, tím víc přistání můžete stihnout.
Druhá hra už je 3D a ovládá se čtyřmi šipkami pro pohyb do stran a mezerníkem na spuštění motoru. Na rozdíl od první hry je tato benevolentnější co se týče rychlosti přistání a navíc se modul postupně sám stabilizuje - což je ale pochopitelné - při zachování podmínek z první hry by bylo přistání ve 3D skoro nerealizovatelné. V této hře nejsou žádné rozdíly mezi místy přistání - musíte si jen sami najít nějaké ploché místo a pak to na něj posadit. Zajímavostí je to, že postupujete jednotlivými levely, což jsou různé mise projektu Apllo. Po jejich absolvování se dozvíte, kolik jste nasbírali bodů.
Re: Moon lander
Tak jsem hrál ten Mooon lander, ale to mi řekněte, že to neuzná ani vzdálenost od cíle 0,6m jako dostačující. Přeci nepřistávali na měsíci na přesnost 0,0m, ne?
Aha, tak chyba nebyla ve vzdálenosti od cíle, ale v rychlosti přistání. Prostě jsem tam s tím prásknul !
Aha, tak chyba nebyla ve vzdálenosti od cíle, ale v rychlosti přistání. Prostě jsem tam s tím prásknul !
- Andy
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 616
- Reputace: 1102
- Registrován: 14.8.2011 22:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moon lander
-----------------------------
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.