Crew Dragon
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: DragonFly
Podle toho co jsem cetl je planovany postup pristani takovy ze pri klesani se provede kontrola motoru a nasledne se rozhodne co dal. Predpokladam ze muze nastat (mozna cilene, podle pozadavku) nasledujici situace :kopapaka píše:Amper: podle potřeby těžko, padák se otevírá moc dlouho...
- plno padakove pristani - vytahuji se vsechny padaky
- polopadakove pristani - vytahnou se dva padaky (kazdy na jedne strane pro zachovani symetrickeho pristani)
- plne motoricke - nevytahuje se nic
Takze z tohodle pohledu se me jevi 4 padaky rozumnejsi reseni. I kdyz asi to spis bude kvuli zvysene zatezi v ramci nouzoveho pristani.
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Dragon V2
Tak ona ta "kontrola" motorů bude vlastně poslední řídící zážeh, který navede Dragona nad přistávací plochu - předtím bude mířit na vodu pro případ nouzového přistání...
To přistání na padáku s dobržďováním motory asi nebude použito v běžném provozu - je plánováno při testech - při odhozu z vrtulníku, tak po motorickém startu.
Tak nějak si myslím, že když dojde při kontrolním zážehu před přistáním k problémům s motory, tak už nikdo neriskne další zážeh, prostě půjdou na padák(jedině, že by byl problém i s otevřením padáků...).
To přistání na padáku s dobržďováním motory asi nebude použito v běžném provozu - je plánováno při testech - při odhozu z vrtulníku, tak po motorickém startu.
Tak nějak si myslím, že když dojde při kontrolním zážehu před přistáním k problémům s motory, tak už nikdo neriskne další zážeh, prostě půjdou na padák(jedině, že by byl problém i s otevřením padáků...).
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Dragon V2
Tudle trajektorii jsi nekde nasel nebo je to odhad ? Vim ze takto seda stupen ale u kabiny s posadkou je vcelku jedno zda pri problemu dopadne do more nebo na pevninu (krome nejake te lehke rany pri dosedu pokud to nezbrzdi motory)
Re: Dragon V2
Amper: právě že to přeci není jedno. Nouzové přistání = přistání na padácích. A pokud na padáku šplouchnu do vody, nebo sebou plácnu o zem je celkem rozdíl
Ona ta "lehká" rána totiž asi bude celkem zásadní. Sojuz taky před dosednutím pád dobržďuje.

Ona ta "lehká" rána totiž asi bude celkem zásadní. Sojuz taky před dosednutím pád dobržďuje.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Dragon V2
jasne ale Dragon ma nozicky ktere neco muzou pojmout, sedacky muzou byt crash proof jako jsou na vojenskych vrtulnicich atd....
Ptal jsem se proto ze pristani vyzadujici zalozni vodu by dost omezilo mista pro pristani. Na cistych padacich se neseda moc presne takze by museli jit nad vodu s velkou rezervou aby je to nefouklo zpet nad pevninu a pri motorovem pristani by pak museli dost znacne preletet.
Ptal jsem se proto ze pristani vyzadujici zalozni vodu by dost omezilo mista pro pristani. Na cistych padacich se neseda moc presne takze by museli jit nad vodu s velkou rezervou aby je to nefouklo zpet nad pevninu a pri motorovem pristani by pak museli dost znacne preletet.
Re: Dragon V2
Nadcházející důležité body pro certifikaci Dragona V2 jsou Delta Critical Design Review 2 a Launch Site Operational Readiness for Crew, viz https://twitter.com/StephenClark1/statu ... 2242304000.
A Dragon bude schopný uniknout s posádkou od nosné rakety v jakémkoli bodu vzletu (narozdíl od Aresu I, kupříkladu: http://www.thespacereview.com/article/1446/1) - stejně tak Starliner.
A Dragon bude schopný uniknout s posádkou od nosné rakety v jakémkoli bodu vzletu (narozdíl od Aresu I, kupříkladu: http://www.thespacereview.com/article/1446/1) - stejně tak Starliner.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11561
- Reputace: 11998
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Dragon V2
Tris píše:Nadcházející důležité body pro certifikaci Dragona V2 jsou Delta Critical Design Review 2 a Launch Site Operational Readiness for Crew

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11561
- Reputace: 11998
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Dragon V2
Přepis textu z obrazovky:
Program Milestones & Status
Recent completions
- Certification Baseline Review
- Pad Abort Test
- Avionics Test Bed Activation
- Initial Propulsion Module Testing
- Docking system qualification
- Critical Design Review
- Launch Site Operational Readiness (LSORR)
- Propulsive Descent Testing
- Post Certification Mission 1 Information Review
- Delta Critical Design Review
Major Upcoming Milestones
- Delta Critical Design Review 2 (dCDR2)
- LSORR for Crew
- Environmental Control and Life Support System (ECLSS) Integrated Test
- Validation Propulsion Module Testing
- Space Suit Qualification
- Flight Test without Crew Certification Review (FTCR)
- Demo 1 autonomous flight to ISS
- Parachute Qualification Complete
- In-Flight Abort Test
- Design Certification Review (DCR)
- Flight Test Readiness Review (FTRR)
- Demo 2 crewed flight to ISS
- Operations Readiness Review (ORR)
- Certification Review (R)
- Post Certification Missions
Program Milestones & Status
Recent completions
- Certification Baseline Review
- Pad Abort Test
- Avionics Test Bed Activation
- Initial Propulsion Module Testing
- Docking system qualification
- Critical Design Review
- Launch Site Operational Readiness (LSORR)
- Propulsive Descent Testing
- Post Certification Mission 1 Information Review
- Delta Critical Design Review
Major Upcoming Milestones
- Delta Critical Design Review 2 (dCDR2)
- LSORR for Crew
- Environmental Control and Life Support System (ECLSS) Integrated Test
- Validation Propulsion Module Testing
- Space Suit Qualification
- Flight Test without Crew Certification Review (FTCR)
- Demo 1 autonomous flight to ISS
- Parachute Qualification Complete
- In-Flight Abort Test
- Design Certification Review (DCR)
- Flight Test Readiness Review (FTRR)
- Demo 2 crewed flight to ISS
- Operations Readiness Review (ORR)
- Certification Review (R)
- Post Certification Missions
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Dragon V2
Existuje nejakej časový plán k jednotlivým krokům?
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11561
- Reputace: 11998
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Dragon V2
Str. 5 a 6 tady: http://www.nasa.gov/sites/default/files ... lister.pdfsierra píše:Existuje nejakej časový plán k jednotlivým krokům?
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong