Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
V podobné situaci jsem byl. Akorát tehdy můj lander, byl stylem hodně na výšku, než na šířku. No řekněme že po několika kilometrech koulení se přešlo na podobný styl, jako máš ty. Aneb těžiště co nejníže.
Re: Pochlubte se!
Jojo, po několika podobných zážitcích jsem začal také upřednostňovat landery spíše širší. Tedy horší je to s aerodynamikou při startu, ale od té doby, co jsou aerodynamické kryty, je to paráda... jen si člověk musí počkat, až to všechno vyzkoumá
Letům a přistáním zdar!
Letům a přistáním zdar!
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Pochlubte se!
Ono to má víc výhod, třeba i jako nástupní plošinka před vstupem do kabiny - líp se tam s Kerbíkem trefuje, když ještě nejsou vyzkoumané žebříky...
Re: Pochlubte se!
Tak se zde též pochlubím mým zatím největším úspěchem Mise na IKE, která splnila tři hlavní úkoly. Přiblížení k Ike a odeslání dat, přistání na Ike a odeslání dat a příprava pro úkol vytěžit z Duny 1000 jednotek Ore a doručit jej na Ike. Zatím jsem ve fázi doplnění paliva z Ore na Ike a následně poletím na Dunu
Jak je vidět z obrázku, tak se mi povedla nádherná Hohmannova elipsa se zachycením v 59,720m, což je moje zatím nejlepší zachycení Trochu jsem při počátku manévru škrtl atmosféru Kerbinu, jak je vidět na obrázku, ale ménvr byl úspěšný. Při přiblížení k Duně jsem udělal pár úprav, aby mi vyšel oblet Duny rovnou k Ike při nejmenší spotřebě paliva. Pro někoho rutina.. pro mě obrovský úspěch
Jak je vidět z obrázku, tak se mi povedla nádherná Hohmannova elipsa se zachycením v 59,720m, což je moje zatím nejlepší zachycení Trochu jsem při počátku manévru škrtl atmosféru Kerbinu, jak je vidět na obrázku, ale ménvr byl úspěšný. Při přiblížení k Duně jsem udělal pár úprav, aby mi vyšel oblet Duny rovnou k Ike při nejmenší spotřebě paliva. Pro někoho rutina.. pro mě obrovský úspěch
Re: Pochlubte se!
Musím ohlásit veliký úspěch v mém snažení o dobytí vesmíru hry KSP.
Podařilo se mi totiž dostat tuto celkem nenadupanou sondu až na orbitu a povrch planety Moho.
Touto raketou (cca 970t) jsem již předtím dokázal podobnou sondu (orbitální část se SCANSAT serepetičkami a lander) dostat na Dunu a Eve, jenom jsem nahradil poslední stupeň na Monopropellant atomovým motorem LV-N s osmitunovou nádrží a odstranil přebytečný brzdící štít a padáky. Dráhu jsem zvolil podle kalkulačky na stránce http://ksp.olex.biz/. K Mohu jsem se dostal snadno s pomocí třetího stupně rakety (a ještě trochu zbylo), ale pak přišel kámen úrazu. Abych zbrzdil na orbitu, musel bych provést více než hodinový zážeh na plný výkon a to bylo nad možnosti motoru (a mých nervů). Původně jsem chtěl celou misi odpískat a začít stavět nějaké šílené monstrum, ale pak jsem zkusil odlišný přístup. Kolem Moha jenom proletěl a začal dráhu srovnávat tak, jako bych prováděl setkávací manévr na oběžné dráze. A světe div se, nakonec se mi podařilo, ačkoli na to padla téměř celá nádrž a mise se natáhla na celých 324 Kerbo-dní, dosáhnout stavu, kdy k finálnímu navedení na orbitu Moha stačilo směšných 57m/s.
PS. Jestli jsem právě "objevil Ameriku", tak se omlouvám, ale ačkoli je na české KSP wiki cesta na Moho označena jako jedna z největších výzev, s trpělivým využitím orbitální mechaniky to jde i s relativně slabým strojem.
Podařilo se mi totiž dostat tuto celkem nenadupanou sondu až na orbitu a povrch planety Moho.
Touto raketou (cca 970t) jsem již předtím dokázal podobnou sondu (orbitální část se SCANSAT serepetičkami a lander) dostat na Dunu a Eve, jenom jsem nahradil poslední stupeň na Monopropellant atomovým motorem LV-N s osmitunovou nádrží a odstranil přebytečný brzdící štít a padáky. Dráhu jsem zvolil podle kalkulačky na stránce http://ksp.olex.biz/. K Mohu jsem se dostal snadno s pomocí třetího stupně rakety (a ještě trochu zbylo), ale pak přišel kámen úrazu. Abych zbrzdil na orbitu, musel bych provést více než hodinový zážeh na plný výkon a to bylo nad možnosti motoru (a mých nervů). Původně jsem chtěl celou misi odpískat a začít stavět nějaké šílené monstrum, ale pak jsem zkusil odlišný přístup. Kolem Moha jenom proletěl a začal dráhu srovnávat tak, jako bych prováděl setkávací manévr na oběžné dráze. A světe div se, nakonec se mi podařilo, ačkoli na to padla téměř celá nádrž a mise se natáhla na celých 324 Kerbo-dní, dosáhnout stavu, kdy k finálnímu navedení na orbitu Moha stačilo směšných 57m/s.
PS. Jestli jsem právě "objevil Ameriku", tak se omlouvám, ale ačkoli je na české KSP wiki cesta na Moho označena jako jedna z největších výzev, s trpělivým využitím orbitální mechaniky to jde i s relativně slabým strojem.
Re: Pochlubte se!
Krásná práce, co tu vidím. Tak se taky přidám k chlubení.
Během kariéry jsem měl mimo jiné za úkol zachránit jednoho kerbíka z orbity Kerbinu a jeden turista chtěl zase na orbitu. Tak jsem jim postavil toto raketové letadélko. Jediná nevýhoda - křídla letadla na špičce rakety - musela být vyvážena velkými vyrovnávacími křidélky na spodních stupních.
A pak jsem zjistil, že mám problém nastoupit do té kabinky pro dva. Takže jsem musel vylézt s pilotem ven a pak teprve zachráněný Kerbonaut mohl vlézt dovnitř...
Návrat pak proběhl v pořádku, jen přistání bylo mimo KSC - ovšem s tím se počítalo a proto má letoun kolečka daleko od sebe kvůli stabilitě.
Pak jsem si ještě vzpomněl, jak se tu řešil lander se širokou základnou pro přistání na svahu. Já v kariéře neměl široký lander (odpor vzduchu při startu, váha, počet dílů....), tak jsem sběr vzorků ze svahu Minmusu vyřešil takto:
Přeji všem úspěšné starty a šťastná přistání!
Během kariéry jsem měl mimo jiné za úkol zachránit jednoho kerbíka z orbity Kerbinu a jeden turista chtěl zase na orbitu. Tak jsem jim postavil toto raketové letadélko. Jediná nevýhoda - křídla letadla na špičce rakety - musela být vyvážena velkými vyrovnávacími křidélky na spodních stupních.
A pak jsem zjistil, že mám problém nastoupit do té kabinky pro dva. Takže jsem musel vylézt s pilotem ven a pak teprve zachráněný Kerbonaut mohl vlézt dovnitř...
Návrat pak proběhl v pořádku, jen přistání bylo mimo KSC - ovšem s tím se počítalo a proto má letoun kolečka daleko od sebe kvůli stabilitě.
Pak jsem si ještě vzpomněl, jak se tu řešil lander se širokou základnou pro přistání na svahu. Já v kariéře neměl široký lander (odpor vzduchu při startu, váha, počet dílů....), tak jsem sběr vzorků ze svahu Minmusu vyřešil takto:
Přeji všem úspěšné starty a šťastná přistání!
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Pochlubte se!
Pěknej raketoplánek i lander
Krátký výlet pro ztroskotance, který pokračoval návštěvou stanice (jen tak). Mělo to být jen setkání, nemám zatím vyzkoumané RCS... Sojuz z módu Tantarés má sice RCS trysky kolem hlavního motoru, jenže ty zvládnou jen "dopředu" a klonění. Navíc normálně dokuju s pomocí MechJebu.
Takže zas jednou ručně
Krátký výlet pro ztroskotance, který pokračoval návštěvou stanice (jen tak). Mělo to být jen setkání, nemám zatím vyzkoumané RCS... Sojuz z módu Tantarés má sice RCS trysky kolem hlavního motoru, jenže ty zvládnou jen "dopředu" a klonění. Navíc normálně dokuju s pomocí MechJebu.
Takže zas jednou ručně
Naposledy upravil(a) kopapaka dne 30.11.2015 7:44, celkem upraveno 1 x.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 87
- Reputace: 1
- Registrován: 30.3.2015 12:48
Re: Pochlubte se!
Dotaz na hrace co pouzivaji tantares. Mam tento mod rad, ale kazi mi to jeden fakt. Pres polovinu modulu kam muze kerbik vlizt asi nema namodelovanej vnitrek a tudiz nevidim jeho ikonu vpravo dole a taky ho uz z toho modulu nemuzu dostat. Mate s tim taky problem, pripadne resite ho nejak?
- fretka323
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1034
- Reputace: 3
- Bydliště: Orlová
- Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Pochlubte se!
Stačí kliknout na poklop. Tam vybereš něco ve stylu "EVA", "Go EVA" nebo tak (přesně si to nepamatuji) a vybereš kerbíka který má jít ven.
Klidně mne oslovujte Radim.