Návody aneb jak na to
Re: Návody aneb jak na to
Zkus aerobraking - nastav si příletovou dráhu tak, abys "škrtnul" o atmosféru. To ti ubere část rychlosti a když to uděláš dobře, můžeš se usadit na kruhové dráze kolem planety. jen pak po přeletu do apoapsidy nezapomeň zvýšit periapsidu - jinak bys znova vstoupil do atmosféry, což by vedlo k dalšímu zpomalení.
Dej si ale pozor, abys nedal příletovoudráhu moc hluboko - pak by tě atmosféra zpomalila natolik, že už by ses na oběžnou dráhu nedostal. chce to prostě najít vhodnou výšku - pokud budeš moc rychlý, můžeš si trochu pomoct motory.
Dej si ale pozor, abys nedal příletovoudráhu moc hluboko - pak by tě atmosféra zpomalila natolik, že už by ses na oběžnou dráhu nedostal. chce to prostě najít vhodnou výšku - pokud budeš moc rychlý, můžeš si trochu pomoct motory.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
Dugi očividně dlouho nehrál
Účinný aerobraking nyní vyžaduje tepelný štít.
Boby91: Špatně neděláš nic, tvá příletová rychlost je správná. To je prostě orbitální mechanika. Planeta si tě přitahuje z velké dálky a proto pořád zrychluješ a v nejbližším bodě je to fofr. Jediný způsob, jak to eliminovat, je správná volba přeletové dráhy. Musíš mít v době zachycení gravitací Duny co nejmenší rychlost. To znamená, že přeletová dráha (Hohmannova elipsa) musí být tečná s oběžnou dráhou Duny. Protíná-li tvá dráha oběžnou dráhu planety, jednak přiletíš moc rychle a jednak jsi na tuto přeletovou dráhu použil víc paliva, než je nutné.

Dalším řešením je aerobraking, jak psal Dugi.

Boby91: Špatně neděláš nic, tvá příletová rychlost je správná. To je prostě orbitální mechanika. Planeta si tě přitahuje z velké dálky a proto pořád zrychluješ a v nejbližším bodě je to fofr. Jediný způsob, jak to eliminovat, je správná volba přeletové dráhy. Musíš mít v době zachycení gravitací Duny co nejmenší rychlost. To znamená, že přeletová dráha (Hohmannova elipsa) musí být tečná s oběžnou dráhou Duny. Protíná-li tvá dráha oběžnou dráhu planety, jednak přiletíš moc rychle a jednak jsi na tuto přeletovou dráhu použil víc paliva, než je nutné.

Dalším řešením je aerobraking, jak psal Dugi.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Návody aneb jak na to
Ahá! Díky za upozornění! 

Re: Návody aneb jak na to
Dugi: Dobrý nápad,to určitě taky vyzkoušim..při návratu na Kerbin to tak dělám běžně
Wopat: Jasný rozumim,takže moje metoda co dělám teď,že při opouštění Kerbinu se snažím mít na Duně co nejnižší průlet je špatná..protože opustím orbitu slunce a mířím kolikrát přímo do Duny..

Wopat: Jasný rozumim,takže moje metoda co dělám teď,že při opouštění Kerbinu se snažím mít na Duně co nejnižší průlet je špatná..protože opustím orbitu slunce a mířím kolikrát přímo do Duny..

- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
Co nejnižší průlet mít můžeš. Nesmí to ale být za cenu jiné trajektorie, než je ukázaná na obrázku výš. Záleží na požadované konečné oběžné dráze sondy. Pakliže jde o přistání, je nejlepší přistát rovnou bez přechodu na oběžnou dráhu, nebudeš potřebovat žádné palivo.
V praxi je ideální udělat přelet k jiné planetě následovně:
1) Od Kerbinu provedeš zážeh, který tě pošle na Hohmannovu přechodovou elipsu k cílové planetě. Na mapě ti stačí záchyt gravitací tvého cíle, nemusíš už vůbec nic ladit.
2) Po cestě srovnáš sklon oběžných drah v sestupném nebo vzestupném uzlu (Descending/Ascending node). Tento samotný korekční zážeh ti zajistí znatelné přiblížení tvé trajektorie k povrchu planety. Doporučuji na mapě zaměřit pohled na cílovou planetu (dvojklik nebo Tab). Spolu se změnou sklonu také provedeš korekční manévr v prograde/retrograde nebo ještě lépe radial/antiradial za účelem nastavení požadované cílové výšky nad povrchem. Čím dál od cíle tyto manévry provedeš, tím méně paliva na ně spotřebuješ. Zpravidla to vychází někde v druhé třetině cesty, záleží na vzájemné poloze planet. I když to ale uděláš těsně před vstupem do zóny gravitačního vlivu cílové planety, pořád jsi v pohodě.
Tento způsob by ti měl zajistit, že k planetě přiletíš nejpomalejší možnou rychlostí a přitom do přesně požadované výšky nad povrchem. V případě Duny a Jool pak lze pro zbrzdění ještě využít gravitačního praku měsíců. To už je ale vyšší level na jiné povídání
V praxi je ideální udělat přelet k jiné planetě následovně:
1) Od Kerbinu provedeš zážeh, který tě pošle na Hohmannovu přechodovou elipsu k cílové planetě. Na mapě ti stačí záchyt gravitací tvého cíle, nemusíš už vůbec nic ladit.
2) Po cestě srovnáš sklon oběžných drah v sestupném nebo vzestupném uzlu (Descending/Ascending node). Tento samotný korekční zážeh ti zajistí znatelné přiblížení tvé trajektorie k povrchu planety. Doporučuji na mapě zaměřit pohled na cílovou planetu (dvojklik nebo Tab). Spolu se změnou sklonu také provedeš korekční manévr v prograde/retrograde nebo ještě lépe radial/antiradial za účelem nastavení požadované cílové výšky nad povrchem. Čím dál od cíle tyto manévry provedeš, tím méně paliva na ně spotřebuješ. Zpravidla to vychází někde v druhé třetině cesty, záleží na vzájemné poloze planet. I když to ale uděláš těsně před vstupem do zóny gravitačního vlivu cílové planety, pořád jsi v pohodě.
Tento způsob by ti měl zajistit, že k planetě přiletíš nejpomalejší možnou rychlostí a přitom do přesně požadované výšky nad povrchem. V případě Duny a Jool pak lze pro zbrzdění ještě využít gravitačního praku měsíců. To už je ale vyšší level na jiné povídání

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Návody aneb jak na to
Aha,ahaa já se vždy piplal s co nejlepším zachycením (nejnižším) už na orbitě Kerbinu i za cenu jiné trajektorie.. Ale zbytek jsem dělal správně
zítra to vyzkouším,mám za úkol prozkoumat Ike a ještě chci poslat nad Dunu laboratoř.
Díky za rady,dám vědět jak jsem dopadl
Btw: Duna je úžasná planeta.. Se mi povedlo přistát zrovna do nějaké bouře či co.. Úžasný pocit,když si člověk posune hranice o kus dál
Dokonce se mi podařilo se s Jebedym vrátit bezpečně na Kerbin 


Díky za rady,dám vědět jak jsem dopadl



Re: Návody aneb jak na to
Zdravim, mel bych dotaz ohledne laboratore, je nekde nejaky pekny popis jak funguje. Pripadne jestli by jste to mohl nekdo popsat. Kdyz k ni dovezu vyzkumy treba z munu, nebo tak. Moc dekuju vsem.
Re: Návody aneb jak na to
Prídeš dajme tomu od Munu zadokuješ alebo dáš EVA klikneš na kapsulu v ktorej máš tie dáta uložené v ponuke vyberieš "take data " prídeš k science labu klikneš vyberieš z ponuky "store experiments" klikneš a mál by si mať hotovo
asi to ide vysvetliť aj lepšie ale mám svojský spôsob
Alebo to skús pozrieť na KSP Wiki
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki ... b_MPL-LG-2

Alebo to skús pozrieť na KSP Wiki
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki ... b_MPL-LG-2
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Návody aneb jak na to
Narazil jsem na zajímavou drobnost - chcete ušetřit paměť v KSP?
U mě funguje - při testování znatelné snížení počtu pádů... Pro Win.
1. vytvořte zástupce svého ksp.exe v KSP instalačním adresáři
2. Ve vlastnostech zástupce, v poli "TARGET" přidejte: " -force-OpenGL -popupwindow" bez uvozovek.
3. Spusťte hru vytvořeným zástupcem
4.
Pozn: před oběma pomlčkami v přidaném textu MUSÍ být mezera, jinak to nejede...

U mě funguje - při testování znatelné snížení počtu pádů... Pro Win.
1. vytvořte zástupce svého ksp.exe v KSP instalačním adresáři
2. Ve vlastnostech zástupce, v poli "TARGET" přidejte: " -force-OpenGL -popupwindow" bez uvozovek.
3. Spusťte hru vytvořeným zástupcem
4.

Pozn: před oběma pomlčkami v přidaném textu MUSÍ být mezera, jinak to nejede...
