Návody aneb jak na to
Re: Návody aneb jak na to
Přesně jak říkal Wopat. V téhle hře platí jasné pravidlo: míň je víc - ušetříš a ještě si užiješ výborné letové vlastnosti.
Ještě co se týče tvé otázky ohledně orbity. Stabilní orbita se nachází nad hranicí 70x70km. Na videu jsem tam viděl v nejnižším bodě něco pod 70 km, takže asi tak.
Ještě co se týče tvé otázky ohledně orbity. Stabilní orbita se nachází nad hranicí 70x70km. Na videu jsem tam viděl v nejnižším bodě něco pod 70 km, takže asi tak.

Re: Návody aneb jak na to
A z čoho sa skladá ta raketa. Viem rozpoznat
padak
velin
tepelny stit
odpajac
stredna nadrz
malanadrz
*****************
odpajac
stredna nadrz
mala
stredna
mala
nejaky motor *****
Tie motory ma zaujímajú.
Dalsi dotaz mam ten co treba robit pre navrat do atmosferi. Predpokladám keď som GSO tak nemocem si to priamo namieriť na planétu
padak
velin
tepelny stit
odpajac
stredna nadrz
malanadrz
*****************
odpajac
stredna nadrz
mala
stredna
mala
nejaky motor *****
Tie motory ma zaujímajú.
Dalsi dotaz mam ten co treba robit pre navrat do atmosferi. Predpokladám keď som GSO tak nemocem si to priamo namieriť na planétu
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 87
- Reputace: 1
- Registrován: 30.3.2015 12:48
Re: Návody aneb jak na to
Co jsem jeste koukal na to video, tak nikdy nesmis namirit na planetu. Zvysovani a snizovani drahy vzdycky musis delat pridavanim rychlosti bud ve progradnim nebo retrogradnim smeru (zlute kolcko nebo zlute proskrtle kolecko).
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
Špatně tam vidíš ty nádrže. Je to padák, kabina, tepelný štít, decoupler střední nádrž, malý motor, decoupler, 2x střední nádrž, motor.Avarax píše:A z čoho sa skladá ta raketa.
Návrat z JAKÉKOLI oběžné dráhy nejefektivněji provedeš tak, že se otočíš proti směru letu, zažehneš motor a snížíš Pe. Ideální výška kvůli tepelnému namáhání je nějakých 20-30 km nad povrchem. Pokud to budeš mít níž, loď se ti bude více zahřívat a posádka zažije větší přetížení. Pokud to bude výš, loď zpomalí, ale ne dostatečně a vrátíš se nad atmosféru. K dostatečnému zpomalení pak dojde při některém z následujících vstupů do atmosféry. Všechno samozřejmě záleží na tvé rychlosti, tedy výšce původní oběžné dráhy.Avarax píše:Dalsi dotaz mam ten co treba robit pre navrat do atmosferi. Predpokladám keď som GSO tak nemocem si to priamo namieriť na planétu
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Návody aneb jak na to
Ako sa s tou raketou dostaneš na takú orbitu ja som sa s tým nedostal ani na LKO 

"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Návody aneb jak na to
Samo: pusť si tohle video...
Je sice hodně staré a v KSP se za tu dobu hodně změnilo, ale základ je stejný...
Hlavně je česky...
Je sice hodně staré a v KSP se za tu dobu hodně změnilo, ale základ je stejný...
Hlavně je česky...
Naposledy upravil(a) kopapaka dne 1.9.2015 15:36, celkem upraveno 1 x.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
OK, tak ještě jednoduchý návod na cestu na oběžnou dráhu 
- plný kotel, zapnout SAS (klávesa T), start
- při překročení rychlosti 100 m/s začni naklánět raketu na východ (90°na navballu, klávesa D)
- náklon musí být velice mírný, ale musí být! Ideální je držet střed ukazatele orientace lodi na pravém okraji zeleného kroužku značící prográdní směr (směr, kterým se pohybuješ).
- rychlost rakety udržuj mezi 250 a MAXIMÁLNĚ 300 m/s. V troposféře bys při vyšších rychlostech zbytečně ztrácel palivo vlivem nadměrného tření. Stejně tak je ideální k této rychlosti zrychlovat postupně, abys těch 300 dosáhl zhruba v 8 kilometrech. Ne, že to napálíš a pak budeš brzdit. To jsou velké ztráty.
- Po překonání alespoň 8 kilometrů výšky výkon znovu na maximum.
- Přepni na mapu a sleduj Ap (apoapsida, nejvyšší bod trajektorie rakety)
- Jakmile bude Ap 30 km, měl bys mít náklon rakety (ideálně i prográdní vektor) 45°vzhledem k povrchu. Pokud tomu tak ještě není, nakláněj raketu víc, ale pozor na její přetočení vlivem velkého odporu vzduchu. Pokud je tvůj náklon ještě vyšší a raketa už letí více horizontálně, ztratíš mnoho paliva vlivem dlouhého letu v nižších vrstvách atmosféry.
- Pokračuj s nakláněním rakety tak, aby ses dostal až do vodorovného letu ještě předtím, než Ap bude nad 70 km.
- Při Ap>70 vypni motor. Pokud je Pe (periapsida, nejnižší bod oběžné dráhy) nad povrchem nebo těsně pod ním, tvůj profil letu se blížil ideálu. Pokud je na mapě tvá trajektorie jen malým obloučkem (tzn. Pe je příliš hluboko pod povrchem), letěl jsi příliš strmě nahoru. Pokud se po vypnutí motoru nacházíš v Pe ty a Ap je na druhé straně planety, letěl jsi až příliš brzy a dlouho vodorovně. Tento letový profil je typický pro SSTO letouny.
- No a zakulacování oběžné dráhy už snad nemusím vysvětlovat. Cca 15 s před Ap opět motor na maximum a sledovat na mapě oběžnou dráhu. Ap přitom regulací tahu motoru držím ideálně 1-15 s (raději 1-5 s) před sebou.
Vyzkoušej a dej vědět. Tu raketu jsem fakt raději zkusil, než jsem jí dal sem a je super jednoduchá na ovládání a těch parametrů oběžné dráhy (i lepších) bez problémů dosáhne.

- plný kotel, zapnout SAS (klávesa T), start
- při překročení rychlosti 100 m/s začni naklánět raketu na východ (90°na navballu, klávesa D)
- náklon musí být velice mírný, ale musí být! Ideální je držet střed ukazatele orientace lodi na pravém okraji zeleného kroužku značící prográdní směr (směr, kterým se pohybuješ).
- rychlost rakety udržuj mezi 250 a MAXIMÁLNĚ 300 m/s. V troposféře bys při vyšších rychlostech zbytečně ztrácel palivo vlivem nadměrného tření. Stejně tak je ideální k této rychlosti zrychlovat postupně, abys těch 300 dosáhl zhruba v 8 kilometrech. Ne, že to napálíš a pak budeš brzdit. To jsou velké ztráty.
- Po překonání alespoň 8 kilometrů výšky výkon znovu na maximum.
- Přepni na mapu a sleduj Ap (apoapsida, nejvyšší bod trajektorie rakety)
- Jakmile bude Ap 30 km, měl bys mít náklon rakety (ideálně i prográdní vektor) 45°vzhledem k povrchu. Pokud tomu tak ještě není, nakláněj raketu víc, ale pozor na její přetočení vlivem velkého odporu vzduchu. Pokud je tvůj náklon ještě vyšší a raketa už letí více horizontálně, ztratíš mnoho paliva vlivem dlouhého letu v nižších vrstvách atmosféry.
- Pokračuj s nakláněním rakety tak, aby ses dostal až do vodorovného letu ještě předtím, než Ap bude nad 70 km.
- Při Ap>70 vypni motor. Pokud je Pe (periapsida, nejnižší bod oběžné dráhy) nad povrchem nebo těsně pod ním, tvůj profil letu se blížil ideálu. Pokud je na mapě tvá trajektorie jen malým obloučkem (tzn. Pe je příliš hluboko pod povrchem), letěl jsi příliš strmě nahoru. Pokud se po vypnutí motoru nacházíš v Pe ty a Ap je na druhé straně planety, letěl jsi až příliš brzy a dlouho vodorovně. Tento letový profil je typický pro SSTO letouny.
- No a zakulacování oběžné dráhy už snad nemusím vysvětlovat. Cca 15 s před Ap opět motor na maximum a sledovat na mapě oběžnou dráhu. Ap přitom regulací tahu motoru držím ideálně 1-15 s (raději 1-5 s) před sebou.
Vyzkoušej a dej vědět. Tu raketu jsem fakt raději zkusil, než jsem jí dal sem a je super jednoduchá na ovládání a těch parametrů oběžné dráhy (i lepších) bez problémů dosáhne.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
Ježišikriste, na to video se vůbec nedívej! Nic proti autorovi, ale tohle je dost hrůza. Profil jeho startu odpovídá dva roky staré verzi hry, jinému ovládání a hlavně úplně jinému modelu atmosféry! Kromě toho je tenhle let dost začátečnický a neefektivní na palivo. Kdybys takhle letěl dneska, tak se ti raketa rozpadne nebo překlopí ve vzduchu vlivem ostrého klopení při počátku gravity turn (které je ve videu mimo jiné nazváno jako orbital turn). A určitě by nastala i řada jiných problémů (ne tak fatalních.) Takhle nikdo, prosím vás, nelítejtekopapaka píše:Samo: pusť si tohle video...
Je sice hodně staré a v KSP se za tu dobu hodně změnilo, ale základ je stejný...
Hlavně je česky...

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- fretka323
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1034
- Reputace: 3
- Bydliště: Orlová
- Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Návody aneb jak na to
Když radíš začátečníků, musíš brát v potaz že jsi opravdu dobrý hráč, Wopate.. Tohle je pro ne-Wopaty (jestli to tak můžu nazvat
) opravdu těžký úkol. Já jsem tu raketu dostal na oběžnou dráhu, jenže... palivo nezbylo absolutně žádné palivo (možná drobné postrčení při deorbit, ale bude trvat tak týden než si mě atmosféra stáhne) a bylo to až na čtvrtý pokus. Většinou jsem zvyklý, používat výkonný horní stupeň, tady by to chtělo ale hlavně další nádrž do prvního. Pak je to opravdu jednoduše létatelná raketa.

Klidně mne oslovujte Radim.
Re: Návody aneb jak na to
Návod pro ne-Wopaty - to je jednoznačně hláška dne


