CRS-6 (SpX-6)
Re: CRS-6 (SpX-6)
Je potreba si uvedomit ze momentalne probiha testovani na prvnich stupnich, ktere si na sebe jiz vydelali a s jejim znicenim se od zacatku pocita (ekonomicky). Toto testovani tedy prakticky nic nestoji, v porovnanim s tim kdyby byl prvni stupen znicen jentak pri testovani, nebo se postavil nejaky testovaci. A take si myslim, ze doted si stale nejsou jisti, ze behem sestupu a pristani nedojde k nejakemu poskozeni, ktere by branilo znovu pouziti.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS-6 (SpX-6)
Jasne, myslim ze naklady na plosinu a jeji opravy/provoz jsou dost male
Re: CRS-6 (SpX-6)
Vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit! 

- Matyn
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 362
- Reputace: 0
- Bydliště: Kousek od Ostravy
- Registrován: 22.6.2013 14:44
Re: CRS-6 (SpX-6)
I já jsem mohl tenhle start pozorovat živě a mám jednu otázku:
První stupeň hoří asi dvě a tři čtvrtě minuty. A zpětný zážeh + přistávací zážeh trvají minutu. A je blbost, aby měl stupeň u sebe při zpáteční cestě ještě třetinu paliva. Jak to teda je? Kolik paliva teda stupeň má, když se vrací?
První stupeň hoří asi dvě a tři čtvrtě minuty. A zpětný zážeh + přistávací zážeh trvají minutu. A je blbost, aby měl stupeň u sebe při zpáteční cestě ještě třetinu paliva. Jak to teda je? Kolik paliva teda stupeň má, když se vrací?
Všechno je možné provést. Stačí chtít a mít dost peněz. A to je ten problém. Lidem se buď nechce, nebo nemají peníze.
http://vodnirakety.webnode.cz/
http://vodnirakety.webnode.cz/
Re: CRS-6 (SpX-6)
Přesný objem neznám, ale je potřeba si uvědomit, že devět motorů se používá jen při startu, tedy do oddělení. Všechny tři zbývající zážehy se provedou pouze středovým motorem, takže spotřeba paliva je devětkrát nižší, než pokud by hořely všechny.
- Matyn
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 362
- Reputace: 0
- Bydliště: Kousek od Ostravy
- Registrován: 22.6.2013 14:44
Re: CRS-6 (SpX-6)

Všechno je možné provést. Stačí chtít a mít dost peněz. A to je ten problém. Lidem se buď nechce, nebo nemají peníze.
http://vodnirakety.webnode.cz/
http://vodnirakety.webnode.cz/
- vai777
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3953
- Reputace: 390
- Bydliště: Opava
- Registrován: 26.4.2012 11:03
Re: CRS-6 (SpX-6)
Navíc hmotnost vracejícího se prvního stupně je drasticky redukována o vyhořelé palivo, takže motor nemusí brzdit stejnou masu, jaká opustila rampu při startu. Proto je motor při finální fázi přiškrcen na 70% nominálního tahu, což znamená taky menší množství spotřebovávaných pohonných látek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11562
- Reputace: 12003
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-6 (SpX-6)
Je to ještě trochu jinak. Při návratu prvního stupně na zem se provedou první dva zážehy (boost back burn, entry burn) pomocí tří motorů v řadě (středový plus dva protilehlé po stranách). Až při finálním třetím zážehu (landing burn) hoří jen jeden (středový) motor.Dugi píše:Všechny tři zbývající zážehy se provedou pouze středovým motorem, takže spotřeba paliva je devětkrát nižší, než pokud by hořely všechny.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: CRS-6 (SpX-6)
Aha, díky! 

- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: CRS-6 (SpX-6)
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield