Pochlubte se!
- alesekmoravec
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 48
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem, Předlice
- Registrován: 30.9.2013 16:07
Re: Pochlubte se!
Ano, trefil si to. Jedná se o mod Demv MK.5, to vozítko je z toho modu, ovšem já ho vylepšil o ty radioizotopové články a vzadu je ještě baterka. Pak ještě budu používat HOME který je kompatibilní jelikož je v něm modul s garáží pro toto vozítko. 

-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!

Ždibec krátkého plku z našeho SRKu
Dlouho jsme zvažovali, zda-li vynést informace, o tom jak se vyvíjí situace v Kerběcku. Během naší dlouhé odmlky se jistě šířily všelijaké konspirace, obavy a doměnky, jak a s čím ohromíme kerbin. Pravdou je, ale opak. Jelikož známe situaci našich krizemi i pučemi zasáhlých blízkých i vzdálených sousedů, můžeme tedy popravdě říci, že jsme na tom bídně. Náši svrchovanou a stabilní zemi, ale nepoloží kdejaká krize. Osudný se nam ale stal dvoutýdenní závěr Kebtobr Festu, který vybujel do bezrozměrných rozměrů, kde se oslavy nevyhnuly ani našemu vesmírnému středisku, a opojnému pěnivému moku podlehli i nejužší (nemyšleno štíhlí) představitelé z našeho reichu.
Lepší obrázek si uděláte z nadcházejících výpovědí zřejmě střízlivých svědků:
"Bordel, bordel, bordel"
"Es war ein großes Chaos und Unzucht"
(Byl to jeden velký chaos a smilstvo)
"Do vzduchu se odpalovaly rakety z Raketmaistrů pro potěšení důstojníků, byly jich desítky snad i stovky"
"Na testovacím standu se pekly klobásy"
"Ty hovada nedožrané si utíraly huby mastné od bratwurstů do necjakých papieren, lejster a plánů. Na vlastní oči jsem to viděla, to vám povídám, jeden arch byl tak velký, že bych si s ním vytapecírovala ganz celou zimmru. Jo, a pak v něm zamuchlaní i spali."
"In den Archiven, sah ich vielleicht ein Lagerfeuer."
(V archívu jsem viděl snad i táborák)
Na základně to vypadalo jako po řádění tornáda. Po vypořádání se s kocovinou, jsme z posledních financí rozšířili základnu o nové střediska a započali naše mírové programy odznovu. Nové úspěchy moc nestojí za obrázkozmíňku a tak alespoň zveřejníme dochované záběry z dob před našim neomluvitelným faux pas, doposud nepublikované.
Kerbrainer K4:
Čtyřmotorový neúplně testovaný letoun bez určitého využití




V dobách našeho vzniku byla situace na kerbinu mírově nestabilní. Věřili jsme, že mnoho zemí by si nepřálo, abychom započali s dobýváním vesmíru, jakožto s vynášením sond a satelitů na oběžnou dráhu. Z obav možného sestřelení konvenčních nosičů těchto družic, jsme vyvynuli bezpilotní letoun schopný letu stratosférou, vynešením družice na oběžnou dráhu a následným návratem na základnu. Start toho stroje byl snadno maskovatelný nočním leteckým cvičením.
Bezpilotní letoun Flügel s družicí Magische Auge


Po vzletu vystoupal do výšky 22 km a přepnul na raketový pohon


Po dosažení výšky cca 50 km, odstřelil aerodynamické kryty (dodala firma KW rocketry) a vypustil družici s urychlovacím stupněm, který ji vynesl do výšky cca 100 km suborbitálního letu.


Poté se družice odpojila a s pomocí vlastního pohonu dosáhla kruhové orbity

Zbytek letounu odhodil vyhořelý prostřední článek, klesl do hustější atmosféry a zamířil zpět na základnu.




V plánu bylo vyslat několik těchto letounů a tím vytvořit satelitní síť, která by nám umožnila lépe sledovat dění na kerbinu a tím přejít na konvenční nosiče nákladů na orbitální dráhy.
Ale studená situace na kerbinu se uklidnila, zahraniční mocnosti se díky různým krizím zaměřily na nová zkoumání vesmíru a proto již tyto kusy techniky nebude třeba znovu konstruovat nebo nadále tajit.
V důsledku plánované zahraniční záoceánské mise našeho nejvyššího státního představitele Boba Chroba Kermana, kde hodlá navštívit neznámou, avšak nadějnou agenturu NASA, bude omezeno uveřejňování tiskových zpráv, kterakužto i pokračování vývinu nových technologií.
Vydalo Ministerstvo Pravdy Kerběcka.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Musím pogratulovat všem ke skvělým výsledkům. Je zajímavé, že s omezeným počtem součástek všichni staví podobné vesmírné koráby. Teda až na mager42, ten už si jede zase svoje

Zábavě zdar, KSP zvláště
Naposledy upravil(a) BoboChrobo dne 8.11.2013 1:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Pochlubte se!
Tohle mě odrovnaloBoboChrobo píše:"Na testovacím standu se pekly klobásy"



Re: Pochlubte se!
BoboChrobo - klobouk dolů před technickým řešením SSTO nosiče družic a také díky za pobavení poránu.
Souhlasím s Dugim, klobásy mě odrovnaly nejvíc
Za Kuskou federaci přeji SRK ať se co nejdříve vzpamatujete z Kektobr Festu. Pokud bude potřeba, můžeme se domluvit na poskytnutí ekonomické pomoci Kektobrfestem zničeným zemím v rámci Karschallova plánu. Můžeme poskytnout nejen finanční pomoc, ale i pracovní sílu. Máme například v neustálé pohotovosti tři čety zedníků. Proč tomu tak je, to vlastně nikdo netuší. Je to tak od revoluce a bylo tomu tak již předtím. Bývalý soudruh stavbyvedoucí během revoluce sežral plány a nechce prozradit rozkazy, které předtím obdržel. Po důkladném výslechu byl převelen do psychiatrické léčebny, kde si z kostek staví velkou zeď a mele něco o vašem Kerběckém Kerlínu, chudák.


Za Kuskou federaci přeji SRK ať se co nejdříve vzpamatujete z Kektobr Festu. Pokud bude potřeba, můžeme se domluvit na poskytnutí ekonomické pomoci Kektobrfestem zničeným zemím v rámci Karschallova plánu. Můžeme poskytnout nejen finanční pomoc, ale i pracovní sílu. Máme například v neustálé pohotovosti tři čety zedníků. Proč tomu tak je, to vlastně nikdo netuší. Je to tak od revoluce a bylo tomu tak již předtím. Bývalý soudruh stavbyvedoucí během revoluce sežral plány a nechce prozradit rozkazy, které předtím obdržel. Po důkladném výslechu byl převelen do psychiatrické léčebny, kde si z kostek staví velkou zeď a mele něco o vašem Kerběckém Kerlínu, chudák.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!
Oh ja, my dekovala za vas velkorysa nabidka, aber vychodni zednik u nas uz hodne moc! 

-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
- alesekmoravec
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 48
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem, Předlice
- Registrován: 30.9.2013 16:07
Re: Pochlubte se!
To mě odrovnalo. Málem jsem se zadusil večeří.




Re: Pochlubte se!
Zelené právo
Vítáme vás u dalšího vydání našeho občasníku Okna vesmíru bez mříží
V minulém čísle jsme si slíbili, že se dnes budeme bavit o vesmírné stanici, která vzniká na oběžné dráze okolo Kerbinu a také o výzkumu samotné planety.
Záře nad Kladnem
Nenechte se zmýlit titulkem, žádný požár uhelné metropoli nehrozí. Řeč bude o Záři, což je jméno nové vesmírné stanice, která se stala novou umělou družicí naší matičky Kerbinu. V současné chvíli sestává pouze z jenoho modulu, který obsahuje ubykace, vědeckou část, technické zázemí a komunikační prvky. Na oběžnou dráhu ji vynesla lehce modifikovaná verze nosiče Pětiljetka. Vzápětí se k ní vydal (na nosiči stejného typu) servisní modul s tříčlennou posádkou.

Záběr na Záři v momentě, kdy se od Pětiljetky oddělují rakety druhého stupně.

Pjětiljetka se servisním modulem

Zadokováno
Všechny fotografie na http://lberan.rajce.idnes.cz/Zare
Paraorbital
Opět se nenechte zmást - název vychází ze sloučení slov Parašutista a Orbita (nejde ani o paranormální jevy ani o paraplegii). Celá mise měla za účel prozkoumat vzdálené části naší milé zelené planety. Již osvědčený a oblíbený nosič Pětiljetka dopravil na orbitu pět návratových kabin s posádkou. Kerbonauté na jejich palubě měli za úkol postupně sestupovat zpět do atmosféry a přistát na předem určených místech. Pro tento úkol byla zvolena polární oběžná dráha a kerbonauté postupně přistávali na různá odlehlá místa - severní pól, poušť na odlehlé polokouli, těžko dostupné pohoří, ale i planiny a jezero.

Na obrázku vidíte celý kolos. Na těle Pětiljetky si můžete povšimnout ovládacích prvků, které tam přibyly z velmi prostého důvodu. Slouží k navádění posledního stupně zpět do atmosféry. Prostě napomáhají tomu, aby se na oběžné dráze nehromadilo smetí.

Samotná konstrukce pěti výsadkových modulů s pomocným motorem.

Jeden z kerbonautů u pólu.

Jiný pro změnu na poušti.
Více na http://lberan.rajce.idnes.cz/Paraorbital
"Z celé mise jsme si odnesli několik poznatků." sdělil nám vedoucí výzkumu Evžen Koněgin. "Kromě vědecky hodnotných vzorků a dalších záznamů z míst dopadů je to především vědomí, že něco takového už dělat nebudeme. Prostě je tento způsob výzkumu vlastní planety velmi nákladný, nebezpečný a náročný i na samotné kerbonauty. Jeden místo toho, aby dopadl na planině, spadl do nějakého jezírka. A upřímně, mnohem vzácnější jsou pro nás v současné době vzorky z jiných planet, než z té naší."
A to bude i náplní dalšího vydání našeho občasníku.
Přeji krásný víkend.
Vítáme vás u dalšího vydání našeho občasníku Okna vesmíru bez mříží
V minulém čísle jsme si slíbili, že se dnes budeme bavit o vesmírné stanici, která vzniká na oběžné dráze okolo Kerbinu a také o výzkumu samotné planety.
Záře nad Kladnem
Nenechte se zmýlit titulkem, žádný požár uhelné metropoli nehrozí. Řeč bude o Záři, což je jméno nové vesmírné stanice, která se stala novou umělou družicí naší matičky Kerbinu. V současné chvíli sestává pouze z jenoho modulu, který obsahuje ubykace, vědeckou část, technické zázemí a komunikační prvky. Na oběžnou dráhu ji vynesla lehce modifikovaná verze nosiče Pětiljetka. Vzápětí se k ní vydal (na nosiči stejného typu) servisní modul s tříčlennou posádkou.

Záběr na Záři v momentě, kdy se od Pětiljetky oddělují rakety druhého stupně.

Pjětiljetka se servisním modulem

Zadokováno
Všechny fotografie na http://lberan.rajce.idnes.cz/Zare
Paraorbital
Opět se nenechte zmást - název vychází ze sloučení slov Parašutista a Orbita (nejde ani o paranormální jevy ani o paraplegii). Celá mise měla za účel prozkoumat vzdálené části naší milé zelené planety. Již osvědčený a oblíbený nosič Pětiljetka dopravil na orbitu pět návratových kabin s posádkou. Kerbonauté na jejich palubě měli za úkol postupně sestupovat zpět do atmosféry a přistát na předem určených místech. Pro tento úkol byla zvolena polární oběžná dráha a kerbonauté postupně přistávali na různá odlehlá místa - severní pól, poušť na odlehlé polokouli, těžko dostupné pohoří, ale i planiny a jezero.

Na obrázku vidíte celý kolos. Na těle Pětiljetky si můžete povšimnout ovládacích prvků, které tam přibyly z velmi prostého důvodu. Slouží k navádění posledního stupně zpět do atmosféry. Prostě napomáhají tomu, aby se na oběžné dráze nehromadilo smetí.

Samotná konstrukce pěti výsadkových modulů s pomocným motorem.

Jeden z kerbonautů u pólu.

Jiný pro změnu na poušti.
Více na http://lberan.rajce.idnes.cz/Paraorbital
"Z celé mise jsme si odnesli několik poznatků." sdělil nám vedoucí výzkumu Evžen Koněgin. "Kromě vědecky hodnotných vzorků a dalších záznamů z míst dopadů je to především vědomí, že něco takového už dělat nebudeme. Prostě je tento způsob výzkumu vlastní planety velmi nákladný, nebezpečný a náročný i na samotné kerbonauty. Jeden místo toho, aby dopadl na planině, spadl do nějakého jezírka. A upřímně, mnohem vzácnější jsou pro nás v současné době vzorky z jiných planet, než z té naší."
A to bude i náplní dalšího vydání našeho občasníku.
Přeji krásný víkend.
Re: Pochlubte se!
Dalsi kratka zprava od KSA.
Po predchozich uspednych cestach byla lod Kerberos02 uznana dostatecnou pro jeji hlavni ucel a to cestu na Moho a zpet.
Po startu pristavaciho modulu na vrcholu jeho nosne rakety, spojeni s Kerberosem02 a upevneni spojovacich vzper doslo k nekolika zazehum pro navyseni apogee a pak jiz nasledoval odlet za pomoci obou druhu pohonu.


Prilet k Moho vyzadoval spaleni veskereho zbyvajiciho paliva pro atomovy pohon a vetsiny zbyvajiciho vodiku pro magnetoplasmadynamicke trysky. Manevr byl dlouhy ale nastesti dostatecny a po zaparkovani na obezne draze posadka s pristavacim modulem uspesne pristala v hornate casti teto rozpalene planety.


Navrat byl spocitan na hranici moznosti lodi ale nastesti se podaril podle planu a po areocapture u Kerbinu se na parkovaci obezne draze oddelil pristavaci modul a uspesne pristal i se vzorky.


Zde kompletni fotodokumentace:http://imgur.com/a/SQw60#0
Po predchozich uspednych cestach byla lod Kerberos02 uznana dostatecnou pro jeji hlavni ucel a to cestu na Moho a zpet.
Po startu pristavaciho modulu na vrcholu jeho nosne rakety, spojeni s Kerberosem02 a upevneni spojovacich vzper doslo k nekolika zazehum pro navyseni apogee a pak jiz nasledoval odlet za pomoci obou druhu pohonu.


Prilet k Moho vyzadoval spaleni veskereho zbyvajiciho paliva pro atomovy pohon a vetsiny zbyvajiciho vodiku pro magnetoplasmadynamicke trysky. Manevr byl dlouhy ale nastesti dostatecny a po zaparkovani na obezne draze posadka s pristavacim modulem uspesne pristala v hornate casti teto rozpalene planety.


Navrat byl spocitan na hranici moznosti lodi ale nastesti se podaril podle planu a po areocapture u Kerbinu se na parkovaci obezne draze oddelil pristavaci modul a uspesne pristal i se vzorky.


Zde kompletni fotodokumentace:http://imgur.com/a/SQw60#0
Re: Pochlubte se!
Drazí čtenáři, vítám vás u dalšího dílu cyklu Okna vesmíru bez mříží
Na úvod jsme si pro vás připravili rozhovor s prvním vedoucím druhé směny třetího oddělení, který v našem čtvrtém vydání po pěti týdnech od převratu zveřejní několik úspěchů kosmické agentury Koskosmos.
Dobrý den. Začněme hned klasickou otázkou - co je u vás nového?
- Dobrý den. Rád bych začal tím, co je už trošku staré, jen ještě nebyl čas to zveřejnit.
Dobrá tedy. O co jde?
- Jde především o to, o co už tu nejde. Proto je to staré. Tedy abych se vyjádřil jasněji, myšleno přesněji, nikoliv zářivěji, že, ehm, tak tedy abych se vyjádřil přesněji, šlo o to, že jsme vyslali dvě speciální expedice k Munu.
Dostali jste se na Mun, to ale již víme, to je skutečně stará informace.
- Ne, tedy ano, to jistě ano. Já ale mluvím o dalších misích, které se od té doby uskutečnily.
To začíná znít konečně zajímavě. Pokračujte.
- Tak tedy, ehm, vzhledem k tomu, že naši vědci doslova prahli po každém kousku horniny z Munu a vymýšleli stále nové přístroje a způsoby, jak zaznamenávat různá data na jeho povrchu, byly lety k Munu téměř na denním pořádku. Jenže, přiznejme si, dopravit jeden modul s jedním kerbonautem na jedno místo na Munu, tam provést měření, sebrat vzorky a letět zpět - to je jaksi velmi nákladné a rozhodně neefektivní. Proto jsme sestrojili přistávací Munární modul, který doprovázela při jeho cestě k Munu velitelská část s velkým zásobníkem paliva. Celý komplet dostal název Luna4 - pokračování úspěšné řady Lun.
A jak se takový kolos dostal k Munu?
- Samozřejmě, tedy, ehm, že na to již náš nosič Pětiljetka nestačil. Museli jsme vytvořit a otestovat nový typ, nazvaný překvapivě Šestiljetka. Podle konfigurace je pěti až sedmi stupňový, pokud pomocné rakety považujeme za stupeň.
Jak mise probíhaly?
- Nu, tedy, první expedice byla naplánována tak, že velitelský modul dopraví Munární část k Munu, tam se odpoutají, munární modul přistane, zaznamená data, sebere vzorky, vystoupá zpět na orbitu, spojí se s velitelskou částí, doplní palivo, přesune vzorky a opět přistane na jiném místě. Jenže tam jsme právě narazili na potíže.
Kde jste narazili na potíže? Na "jiném místě"?
- Nikoliv. Potíže nastaly při pokusu o přesun vzorků a dat zaznamenaných při experimentech z jednoho modulu do druhého. Zjistili jsme, že jsme doposud nevyvinuli dostatečně pevný papírový pytlík na vzorky, aby odolal podmínkám panujícím na oběžné dráze - vzduchoprázdno, vakuum, kosmické záření, záření Kalfa, Kbeta, Kgama, teplotní extrémy, extrémní teploty, snad jen proti UV záření jsme měli brýle, ale ty nešly na pytlík nasadit...
Interesantní. Jak jste situaci řešili?
- No, sbírali jsme vzorky do munárního modulu. Místo v něm bylo, tím se skoro vše vyřešilo.
Říkáte "skoro vše" - myslíte tím "skoro vše"?
- Ano. Tím myslím "skoro vše". Jediná nevyřešená věc byl návrat modulu se vzorky na Kerbin. Z důvodů odlehčení nebyl totiž vybaven padáky, dokonce neměl ani oddělovací kabinu.
Našlo se nějaké schůdné řešení?
- Dovolili jsme si zariskovat a návrat provedli tak, že jsme kerbonauty přesunuli do návratové kabiny, která je velmi bezpečná, a k ní nechali připojený munární modul se vzorky. Pro zpomalení pádu jsme pak použili nejen padáky, ale i motor munární části.
Skvělé. Předpokládám, že při druhé expedici jste se již poučili.
- Jistě, poučili. Munární modul již byl vybaven oddělitelnou návratovou kabinou s padáky. Jen bych rád podotkl, že se tato konfigurace osvědčila natolik, že jsme ji vyslali v rámci třetí a čtvrté mise k Minmusu. Vše proběhlo skvěle.
Dobrá, děkuji Vám za rozhovor
A nyní obrazová příloha:

Šestiljetka s první verzí Luny4

Poslední stupeň Šestiljetky, munární modul a velitelský modul

Přistání

Dokování Luny4

Naštěstí zdařilé přistání první verze Luny4 - spojený munární modul s kabinou velitelského modulu

Záběr na dokování již upravené verze Luny4a

Luna4a na Minmusu
V příštím díle si povíme víc o právě probíhajícím výzkumu Duny.
Na úvod jsme si pro vás připravili rozhovor s prvním vedoucím druhé směny třetího oddělení, který v našem čtvrtém vydání po pěti týdnech od převratu zveřejní několik úspěchů kosmické agentury Koskosmos.
Dobrý den. Začněme hned klasickou otázkou - co je u vás nového?
- Dobrý den. Rád bych začal tím, co je už trošku staré, jen ještě nebyl čas to zveřejnit.
Dobrá tedy. O co jde?
- Jde především o to, o co už tu nejde. Proto je to staré. Tedy abych se vyjádřil jasněji, myšleno přesněji, nikoliv zářivěji, že, ehm, tak tedy abych se vyjádřil přesněji, šlo o to, že jsme vyslali dvě speciální expedice k Munu.
Dostali jste se na Mun, to ale již víme, to je skutečně stará informace.
- Ne, tedy ano, to jistě ano. Já ale mluvím o dalších misích, které se od té doby uskutečnily.
To začíná znít konečně zajímavě. Pokračujte.
- Tak tedy, ehm, vzhledem k tomu, že naši vědci doslova prahli po každém kousku horniny z Munu a vymýšleli stále nové přístroje a způsoby, jak zaznamenávat různá data na jeho povrchu, byly lety k Munu téměř na denním pořádku. Jenže, přiznejme si, dopravit jeden modul s jedním kerbonautem na jedno místo na Munu, tam provést měření, sebrat vzorky a letět zpět - to je jaksi velmi nákladné a rozhodně neefektivní. Proto jsme sestrojili přistávací Munární modul, který doprovázela při jeho cestě k Munu velitelská část s velkým zásobníkem paliva. Celý komplet dostal název Luna4 - pokračování úspěšné řady Lun.
A jak se takový kolos dostal k Munu?
- Samozřejmě, tedy, ehm, že na to již náš nosič Pětiljetka nestačil. Museli jsme vytvořit a otestovat nový typ, nazvaný překvapivě Šestiljetka. Podle konfigurace je pěti až sedmi stupňový, pokud pomocné rakety považujeme za stupeň.
Jak mise probíhaly?
- Nu, tedy, první expedice byla naplánována tak, že velitelský modul dopraví Munární část k Munu, tam se odpoutají, munární modul přistane, zaznamená data, sebere vzorky, vystoupá zpět na orbitu, spojí se s velitelskou částí, doplní palivo, přesune vzorky a opět přistane na jiném místě. Jenže tam jsme právě narazili na potíže.
Kde jste narazili na potíže? Na "jiném místě"?
- Nikoliv. Potíže nastaly při pokusu o přesun vzorků a dat zaznamenaných při experimentech z jednoho modulu do druhého. Zjistili jsme, že jsme doposud nevyvinuli dostatečně pevný papírový pytlík na vzorky, aby odolal podmínkám panujícím na oběžné dráze - vzduchoprázdno, vakuum, kosmické záření, záření Kalfa, Kbeta, Kgama, teplotní extrémy, extrémní teploty, snad jen proti UV záření jsme měli brýle, ale ty nešly na pytlík nasadit...
Interesantní. Jak jste situaci řešili?
- No, sbírali jsme vzorky do munárního modulu. Místo v něm bylo, tím se skoro vše vyřešilo.
Říkáte "skoro vše" - myslíte tím "skoro vše"?
- Ano. Tím myslím "skoro vše". Jediná nevyřešená věc byl návrat modulu se vzorky na Kerbin. Z důvodů odlehčení nebyl totiž vybaven padáky, dokonce neměl ani oddělovací kabinu.
Našlo se nějaké schůdné řešení?
- Dovolili jsme si zariskovat a návrat provedli tak, že jsme kerbonauty přesunuli do návratové kabiny, která je velmi bezpečná, a k ní nechali připojený munární modul se vzorky. Pro zpomalení pádu jsme pak použili nejen padáky, ale i motor munární části.
Skvělé. Předpokládám, že při druhé expedici jste se již poučili.
- Jistě, poučili. Munární modul již byl vybaven oddělitelnou návratovou kabinou s padáky. Jen bych rád podotkl, že se tato konfigurace osvědčila natolik, že jsme ji vyslali v rámci třetí a čtvrté mise k Minmusu. Vše proběhlo skvěle.
Dobrá, děkuji Vám za rozhovor
A nyní obrazová příloha:

Šestiljetka s první verzí Luny4

Poslední stupeň Šestiljetky, munární modul a velitelský modul

Přistání

Dokování Luny4

Naštěstí zdařilé přistání první verze Luny4 - spojený munární modul s kabinou velitelského modulu

Záběr na dokování již upravené verze Luny4a

Luna4a na Minmusu
V příštím díle si povíme víc o právě probíhajícím výzkumu Duny.