Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
tam je monolit uz dlouho
Re: Pochlubte se!
Aha, super, díky vám za informace - takže když mi satelit našel anomálii u základny, asi myslel ten monolit a ne památník Mk1 (nebo co to je za základnou) - busu si muset ověřit souřadnice. A vydat se na průzkum!
Tak šťastné návraty!

Tak šťastné návraty!
Re: Pochlubte se!
Ok, takže v poslednej dobe je stále viac a viac počuť o istej krajine s nacistickým režimom, ktorá má síce minimálne, dovolil by som si povedať že až smiešne zdroje, ale napriek tomu sa nebojí ukazovať tu svaly. Zatiaľ čo my sa sústredime hlavne na vedecký program (a na nejaké tie špionážne satelity... s raketou K-1 to bude ešte zaujímavé), oni vymýšľajú taktické pumy a stíhačky. Aby si teda nemysleli že sme malá bezbranná krajinka, naši nadriadení z vlády sa rozhodli odtajniť istý kus techniky, ktorý je síce dosť starý, ale napriek tomu celkom zaujímavý.
Drahí spoluobčania Juhokerbinskej republiky, s potešením vám predstavujeme taktickú balistickú raketu IPEĽ schopnú s presnosťou pol metra trafiť akékoľvek miesto planéty. Strela môže niesť jadrovú hlavicu, alebo "iba" TNT...
Na tomto obrázku vidíte IPEĽ pripravený na odpal na plošine v hlučnom oceáne.

hups


bude bum

Niekoľko takých mieri už aj na vás.
Drahí spoluobčania Juhokerbinskej republiky, s potešením vám predstavujeme taktickú balistickú raketu IPEĽ schopnú s presnosťou pol metra trafiť akékoľvek miesto planéty. Strela môže niesť jadrovú hlavicu, alebo "iba" TNT...
Na tomto obrázku vidíte IPEĽ pripravený na odpal na plošine v hlučnom oceáne.

hups


bude bum

Niekoľko takých mieri už aj na vás.

- alesekmoravec
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 48
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem, Předlice
- Registrován: 30.9.2013 16:07
Re: Pochlubte se!
Hoj rozhodl jsem se, že se budu taky "chlubit" (i když mé úspěchy nejsou zrovna na chlubení
). V KSP už jsem celkem věci zvládající pilot, kterého však neustále láme to zatracené dokování
. Už jsem přistál na Munu a na Minimusu a !!!málem!!! se dostal na Jooluvu orbitu.
Chtěl jsem začít odznova tak jsem si založil nový profil (starý nechávám) a budu sem psát úspěchy svého kosmického programu. Jako první věc jsem si připravil let na Mun tak byl bych rád kdyby jste se začetli a případně mě ohodnotili nejen to jak jsem to provedl ale i co se týče zpracování.
Jinak je vidět že používám hodně smajlíků ale na to si musíte zvyknout
.
Včera se v Tisku národa Kerbalského objevila zpráva a článek o přistání prvního Kerbíka na měsíci. V 10:56 odstartovala z Kerbal Space Centra raketa Luna 1 jenž vynesla na oběžnou dráhu přistávací modul a měsíční dopravník.

Raketa za určitou dobu dosáhla oběžné dráhy a odpojila se od vrchního stupně. Měsíční dopravník společně s Landerem kroužily nějakou dobu kolem Kerbinu na stabilní oběžné dráze mimo atmosféru. Po nějaké době dostala posádka tvořená Jebediahou Kermanem data k provedení zážehu potřebného pro zachycení gravitačním polem Munu. Dole obrázek tohoto dua, ještě však se spodní částí nosné rakety.

Za skoro půl hodiny Jebediaha zažehnul nukleární motor který by měl jeho Apoapsis dostat do míst v jejichž blízkosti bude procházet Mun a on by měl být se svou raketou zachycen jeho gravitačním polem. Podle výpočtů počítače v řídícím centru mělo dojít ke střetnutí s Munem. Jebediaha však nepanikařil; otočil raketu a zbrzdil malým téměř pouze sekundovým zážehem rychlost a nastavil tak, aby jeho nejbližší bod při průletu okolo Munu činil cca. 20 Km nad povrchem.

Poté co dorazil Jebediaha k Munu, provedl brzdící zážeh aby jeho gravitační pole neopustil a zůstal na jeho oběžné dráze. Povedlo se mu udělat celkem dobrou orbitu, aby dokázal dost zbrzdit rychlost na přistání. Obletěl ještě 2x měsíc a pak provedl tzv. De-orbitální zážeh aby klesal vertikálně a ne šikmo. Jak se zjistilo se záznamu kamery u motoru, povedlo se mu trefit na přistání vcelku rovinaté místo, takže by se (podle propočtů v řídícím centru) měla snížit šance převrácení o více než o polovinu, a to měl šanci na převrácení pouze 6%.

Povedlo se a klesal vertikálně. Používal taktiku brždění následovnou; zpomalil a poklesl o 3 Km a toto pořádl opakoval. Až nakonec se mu povedlo dostat se celkem nízko nad povrch takže udělal následující věc; odhodil brzdíco-pohonnou jednotku a začal klesat pouze za pomocí přistávacího modulu. Lehkost a výkon landeru dokázaly ve spojení se slabou lunární gravitací dělat zázraky. Zabrždění ze 100m/s na 5m/s bylo otázkou několika sekund takže lander dokázal efektivně využívat palivo

Po zhruba 10 minut klesání lander dosedl na povrch a Jebediaha vystoupil. Bohužel u sebe v landeru neměl přibalenou vlajku takže jediná památka na jeho přistání budou šlápoty ale i tak se zapsal do historie. Jak zjistil z okýnka, přistál poblíž kráteru takže dostal od řídícího střediska pokyn se ke kráteru dostat. Jebediaha se po nějaké době za pomocí JetPacku na MonnoProliitann dostal ke kráteru a se zapálením Japonského turisty pořídil jeho detailní snímek. Později sem podle plánů KNSA bude vyslána sonda.

Po důkladném zkoumání a pořízení několika fotek dostal Jeb pokyn se vrátit zpět do modulu a dostat se na orbit. Vzhledem k slabé lunarní gravitaci a výkonnosti jeho landeru to neměl být problém. Odstartoval a nastavil si Apoapsis do výšky 100Km. Poté vypnul motory a čekal až se k Apoapsis přiblíží. Po 2 minutách se dostal k Apoapsis a zažehl motory. Povedlo se. Získal orbitu 100Km/109Km. Poté se "vystřelil" za pomocí zrychlení z gravitační sféry Munu a úspěšně se dostal na vysokou orbitu okolo Kerbinu. Po dosažení orbitu odhodil postranní nádrže landeru a zůstal mu jen prostřední, s jeho kabinou, motorem, nádrží SAS modulem, padákem a decaplourem. Když začal brzdit začaly se dít zajímavé věci. Při průletu oběžnou dráhou munu ho mun zachytil a vystřelil na mnohem nižší orbitu. To se při dalším oběhu stalo znova. Díky této zajímavé gravitační anomálii skoro vůbec nepoužil svou prostřední nádrž a po půl hodině úspěšně dosedl na povrch Kerbinu.
Tak to by bylo snad pro můj první zápis všechno, doufám že se líbil, a že mi poradíte jak se zlepšit. Jenom se omlouvám za gramatiku- je mi teprv 11
.





Včera se v Tisku národa Kerbalského objevila zpráva a článek o přistání prvního Kerbíka na měsíci. V 10:56 odstartovala z Kerbal Space Centra raketa Luna 1 jenž vynesla na oběžnou dráhu přistávací modul a měsíční dopravník.

Raketa za určitou dobu dosáhla oběžné dráhy a odpojila se od vrchního stupně. Měsíční dopravník společně s Landerem kroužily nějakou dobu kolem Kerbinu na stabilní oběžné dráze mimo atmosféru. Po nějaké době dostala posádka tvořená Jebediahou Kermanem data k provedení zážehu potřebného pro zachycení gravitačním polem Munu. Dole obrázek tohoto dua, ještě však se spodní částí nosné rakety.

Za skoro půl hodiny Jebediaha zažehnul nukleární motor který by měl jeho Apoapsis dostat do míst v jejichž blízkosti bude procházet Mun a on by měl být se svou raketou zachycen jeho gravitačním polem. Podle výpočtů počítače v řídícím centru mělo dojít ke střetnutí s Munem. Jebediaha však nepanikařil; otočil raketu a zbrzdil malým téměř pouze sekundovým zážehem rychlost a nastavil tak, aby jeho nejbližší bod při průletu okolo Munu činil cca. 20 Km nad povrchem.

Poté co dorazil Jebediaha k Munu, provedl brzdící zážeh aby jeho gravitační pole neopustil a zůstal na jeho oběžné dráze. Povedlo se mu udělat celkem dobrou orbitu, aby dokázal dost zbrzdit rychlost na přistání. Obletěl ještě 2x měsíc a pak provedl tzv. De-orbitální zážeh aby klesal vertikálně a ne šikmo. Jak se zjistilo se záznamu kamery u motoru, povedlo se mu trefit na přistání vcelku rovinaté místo, takže by se (podle propočtů v řídícím centru) měla snížit šance převrácení o více než o polovinu, a to měl šanci na převrácení pouze 6%.

Povedlo se a klesal vertikálně. Používal taktiku brždění následovnou; zpomalil a poklesl o 3 Km a toto pořádl opakoval. Až nakonec se mu povedlo dostat se celkem nízko nad povrch takže udělal následující věc; odhodil brzdíco-pohonnou jednotku a začal klesat pouze za pomocí přistávacího modulu. Lehkost a výkon landeru dokázaly ve spojení se slabou lunární gravitací dělat zázraky. Zabrždění ze 100m/s na 5m/s bylo otázkou několika sekund takže lander dokázal efektivně využívat palivo

Po zhruba 10 minut klesání lander dosedl na povrch a Jebediaha vystoupil. Bohužel u sebe v landeru neměl přibalenou vlajku takže jediná památka na jeho přistání budou šlápoty ale i tak se zapsal do historie. Jak zjistil z okýnka, přistál poblíž kráteru takže dostal od řídícího střediska pokyn se ke kráteru dostat. Jebediaha se po nějaké době za pomocí JetPacku na MonnoProliitann dostal ke kráteru a se zapálením Japonského turisty pořídil jeho detailní snímek. Později sem podle plánů KNSA bude vyslána sonda.

Po důkladném zkoumání a pořízení několika fotek dostal Jeb pokyn se vrátit zpět do modulu a dostat se na orbit. Vzhledem k slabé lunarní gravitaci a výkonnosti jeho landeru to neměl být problém. Odstartoval a nastavil si Apoapsis do výšky 100Km. Poté vypnul motory a čekal až se k Apoapsis přiblíží. Po 2 minutách se dostal k Apoapsis a zažehl motory. Povedlo se. Získal orbitu 100Km/109Km. Poté se "vystřelil" za pomocí zrychlení z gravitační sféry Munu a úspěšně se dostal na vysokou orbitu okolo Kerbinu. Po dosažení orbitu odhodil postranní nádrže landeru a zůstal mu jen prostřední, s jeho kabinou, motorem, nádrží SAS modulem, padákem a decaplourem. Když začal brzdit začaly se dít zajímavé věci. Při průletu oběžnou dráhou munu ho mun zachytil a vystřelil na mnohem nižší orbitu. To se při dalším oběhu stalo znova. Díky této zajímavé gravitační anomálii skoro vůbec nepoužil svou prostřední nádrž a po půl hodině úspěšně dosedl na povrch Kerbinu.
Tak to by bylo snad pro můj první zápis všechno, doufám že se líbil, a že mi poradíte jak se zlepšit. Jenom se omlouvám za gramatiku- je mi teprv 11

Naposledy upravil(a) alesekmoravec dne 1.10.2013 14:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Pochlubte se!
Ahoj,vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit.
Gramatika je v pohodě, nepíšeš vůbec, ale vůbec špatně. Jen drobnost - zkus použít nějaký jiný imagehosting, obrázky se neukazují. Můžeš editovat svůj příspěvek.
Gramatika je v pohodě, nepíšeš vůbec, ale vůbec špatně. Jen drobnost - zkus použít nějaký jiný imagehosting, obrázky se neukazují. Můžeš editovat svůj příspěvek.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!

Očekávaná zpráva Ministerstva Pravdy SRK:
Okolo čtvrté hodiny ranní, převzalo celou iniciativu okolo domnělého cizího předmětu Ministerstvo Míru. Později odpoledne bylo vydáno vysvětlující prohlášení v následujícím znění (zjednodušená formulace):
"Velice brzy vyšlo najevo, že se jedná o hromadnou shodu náhod a z toho vzešlý optický klam. Díky střetu různého proudění vzduchu se zde hromadily zplodiny z proudových motorů a jiné páry, a díky ojedinělému složení hornin v tomto místě se lomem světla utvářela jakási silueta. Celý náš silný národ a zbytek kerbinu si může v klidu oddechnout, že se tenhle jev podařilo rychle objasnit. Pro jistotu byl kolem tohoto místa postaven jen jakýsi přístřešek z překlišky, aby nevzbuzovalo toto místo zájem zahraničních honilů senzací či různých vesmírných očí."
Byli uvolněny i nějaké fotografie:




Nyní se všichni může opět přivinout k našim tuplákům a již si ničím nenechat rušit probíhající Kebtobr Fest!!!
Na zdraví!
+ malý přídavek z odjezdu pyrotechniků
příprava:

krok 1:

krok 2:

krok 3:

Zábavě zdar, KSP zvláště

- alesekmoravec
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 48
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem, Předlice
- Registrován: 30.9.2013 16:07
Re: Pochlubte se!
Dnes ve 13:56 dosedla na povrch Munu průzkumná družice Munar. Má za cíl zjistit zda-li by bylo možné na měsíci vybudovat základnu. Sonda měla přistát v kráteru, ale minula ho o 300 metrů, a přistála nedaleko jeho okraje.

Podle prvotních měření se zjistilo že na Munu je tepleji než se čekalo. Teploměr na sondě posílal do řídícího střediska i po několika restartech jeho systému, jelikož se očekávalo že je to chyba zpracování data -1,25 °C. To bylo pro vědce velmi příjmenou zprávou jelikož je možné že se pod povrchem skrývá led který by umožnil stavbu lunární základny.
Další úspěch agentury KNVS bylo vyslání telekomunikační družice Kerbal X. Oběžná dráha měla být původně ve výšce 100KM, jelikož se neočekávalo že první stupeň vystačí pro dostání na oběžnou dráhu. Nakoneco se podařilo dostat oběžnou dráhu do +,- 2000 Km.


Podle prvotních měření se zjistilo že na Munu je tepleji než se čekalo. Teploměr na sondě posílal do řídícího střediska i po několika restartech jeho systému, jelikož se očekávalo že je to chyba zpracování data -1,25 °C. To bylo pro vědce velmi příjmenou zprávou jelikož je možné že se pod povrchem skrývá led který by umožnil stavbu lunární základny.
Další úspěch agentury KNVS bylo vyslání telekomunikační družice Kerbal X. Oběžná dráha měla být původně ve výšce 100KM, jelikož se neočekávalo že první stupeň vystačí pro dostání na oběžnou dráhu. Nakoneco se podařilo dostat oběžnou dráhu do +,- 2000 Km.

-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!

Guten večer vespolek, je tady večerní slovo z luhů a hájů Kerběcka.
V prvé řadě gratulace agentuře KNVS k rychle dosaženým úspěchům. Dále se musíme zmínit o plovoucím ohňostroji republiky na jihu. Po prozkoumání zveřejněných snímků našími odborníky, kteří došli k závěru, že jejich raketa IPEL (zřejmě dostala jméno po kováři, který ji ukoval z jednoho kusu železa) bude mít dostřel asi 15-20km. Proto by byla hrozbou, jedině za předpokladu, že by se několik dní jejich kámořníci plavili na tomto voru až k břehům jiné země. Všichni si můžeme oddechnout.
Nyní celému kerbinu představujeme další kus techniky používaném v SRK. Dnes nepůjde o nějak technicky zajímavý kousek.
Popis:
Název: SH2 Šperling
Výkon: 1x 225kN
Využití: Lehký, dobře ovladatelný letoun sloužící pro výcvik pilotů
Hmotnost (provozní): 8,3t
Optimální rychlost: N/A
Dostup: 24 000m
Stoupání: Až vertikálně od hladiny moře
Dolet: Palivo vystačí na cca 13 min akrobacie na plný výkon
Výzbroj: N/A


Nyní nám všem letoun představí zkušený pilot Bill Kerman v dynamické ukázce s prvky vysoké pilotáže:
Po vzletu Bill provedl okruh a předvedl nízký průlet.

Poté prudký výstup do 5000m:

Srovnal let a hodil to na záda:

Udělal otočku po zádech o 180° směr základna


Nízký průlet okolo řídící věže (viděl to v nějakém západním filmu)

Dokončil obrátku a šel na přistání


Hladce dosedl při asi 40m/s


Děkujeme Bille.
Malá kamuflovaná ochutnávka na příště:

A přece si dáme ještě přídavek. Aby obyvatélé jihu nebyli vyděšeni z našich bombardérů, zveřejníme snímky jiného využití těchto letadel. Ukázka shozu humanitární pomoci:






Zábavě zdar, KSP zvláště

- alesekmoravec
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 48
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad Labem, Předlice
- Registrován: 30.9.2013 16:07
Re: Pochlubte se!
Včera agentura KNVS oslavila velký úspěch!
První spojnení dvou objektů na oběžné dráze, čímž vznikla stanice KNSS. Stanice podle slov ředitele má fungovat zhruba půl roku, s původní posádkou a poté bude navedena zpátky do atmosféry Kerbinu. Dole fotografie základního modulu, bez zadokované druhé části.i]

Dalším úspěchem agentury bylo vyslání tří-členné posádky na Mun kde provedla několil důležitých testů. Přistála v jednom z nějvětších měsíčních kráterů a jednalo se o první přistání na vybraném místě. Byla zde taky položená historicky první vlajka a odebrán vzorek z kráteru.



Dalším úspěchem agentury bylo vyslání tří-členné posádky na Mun kde provedla několil důležitých testů. Přistála v jednom z nějvětších měsíčních kráterů a jednalo se o první přistání na vybraném místě. Byla zde taky položená historicky první vlajka a odebrán vzorek z kráteru.

Re: Pochlubte se!
Gratulujeme agentuře KNVS a přejeme mnoho dalších úspěchů!
Zelené Právo
Rozvoj především pozemní a letecké techniky některých našich nedalekých sousedů donutil vedení strany a vlády přijmout přijatelné rozhodnutí rozhodně zvážit vážnost situace a jednat jednotně.
Proto byl oprášen vojenský program vývoje pozemní obranně-útočné techniky (protože už i soudružka babička V.I. Kenina říkávala, že nejlepší obrana je útok).
V posledních několika dnech probíhalo testování na střelnici Kerbininskaja Ďurkovnica nedaleko střediska KKA, které pomáhalo s vývojem raketových systémů.
Ve včerejších odpoledních hodinách pak proběhla přehlídka s malou ukázkou síly, během které se představila i nová oddechová kapela Kakát s novými budovatelskými písněmi (zmiňme tituly jako např. "Go, Soudruhu Go!" o cestě ke světlým zítřkům, případně "Cestu znám a neměním směr" o letu automaticky naváděné rakety země-dotebe, nebo "Vasil na koze jel", ve které autor velmi pěkně asociuje retrospektivní analogii sekvenčně fázovanou latentní metafyzickou bází a kozu.)
Ale nyní již pojďme od písní a zpěvů k naší vynikající technice. Dovolte, abych představil pozemní protipěchotní raketometné vozidlo Kaťuša v.1 (na snímku vpravo) a vozidlo Kaťuša v.315 (na snímku vlevo).

Kaťuša v.1 (přezdívaná Katuška) nese na korbě devět neřízených střel s účinným doletem až 1km
Záběry z přípravy a střelby:



Kaťuša v.315 má na korbě raketu krátkého doletu použitelnou k ničení větších objektů a obrněných vozidel, může ale nést i hlavici se submunicí, jako např. protipěchotní miny. Raketa je vyráběna ve verzi řízené i neřízené. Účinný dolet je v závislosti na použité hlavici od 5 do 15 km.

Na následujících snímcích jsme zaznamenali, jak vozidlo ovlivňuje náklon pro odpálení a samotný odpal. Můžete si povšimnout i ukázky bezpečnosti zajištěné střely v případě nehody na pozadí některých fotografií.



Samotné odpálení rakety


Na závěr tu máme ještě třetí verzi řízené střely typu Scud na nosiči Kaťuša-Scud přezdívané Skaťuša.
Jedná se o řízenou střelu s možností nést více typů hlavic (i jaderné). Oproti ostatním dvěma se liší delší předstartovní přípravou, která trvá necelé 2 minuty. Raketu lze díky jejím vynikajícím letovým vlastnostem použít jak pro protipozemní tak i protivzdušnou obranu. Dolet je přes 100 km.
Opět pár snímků z přípravy:





A samotný let:


V současné době prý naši soudruzi vojenští experti pracují na modifikované verzi rakety Scud s doletem přes 1000 km.
A abychom se podívali i na zprávy z vesmíru:
V minulém týdnu se s pomocí nového SSTO KiG-10a vypravila trojice kerbonautů Ivan, Hudner a Gusmy Kermanovovi na oběžnou dráhu k vesmírné stanici Zvezda, aby zde vystřídali Jurije, Alexeje a Vladimira Kermanovovi. Ti se pak pomocí KiG-10a vrátili zpět na rodnou zelenou hroudu. Celá akce se zdrařila, ačkoliv posledních pár desítek kilometrů klesal letoun již bez paliva, dosedl přesně na přistávací dráhu střediska KKA.


To je pro dnešek vše, loučí se Kerb Pišeperkov.
Zelené Právo
Rozvoj především pozemní a letecké techniky některých našich nedalekých sousedů donutil vedení strany a vlády přijmout přijatelné rozhodnutí rozhodně zvážit vážnost situace a jednat jednotně.
Proto byl oprášen vojenský program vývoje pozemní obranně-útočné techniky (protože už i soudružka babička V.I. Kenina říkávala, že nejlepší obrana je útok).
V posledních několika dnech probíhalo testování na střelnici Kerbininskaja Ďurkovnica nedaleko střediska KKA, které pomáhalo s vývojem raketových systémů.
Ve včerejších odpoledních hodinách pak proběhla přehlídka s malou ukázkou síly, během které se představila i nová oddechová kapela Kakát s novými budovatelskými písněmi (zmiňme tituly jako např. "Go, Soudruhu Go!" o cestě ke světlým zítřkům, případně "Cestu znám a neměním směr" o letu automaticky naváděné rakety země-dotebe, nebo "Vasil na koze jel", ve které autor velmi pěkně asociuje retrospektivní analogii sekvenčně fázovanou latentní metafyzickou bází a kozu.)
Ale nyní již pojďme od písní a zpěvů k naší vynikající technice. Dovolte, abych představil pozemní protipěchotní raketometné vozidlo Kaťuša v.1 (na snímku vpravo) a vozidlo Kaťuša v.315 (na snímku vlevo).

Kaťuša v.1 (přezdívaná Katuška) nese na korbě devět neřízených střel s účinným doletem až 1km
Záběry z přípravy a střelby:



Kaťuša v.315 má na korbě raketu krátkého doletu použitelnou k ničení větších objektů a obrněných vozidel, může ale nést i hlavici se submunicí, jako např. protipěchotní miny. Raketa je vyráběna ve verzi řízené i neřízené. Účinný dolet je v závislosti na použité hlavici od 5 do 15 km.

Na následujících snímcích jsme zaznamenali, jak vozidlo ovlivňuje náklon pro odpálení a samotný odpal. Můžete si povšimnout i ukázky bezpečnosti zajištěné střely v případě nehody na pozadí některých fotografií.



Samotné odpálení rakety


Na závěr tu máme ještě třetí verzi řízené střely typu Scud na nosiči Kaťuša-Scud přezdívané Skaťuša.
Jedná se o řízenou střelu s možností nést více typů hlavic (i jaderné). Oproti ostatním dvěma se liší delší předstartovní přípravou, která trvá necelé 2 minuty. Raketu lze díky jejím vynikajícím letovým vlastnostem použít jak pro protipozemní tak i protivzdušnou obranu. Dolet je přes 100 km.
Opět pár snímků z přípravy:





A samotný let:


V současné době prý naši soudruzi vojenští experti pracují na modifikované verzi rakety Scud s doletem přes 1000 km.
A abychom se podívali i na zprávy z vesmíru:
V minulém týdnu se s pomocí nového SSTO KiG-10a vypravila trojice kerbonautů Ivan, Hudner a Gusmy Kermanovovi na oběžnou dráhu k vesmírné stanici Zvezda, aby zde vystřídali Jurije, Alexeje a Vladimira Kermanovovi. Ti se pak pomocí KiG-10a vrátili zpět na rodnou zelenou hroudu. Celá akce se zdrařila, ačkoliv posledních pár desítek kilometrů klesal letoun již bez paliva, dosedl přesně na přistávací dráhu střediska KKA.


To je pro dnešek vše, loučí se Kerb Pišeperkov.