Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
Tak to jsem rád, že moje slinty čtete. Díky. 

Re: Pochlubte se!
Agentura BáC se již vzpamatovala z tvrdého nár ... ehmmm ... průzkumného letu na planetu Duna a její představitelé začali spřádat plány na další meziplanetární misi. všechno odstartovala debata, která později vešla do historie podle místa konání jako "schůzka v hranaté pracovně". Hlavními členy debaty byli:
Charlie Kerden - hlavní administrátor agentury BáC
Dugi Kerman - ředitel letových operací
Jirka Kerman - hlavní planetolog agentury BáC
Radek Kerman - tiskový mluvčí
další zelené tváře...
Charlie: Tak pánové, jak odčiníme tu Dunu?
Radek: Mohli bysme vyzvat veřejnost, aby v ceonárodní anketě vybrala příští cíl, zvýšilo by to zájem lidí o kosmonautiku.
Dugi: Radku, dokážeš si představit, kdyby lidi vybrali jako na potvoru zrovna Eeloo? Dovedeš si představit, jak tam s naší technikou letíme. Zatím jsme udělali jenom jeden meziplanetární let!
Charlie: Tak co kdybysme letěli znova na Dunu, parametry atmosféry už známe.
Dugi: A dokonce velmi dobře.
Charlie: Dugi, nech si ty svoje jízlivosti pro sebe.
Jirka: Pane, pokud se mohu vložit do debaty, tak pro let na Dunu nejsou vhodné podmínky.Naše planety jsou ve špatném vzájemném úhlu. Buďto by byla potřeba mnohem silnější raketa, nebo bysme museli moc dlouho čekat.
Charlie: Co teda navrhuješ Jirko?
Jirka: Pokud jsou mé výpočty správné, měla by být zanedlouho vhodná konstelace pro let k Eve.
Charlie: To zní dobře, chlapci, stihnete postavit raketu včas?
Dugi: Není problém, můžeme použít osvědčenou Dunu 2.
Jirka: Nezapomeňte na padáky. Podle toho, co jsme zatím zjistili z dalekohledů, tak Eve má atmosféru.
Dugi při téhle vzpomínce na Dunu vzteky rozlomil tužku, se kterou si po dobu konference hrál.
Radek: Super, mohli bychom v rámci letu vyhlásit nějakou soutěž pro všechny Evy. Když už letíme na tak pěkně pojmenovanou planetu.
Charlie: Tak fajn, dalším cílem agentury BáC bude vysazení bezpilotního landeru na povrch planety Eve. Radku, připrav tiskovou zprávu a rozešli ji do všech médií. Schůze končí, začněte pracovat.
Za několik týdnů již na odpalovací rampě stála přesná kopie rakety Duna 2, která letěla ke stejnojmenné planetě. A když říkám, že kopie byla přesná, pak to platí doslova. Inženýři totiž zapomněli nosič přejmenovat, ale nad tím všichni mávli rukou. Hlavně, že jsou na landeru padáky. "Padáky, furt ty pitomý padáky, co na nich všichni viděj," broukal si pod vousy Dugi Kerman.

První start skončil z neznámého důvodu havárií. Raketa se po pár stovkách metrů začala naklánět do strany a systémy řízení s tím nemohly nic dělat. Pozemní týmy proto rychle vytáhly z montážní haly druhý identický nosič. Tady šlo všechno dobře, až do odhození urychlovacích motorů na tuhá paliva, tedy ve chvíli, kdy se zažehl motor centrálního stupně. Letový inženýr si totiž po úspěšném odhození odběhnul pro pití. Zapomněl ale ubrat plyn, takže se hlavní motor přehřál a explodoval. Když se vrátil, viděl, jak raketa ztrácí rychlost. Podle neověřených informací se inženýr okamžitě přesunul na jinou pracovní pozici. Říká se, že prý umývá toalety ve výcvikovém středisku.
Mezi konstruktéry ale zavládl zmatek. S vypětím všech sil se jim ale nakonec podařilo postavit třetí verzi rakety Duna 2. "Pro pití si nikdo neodskočí, zamknul jsem dveře a nápojový automat v téhle místnosti je mimo provoz," oznámil pár sekund před zážehem Dugi Kerman ostatním pracovníkům. Možná i díky tomuto opatření proběhl start naprosto bez problémů.

Nosič se usadil na oběžné dráze a řídící středisko si zhluboka oddychlo. Řídící počítač zatím propočítával ideální moment pro zážeh. Nakonec ředitel letu rozhodl o vykonání dvou zážehů, přičemž ten druhý měl korigovat dvoustupňový rozdíl v náklonu oběžných drah a zajistit definitivní navedení do sféry gravitačního vlivu Eve. Každý zážeh trval skoro pět minut.

Druhý zážeh už vyčerpal veškeré palivo z přeletového stupně a tak jeho práci musely dokončit motory hlavního landeru. Když o několik dní později dorazily do řídícího střediska první fotky planety Eve, novináři se o ně doslova poprali. Všechny deníky je musely mít na první straně. Jirka Kerman si tehdy do svého deníku napsal: "Nejšťastnější den mého života, konečně vidíme povrch Eve pěkně zblízka. " Ale všichni věděli, že to nejlepší má teprve přijít. Následoval proto minutu dlouhý zážeh motorů, který snížil periapsidu až do výšky 33 kilometrů.

Pracovníci telemetrie jen užasle sledovali, jak narůstají hodnoty ukazující rychlost. Palubní kamery zatím snímaly zvětšující se povrch planety, která postupně zaplnila celé zorné pole.

"Pane, hlásím 4500 m/s, zřejmě jsme vstoupili do atmosféry," zaznělo od telemetriků. "Tak jdeme na to, teď už se nenecháme zaskočit," zamumlal od svého velícího stanoviště Dugi Kerman.

Telemetrie: Pane, mám špatné zprávy.
Dugi: Pokračuj.
Telemetrie: Loď je silně nestabilní, naklání se. zřejmě jsme vstoupili do atmosféry ve špatné orientaci. Lander se právě překlopil a letí motory napřed.
Dugi: Nemohou se tím teplem rozžhavit a vybouchnout?
Telemetrie: Teploty jsou v normálu.
Dugi: Sledujete to.

Lander ale přečkal masivní tepelný ohřev bez problémů a pomalu šel na přistání. "Rychlost je v normálu," zaznělo od telemetrie. "Pane, je čas vystřelit padák," připomněl se Jirka Kerman. Dugi ale nereagoval. Jen se mu na tváři objevil ďábelský úsměv. Nikdo nechápal, co se děje.

"Pane, dejte pokyn k vystřelení padáku, nebo se zase rozflákáme o povrch," doléhal na šéfa letu hlavní planetolog. Dugi ale pořád zůstával tajemný jako hrad v Karpatech. Po několika trýznivých vteřinách, kdy nikdo ani nedýchal rozříznul Dugi mrazivé ticho, když zcela nečekaně zahlásil "Zážeh!" a pohnul vpřed ovládací šavlí na svém stole.

Nikdo kromě Dugiho nechápal, o co jde. "Hlásím kontakt s podkladem v rychlosti zhruba 7 m/s," vyhrknul ze sebe pracovník sledující telemetrii. "Mise splněna," špitnul jako sluníčko zářící Dugi Kerman. "Dokázali jsme MOTORICKY přistát na Eve ... i BEZ padáků," a podíval se ke stolu, kde seděl Jirka. Ten zatím svou náladu utápěl ve whiskey. Částečně možná na žal, že se jeho padáky nedostaly ke slovu, ale mnohem spíše na oslavu velkého úspěchu.

"Máme za sebou první úspěšné meziplanetární přistání" - tato zpráva v dalších hodinách rezonovala všemi sdělovacími prostředky a Radek nestíhal zvedat telefony a dávat rozhovory médiím. Řídící středisko se ještě chystalo na poslední úkon. "Připravte se na oddělení malého landeru," rozhodl Dugi. "Potvrzuji, vědecký výsadkový modul uvolněn," potvrdila telemetrie. "Tak fajn, odleťte s transportním landerem pryč," dodal ještě Dugi než se spokojeně rozvalil ve svém křesle. Jenže při vydání pokynu k oddělení se zároveň i aktivoval padák, který doposud neměl možnost dostat se ke slovu. Toho si ale nikdo nevšiml. Teprve až když lander vystoupil několik metrů nad povrch, zjistilo se, že pod sebou táhne kupu lan, zakrátko se objevil i samotný padák. Následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Lander se dostal do neřiditelné vývrtky, načež mu došlo palivo. "Transportní lander se snáší na padáku k povrchu. Hrozí kolize! Neodletěli jsme od vědeckého landeru moc daleko," varovali sledovači telemetrie. V Jirkovi by se v tu chvíli krve nedořezal, kór když ho Dugi zpražil zabijáckým pohledem. Nakonec ale transportní lander přistál jen pár metrů vedle menšího vědeckého výsadku, který mohl začít měřit hodnoty na cizí planetě. "Máš kliku, že to dopadlo takhle, kdyby se něco tomu landeru stalo, nechal bych tě sníst nejbližší padák, který bych našel," řekl při odchodu z místnosti Dugi na smrt vylekanému Jirkovi, který už si skoro začal sepisovat závěť.
Charlie Kerden - hlavní administrátor agentury BáC
Dugi Kerman - ředitel letových operací
Jirka Kerman - hlavní planetolog agentury BáC
Radek Kerman - tiskový mluvčí
další zelené tváře...
Charlie: Tak pánové, jak odčiníme tu Dunu?
Radek: Mohli bysme vyzvat veřejnost, aby v ceonárodní anketě vybrala příští cíl, zvýšilo by to zájem lidí o kosmonautiku.
Dugi: Radku, dokážeš si představit, kdyby lidi vybrali jako na potvoru zrovna Eeloo? Dovedeš si představit, jak tam s naší technikou letíme. Zatím jsme udělali jenom jeden meziplanetární let!
Charlie: Tak co kdybysme letěli znova na Dunu, parametry atmosféry už známe.
Dugi: A dokonce velmi dobře.
Charlie: Dugi, nech si ty svoje jízlivosti pro sebe.
Jirka: Pane, pokud se mohu vložit do debaty, tak pro let na Dunu nejsou vhodné podmínky.Naše planety jsou ve špatném vzájemném úhlu. Buďto by byla potřeba mnohem silnější raketa, nebo bysme museli moc dlouho čekat.
Charlie: Co teda navrhuješ Jirko?
Jirka: Pokud jsou mé výpočty správné, měla by být zanedlouho vhodná konstelace pro let k Eve.
Charlie: To zní dobře, chlapci, stihnete postavit raketu včas?
Dugi: Není problém, můžeme použít osvědčenou Dunu 2.
Jirka: Nezapomeňte na padáky. Podle toho, co jsme zatím zjistili z dalekohledů, tak Eve má atmosféru.
Dugi při téhle vzpomínce na Dunu vzteky rozlomil tužku, se kterou si po dobu konference hrál.
Radek: Super, mohli bychom v rámci letu vyhlásit nějakou soutěž pro všechny Evy. Když už letíme na tak pěkně pojmenovanou planetu.
Charlie: Tak fajn, dalším cílem agentury BáC bude vysazení bezpilotního landeru na povrch planety Eve. Radku, připrav tiskovou zprávu a rozešli ji do všech médií. Schůze končí, začněte pracovat.
Za několik týdnů již na odpalovací rampě stála přesná kopie rakety Duna 2, která letěla ke stejnojmenné planetě. A když říkám, že kopie byla přesná, pak to platí doslova. Inženýři totiž zapomněli nosič přejmenovat, ale nad tím všichni mávli rukou. Hlavně, že jsou na landeru padáky. "Padáky, furt ty pitomý padáky, co na nich všichni viděj," broukal si pod vousy Dugi Kerman.

První start skončil z neznámého důvodu havárií. Raketa se po pár stovkách metrů začala naklánět do strany a systémy řízení s tím nemohly nic dělat. Pozemní týmy proto rychle vytáhly z montážní haly druhý identický nosič. Tady šlo všechno dobře, až do odhození urychlovacích motorů na tuhá paliva, tedy ve chvíli, kdy se zažehl motor centrálního stupně. Letový inženýr si totiž po úspěšném odhození odběhnul pro pití. Zapomněl ale ubrat plyn, takže se hlavní motor přehřál a explodoval. Když se vrátil, viděl, jak raketa ztrácí rychlost. Podle neověřených informací se inženýr okamžitě přesunul na jinou pracovní pozici. Říká se, že prý umývá toalety ve výcvikovém středisku.
Mezi konstruktéry ale zavládl zmatek. S vypětím všech sil se jim ale nakonec podařilo postavit třetí verzi rakety Duna 2. "Pro pití si nikdo neodskočí, zamknul jsem dveře a nápojový automat v téhle místnosti je mimo provoz," oznámil pár sekund před zážehem Dugi Kerman ostatním pracovníkům. Možná i díky tomuto opatření proběhl start naprosto bez problémů.

Nosič se usadil na oběžné dráze a řídící středisko si zhluboka oddychlo. Řídící počítač zatím propočítával ideální moment pro zážeh. Nakonec ředitel letu rozhodl o vykonání dvou zážehů, přičemž ten druhý měl korigovat dvoustupňový rozdíl v náklonu oběžných drah a zajistit definitivní navedení do sféry gravitačního vlivu Eve. Každý zážeh trval skoro pět minut.

Druhý zážeh už vyčerpal veškeré palivo z přeletového stupně a tak jeho práci musely dokončit motory hlavního landeru. Když o několik dní později dorazily do řídícího střediska první fotky planety Eve, novináři se o ně doslova poprali. Všechny deníky je musely mít na první straně. Jirka Kerman si tehdy do svého deníku napsal: "Nejšťastnější den mého života, konečně vidíme povrch Eve pěkně zblízka. " Ale všichni věděli, že to nejlepší má teprve přijít. Následoval proto minutu dlouhý zážeh motorů, který snížil periapsidu až do výšky 33 kilometrů.

Pracovníci telemetrie jen užasle sledovali, jak narůstají hodnoty ukazující rychlost. Palubní kamery zatím snímaly zvětšující se povrch planety, která postupně zaplnila celé zorné pole.

"Pane, hlásím 4500 m/s, zřejmě jsme vstoupili do atmosféry," zaznělo od telemetriků. "Tak jdeme na to, teď už se nenecháme zaskočit," zamumlal od svého velícího stanoviště Dugi Kerman.

Telemetrie: Pane, mám špatné zprávy.
Dugi: Pokračuj.
Telemetrie: Loď je silně nestabilní, naklání se. zřejmě jsme vstoupili do atmosféry ve špatné orientaci. Lander se právě překlopil a letí motory napřed.
Dugi: Nemohou se tím teplem rozžhavit a vybouchnout?
Telemetrie: Teploty jsou v normálu.
Dugi: Sledujete to.

Lander ale přečkal masivní tepelný ohřev bez problémů a pomalu šel na přistání. "Rychlost je v normálu," zaznělo od telemetrie. "Pane, je čas vystřelit padák," připomněl se Jirka Kerman. Dugi ale nereagoval. Jen se mu na tváři objevil ďábelský úsměv. Nikdo nechápal, co se děje.

"Pane, dejte pokyn k vystřelení padáku, nebo se zase rozflákáme o povrch," doléhal na šéfa letu hlavní planetolog. Dugi ale pořád zůstával tajemný jako hrad v Karpatech. Po několika trýznivých vteřinách, kdy nikdo ani nedýchal rozříznul Dugi mrazivé ticho, když zcela nečekaně zahlásil "Zážeh!" a pohnul vpřed ovládací šavlí na svém stole.

Nikdo kromě Dugiho nechápal, o co jde. "Hlásím kontakt s podkladem v rychlosti zhruba 7 m/s," vyhrknul ze sebe pracovník sledující telemetrii. "Mise splněna," špitnul jako sluníčko zářící Dugi Kerman. "Dokázali jsme MOTORICKY přistát na Eve ... i BEZ padáků," a podíval se ke stolu, kde seděl Jirka. Ten zatím svou náladu utápěl ve whiskey. Částečně možná na žal, že se jeho padáky nedostaly ke slovu, ale mnohem spíše na oslavu velkého úspěchu.

"Máme za sebou první úspěšné meziplanetární přistání" - tato zpráva v dalších hodinách rezonovala všemi sdělovacími prostředky a Radek nestíhal zvedat telefony a dávat rozhovory médiím. Řídící středisko se ještě chystalo na poslední úkon. "Připravte se na oddělení malého landeru," rozhodl Dugi. "Potvrzuji, vědecký výsadkový modul uvolněn," potvrdila telemetrie. "Tak fajn, odleťte s transportním landerem pryč," dodal ještě Dugi než se spokojeně rozvalil ve svém křesle. Jenže při vydání pokynu k oddělení se zároveň i aktivoval padák, který doposud neměl možnost dostat se ke slovu. Toho si ale nikdo nevšiml. Teprve až když lander vystoupil několik metrů nad povrch, zjistilo se, že pod sebou táhne kupu lan, zakrátko se objevil i samotný padák. Následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Lander se dostal do neřiditelné vývrtky, načež mu došlo palivo. "Transportní lander se snáší na padáku k povrchu. Hrozí kolize! Neodletěli jsme od vědeckého landeru moc daleko," varovali sledovači telemetrie. V Jirkovi by se v tu chvíli krve nedořezal, kór když ho Dugi zpražil zabijáckým pohledem. Nakonec ale transportní lander přistál jen pár metrů vedle menšího vědeckého výsadku, který mohl začít měřit hodnoty na cizí planetě. "Máš kliku, že to dopadlo takhle, kdyby se něco tomu landeru stalo, nechal bych tě sníst nejbližší padák, který bych našel," řekl při odchodu z místnosti Dugi na smrt vylekanému Jirkovi, který už si skoro začal sepisovat závěť.
- Karel
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 102
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínský kraj
- Registrován: 20.6.2013 23:44
Re: Pochlubte se!
Značná poptávka po letech do vesmíru a zejména po tzv. "kosmické dovolené" ve vesmírných hotelech, donutila vedení KVP zaměřit svou pozornost právě tímto směrem.
Již několik dní je v provozu jeden menší Space hotel s kapacitou pro dvě osoby. Zásobován je lodí Comet s tradičním velitelským modulem, jenž se při návratu musí spoléhat na padákový systém. A právě zde byl kámen úrazu. V rámci úspor jsou nám dodávána nekvalitní padáková lana. Vystřelovací kapsle bývají často bez střelného prachu a to nemluvím o dírách v samotných padácích. Z těchto důvodu a převážně proto, a né jak je některými škodolibě a nesprávně poukazováno na vysoké návratové rychlosti, jsme bohužel při drtivých dopadech ztratili několik velmi zkušených kerbonautů. Ale nejen ty, o život přišlo i nemálo šťastných dovolenkových párů, jež se plní dojmů vraceli na domovskou planetu, kde chtěli o svém kosmickém pobytu vyprávět všem svým blízkým.
Proto jsme již od samého začátku programu SpaceHotel, intenzivně pracovali na vývoji raketoplánu. Ten měl být posazen na samotné špici nosné rakety. Při klasickém kolmém startu je vynesen na oběžnou dráhu. Ale při návratu na Kerbin využívá vztlakových ploch k ustálenému horizontálnímu letu, po němž přichází přistání na dráze v kosmodromu Karlstone. Tohle opatření má konečně zajistit bezpečné návraty všech dovolenkářů. Raketoplán měl být schopen unést tříčlennou posádku a jednu láhev sektu, jako pozornost podniku.
Po dlouhých hodinách, až dnech, intenzivního bádání a testování, se konečně zadařilo, a KVP spouští další fázi programu SpaceHotel, označenou jako SpaceHotel II. Spolu s tím vám představujeme raketoplán Pegasus, jako hlavní prostředek k dopravě turistů.
Již včera byla na oběžnou dráhu vynesena obytná sekce hotelu. Tentokrát se zvětšenou kapacitou na dvojnásobek. Dva obytné moduly, každý pro dva kerb-turisty, jsou zcela odděleny a nezávislé. Hotel obíhá planetu opět ve výšce 400 km. Krátce na to proběhl hned první ostrý start raketoplánu, který k hotelu dovezl první kerb-turisty. Jistěže se let neobešel bez problémů, od toho jsme přece zřizovali řídící středisko. Kromě nedostatečně zpevněných nosných stupňů, se posádky také potýkaly s dost zásadními chybami v navigačním systému, neboť z 5ti startů se ani jednou nepodařilo přistát na dráze ve středisku.
První dva raketoplány skončily v moři. Třetí jakbysmet a zbylé dva se jaksi podařilo dotáhnout až na zelenou půdu. Jeden při přistání urval směrovky a ten druhý zase po opuštění posádky sjel z kopce a ulomil křídla. Celkově se ale koncepce zdá býti zdařilá a raketoplán je již několik hodin nasazen v plném provozu.
Zároveň vypisujeme tendr na dodavatele kvalitní navigace a výpočtového softwaru, k zajištění přesného místa přistání na povrchu Kerbinu.
Pár snímků z programu Space Hotel II:
Zde Raketoplán Pegasus na hrotu nosné rakety Ignium.

Zážeh pro zachycení orbity

Randezvous raketoplánu Pegasus a SpaceHotel II

Docking confirmed !

Let nad Kerbinem krátce před přistáním.

Úspěšné přistání! - teda, až na ten špatný výpočet místa přistání.

Již několik dní je v provozu jeden menší Space hotel s kapacitou pro dvě osoby. Zásobován je lodí Comet s tradičním velitelským modulem, jenž se při návratu musí spoléhat na padákový systém. A právě zde byl kámen úrazu. V rámci úspor jsou nám dodávána nekvalitní padáková lana. Vystřelovací kapsle bývají často bez střelného prachu a to nemluvím o dírách v samotných padácích. Z těchto důvodu a převážně proto, a né jak je některými škodolibě a nesprávně poukazováno na vysoké návratové rychlosti, jsme bohužel při drtivých dopadech ztratili několik velmi zkušených kerbonautů. Ale nejen ty, o život přišlo i nemálo šťastných dovolenkových párů, jež se plní dojmů vraceli na domovskou planetu, kde chtěli o svém kosmickém pobytu vyprávět všem svým blízkým.
Proto jsme již od samého začátku programu SpaceHotel, intenzivně pracovali na vývoji raketoplánu. Ten měl být posazen na samotné špici nosné rakety. Při klasickém kolmém startu je vynesen na oběžnou dráhu. Ale při návratu na Kerbin využívá vztlakových ploch k ustálenému horizontálnímu letu, po němž přichází přistání na dráze v kosmodromu Karlstone. Tohle opatření má konečně zajistit bezpečné návraty všech dovolenkářů. Raketoplán měl být schopen unést tříčlennou posádku a jednu láhev sektu, jako pozornost podniku.
Po dlouhých hodinách, až dnech, intenzivního bádání a testování, se konečně zadařilo, a KVP spouští další fázi programu SpaceHotel, označenou jako SpaceHotel II. Spolu s tím vám představujeme raketoplán Pegasus, jako hlavní prostředek k dopravě turistů.
Již včera byla na oběžnou dráhu vynesena obytná sekce hotelu. Tentokrát se zvětšenou kapacitou na dvojnásobek. Dva obytné moduly, každý pro dva kerb-turisty, jsou zcela odděleny a nezávislé. Hotel obíhá planetu opět ve výšce 400 km. Krátce na to proběhl hned první ostrý start raketoplánu, který k hotelu dovezl první kerb-turisty. Jistěže se let neobešel bez problémů, od toho jsme přece zřizovali řídící středisko. Kromě nedostatečně zpevněných nosných stupňů, se posádky také potýkaly s dost zásadními chybami v navigačním systému, neboť z 5ti startů se ani jednou nepodařilo přistát na dráze ve středisku.

První dva raketoplány skončily v moři. Třetí jakbysmet a zbylé dva se jaksi podařilo dotáhnout až na zelenou půdu. Jeden při přistání urval směrovky a ten druhý zase po opuštění posádky sjel z kopce a ulomil křídla. Celkově se ale koncepce zdá býti zdařilá a raketoplán je již několik hodin nasazen v plném provozu.

Zároveň vypisujeme tendr na dodavatele kvalitní navigace a výpočtového softwaru, k zajištění přesného místa přistání na povrchu Kerbinu.
Pár snímků z programu Space Hotel II:
Zde Raketoplán Pegasus na hrotu nosné rakety Ignium.

Zážeh pro zachycení orbity

Randezvous raketoplánu Pegasus a SpaceHotel II

Docking confirmed !

Let nad Kerbinem krátce před přistáním.

Úspěšné přistání! - teda, až na ten špatný výpočet místa přistání.


Re: Pochlubte se!
Karel ten raketoplán vyzerá perfektne, mierne mi pripomína Hermes. Obdivujem ťa že dokážeš s takýmito strojmi lietať
. Ja sa v KSP iba učím lietať lietadlami(raketoplánmi) a vpodstate mám na konte jedno pristátie ktoré neskončilo výbuchom
a to aj tak som pristal za dráhu 



"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
- Karel
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 102
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínský kraj
- Registrován: 20.6.2013 23:44
Re: Pochlubte se!
Díky, ale psal jsem, že po dlouhých hodinách až dnech vývoje a testování
A mám z toho dva důležité poznatky:
za 1) je důležité kde má letoun těžiště, to v zásadě určuje jak se bude za letu chovat, zda se rovnou zřítí, anebo bude vykazovat známky čehosi co by se dalo nazvat - nepatrná chuť udržet se ve vzduchu
a za 2) Avionics nosecone. Velice důležitá součástka s ASAS, která pomáhá v mnoha případech udržet letoun, raketoplán, pilotovatelným.
Tak držím palce

A mám z toho dva důležité poznatky:
za 1) je důležité kde má letoun těžiště, to v zásadě určuje jak se bude za letu chovat, zda se rovnou zřítí, anebo bude vykazovat známky čehosi co by se dalo nazvat - nepatrná chuť udržet se ve vzduchu

a za 2) Avionics nosecone. Velice důležitá součástka s ASAS, která pomáhá v mnoha případech udržet letoun, raketoplán, pilotovatelným.

Tak držím palce

- ZelvaCZ
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 78
- Reputace: 1
- Bydliště: Příbram
- Registrován: 8.6.2013 9:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pochlubte se!
Dugi píše:kdyby se něco tomu landeru stalo, nechal bych tě sníst nejbližší padák



Nevím proč, ale KSP mi nejde spustit


Re: Pochlubte se!
Fíha ... tak to opravdu nevím co s tím. Snad jen zkus stáhnout Revo Uninstaler a smazat hru s jeho pomocí a pak udělat komplet čistou instalaci. Revo tu hru odmaže kompletně i ze všech možných registrů, kam se běžné mazání nedostane. Trvá to sice mnohem dýl, ale mohlo by to pomoct. 

- ZelvaCZ
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 78
- Reputace: 1
- Bydliště: Příbram
- Registrován: 8.6.2013 9:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pochlubte se!
A ještě jsem se chtěl zeptat.. nemáte někdo tip na nějaký mod se součástkou, která mi převede Mk3 fuselage na normální velké palivové nádrže?
- Karel
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 102
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínský kraj
- Registrován: 20.6.2013 23:44
Re: Pochlubte se!
Omlouvám se za OT, ale založil jsem nové vlákno - Kosmické agentury. Můžete se k nápadu vyjádřit zde, tamto vlákno bych chtěl zanechat čisté, jen pro prezentace. Děkuji za pochopení a spolupráci!
Re: Pochlubte se!
Agentura KSA hlasi dalsi pokrok pri zakladani domova duchodcu na Dune.
Vzhledem k rozsahlosti budoucich planu byl nosic tankeru na LKO prestaven na a vylepsen pro dopravu soucastek do orbitalniho doku a tak vzninkl tento kolos o nosnosti 70 tun konstruknich dilu. /ukazal se opravdu cenove efektivnejsi nez stary puze 20 tunovy prcek/

Po doprave soucastek byl postaven prototyp stale zakladny a dopraven spolu s prvnimi 4 obyvateli na Dunu.

Cesta probehla jiz tradicne s velkym korekcnim manevrem uprostred a cela sestava uspesne zabrzdila na obezne draze Duny.
Nasledovalo pristani na vybranem miste prozatim prazdneho prototypu. ne zcela bez problemu - prekvapive pres pouziti osvedeneho padakoveho systemu a pomerne nizke hmotnosti obydli doslo malem k utrzeni nadzvukovych padaku. Tomu se podarilo zabranit vcasnym zazehem pristavacich morotu a dale jiz vse probehlo hladce. Pouze misto pristani se lisilo o nekolik kilometru, coz nevadilo od toho je dum mobilni.

Po pristani doslo k oddeleni jiz nepotrebne pristavaci sekce a jejimu odletu za ucelem zniceni padem na povrch.

Nakonec probehlo na obezne draze setkani s drive opustenym pristavacim modulem a doprave 4 kerbalnautu na povrch. Pri pristani se jiz tradicne muselo domluvit jednomu z nadzvukovych padaku z prilis tesneho pouzdra jiz rutine pripravenym kladivkem ale zato vysledna presnost pristani byla az prekvapiva.

Test dlouhodobeho pobytu dopadl dobre a tak byl po nekolika mesicich pristavaci modul dopraven prazdny zpet na obeznou drahu k dotankovani a zde opet opusten. Lod se vratila jiz prazdna na obeznou drahu kerbinu k dotankovani pro dalsi misi.


Prejeme prvnim obyvatelum stastny pobyt na Dune. V pripade poruchy maji zatim stale moznost navratu pomoci pristavaciho modulu - je totiz dostatecne predimezovan a schopen navratu na kerbin.
kompletni fotodokumentace zde:
http://imgur.com/a/KGoAK#0
Vzhledem k rozsahlosti budoucich planu byl nosic tankeru na LKO prestaven na a vylepsen pro dopravu soucastek do orbitalniho doku a tak vzninkl tento kolos o nosnosti 70 tun konstruknich dilu. /ukazal se opravdu cenove efektivnejsi nez stary puze 20 tunovy prcek/

Po doprave soucastek byl postaven prototyp stale zakladny a dopraven spolu s prvnimi 4 obyvateli na Dunu.

Cesta probehla jiz tradicne s velkym korekcnim manevrem uprostred a cela sestava uspesne zabrzdila na obezne draze Duny.
Nasledovalo pristani na vybranem miste prozatim prazdneho prototypu. ne zcela bez problemu - prekvapive pres pouziti osvedeneho padakoveho systemu a pomerne nizke hmotnosti obydli doslo malem k utrzeni nadzvukovych padaku. Tomu se podarilo zabranit vcasnym zazehem pristavacich morotu a dale jiz vse probehlo hladce. Pouze misto pristani se lisilo o nekolik kilometru, coz nevadilo od toho je dum mobilni.

Po pristani doslo k oddeleni jiz nepotrebne pristavaci sekce a jejimu odletu za ucelem zniceni padem na povrch.

Nakonec probehlo na obezne draze setkani s drive opustenym pristavacim modulem a doprave 4 kerbalnautu na povrch. Pri pristani se jiz tradicne muselo domluvit jednomu z nadzvukovych padaku z prilis tesneho pouzdra jiz rutine pripravenym kladivkem ale zato vysledna presnost pristani byla az prekvapiva.

Test dlouhodobeho pobytu dopadl dobre a tak byl po nekolika mesicich pristavaci modul dopraven prazdny zpet na obeznou drahu k dotankovani a zde opet opusten. Lod se vratila jiz prazdna na obeznou drahu kerbinu k dotankovani pro dalsi misi.


Prejeme prvnim obyvatelum stastny pobyt na Dune. V pripade poruchy maji zatim stale moznost navratu pomoci pristavaciho modulu - je totiz dostatecne predimezovan a schopen navratu na kerbin.
kompletni fotodokumentace zde:
http://imgur.com/a/KGoAK#0
Naposledy upravil(a) mager42 dne 28.8.2013 20:18, celkem upraveno 3 x.