Návody aneb jak na to
Re: Návody aneb jak na to
Co s nim? On to umi? Jak? 

Re: Návody aneb jak na to
Jo mám 

- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Návody aneb jak na to
Návody na start k cíli, se kterým chceš dokovat i manuální dokování jsem v tomto vlákně detailně popisoval (str.15), stačí si to tady trochu prolistovat dříve, než se na něco zeptáš.onas píše:Nemohli byste sepsat nejaky tutorial na setkani 2 lodi?
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Návody aneb jak na to
Ahoj. dodatecne dekuji za odpovedi. ja mnel celou dobu spatne nainstalovenaj mechjeb 2. takze jsem mnel moduly ktere nefungovali. problem je podle mne v MJ1, nema rada ani sama sebe.. bohuzel spousta sond pouziva mechjeb1 
pri pouzivani MJ2 nejsou problemy
no porad se ucime:)

pri pouzivani MJ2 nejsou problemy

Re: Návody aneb jak na to
Ahoj. Musím říci, že mne KSP opravdu uchvátil. Nevěřil bych že dokážu obětovat polovinu dne vymýšlením designu vesmírné lodi, praktických otázek (např. tři největší palivové nádrže jsou sice príma ale neodlepí se od země, případně elektrický motor je parádní jenže má výkon asi jako čmelák), otázek týkajících se výšky-náklonu, aerodynamiky atd.
Mám pár hloupých dotazů, jistě bych na ně přišel sám...ale zase nemám tolik času
Když se mi podaří dosáhnout orbity a stabilizuji oběžnou dráhu. Tak vytvořím místo kruhu něco jako elipsu. Kdy P konči v atmosféře(asi v 40 000) zatímco A je někde v 120 000. Zajímá mne jak zvýším oběžnou dráhu u P. Mám jednoduše vystředit navigační glóbus a zadat plný tah? Mám to udělat v A nebo P? Případně nestačí když na cestě od A zadám plnou rychlost abych překonal těch 2000m/s které potřebují k udržení na orbitě?
Omlouvám se, že se ptám jako lama. Hraji originálku (0.20) bez přídavků a módů. Protože jak popisujete přídavek který do hry dodá Autopilota, tak by mi pak hra připadala dost nudná. Chybí mi snad jen jedinná věc a to nějaká tabulka s kterou bych byl schopen vypočítat váhu rakety a potřebnou sílu tahu u motorů. Zatím jsem Kerbinům vyřešil jen případ s rozvodem, protože počet mrtvých Kerbonautů se začíná blížit Stalinovu skóre. (Na orbitě mám jednu loď ((stabilní)) a jeden satelit ((stabilní)) a jednu raketu která letí vstříc hlubinám vesmíru ((elektrický motor je fakt na prd)) )
Potřebuji právě vyřešit tyto drobné problémy a až je zvládnu tak hurá ne průzkum měsíce a dalších planet.
Mám pár hloupých dotazů, jistě bych na ně přišel sám...ale zase nemám tolik času

Když se mi podaří dosáhnout orbity a stabilizuji oběžnou dráhu. Tak vytvořím místo kruhu něco jako elipsu. Kdy P konči v atmosféře(asi v 40 000) zatímco A je někde v 120 000. Zajímá mne jak zvýším oběžnou dráhu u P. Mám jednoduše vystředit navigační glóbus a zadat plný tah? Mám to udělat v A nebo P? Případně nestačí když na cestě od A zadám plnou rychlost abych překonal těch 2000m/s které potřebují k udržení na orbitě?
Omlouvám se, že se ptám jako lama. Hraji originálku (0.20) bez přídavků a módů. Protože jak popisujete přídavek který do hry dodá Autopilota, tak by mi pak hra připadala dost nudná. Chybí mi snad jen jedinná věc a to nějaká tabulka s kterou bych byl schopen vypočítat váhu rakety a potřebnou sílu tahu u motorů. Zatím jsem Kerbinům vyřešil jen případ s rozvodem, protože počet mrtvých Kerbonautů se začíná blížit Stalinovu skóre. (Na orbitě mám jednu loď ((stabilní)) a jeden satelit ((stabilní)) a jednu raketu která letí vstříc hlubinám vesmíru ((elektrický motor je fakt na prd)) )
Potřebuji právě vyřešit tyto drobné problémy a až je zvládnu tak hurá ne průzkum měsíce a dalších planet.
Re: Návody aneb jak na to
Ahoj,
vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit. Nabízíme totiž mnohem víc než jen KSP.
K tvému dotazu: KSP je nádhernou interaktivní učebnicí orbitální mechaniky. Píšeš, že tvoje výsledná dráha má podobu elipsy s apoapsidou ve výšce 120 km a periapsidou ve výšce 40 km. To je už docela nízko - jsou tam zbytky atmosféry, které tě budou při průletu zpomalovat. Chtěl bys tedy dráhu co nejvíc zakulatit v těch 120 km. Pro orbitální mechaniku platí základní pravidlo, že změna rychlosti v jedné apsidě má vliv na polohu apsidy opačné. A to takto:
V periapsidě zvýším rychlost = apoapsida stoupá
V periapsidě snížím rychlost = apoapsida klesá
V apoapsidě zvýším rychlost = periapsida stoupá
V apoapsidě snížím rychlost = periapsida klesá
Je tedy jasné, že pro tvůj případ je potřeba ten třetí příklad - přileť do apoapsidy, srovnej loď ve směru letu a zažehni motor - tím zvýšíš rychlost a periapsida ti vyjede nahoru. Naopak snížení rychlosti se dělá tak, že otočíš loď proti směru letu a zažeheneš motor - tím zpomalíš.
vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit. Nabízíme totiž mnohem víc než jen KSP.

K tvému dotazu: KSP je nádhernou interaktivní učebnicí orbitální mechaniky. Píšeš, že tvoje výsledná dráha má podobu elipsy s apoapsidou ve výšce 120 km a periapsidou ve výšce 40 km. To je už docela nízko - jsou tam zbytky atmosféry, které tě budou při průletu zpomalovat. Chtěl bys tedy dráhu co nejvíc zakulatit v těch 120 km. Pro orbitální mechaniku platí základní pravidlo, že změna rychlosti v jedné apsidě má vliv na polohu apsidy opačné. A to takto:
V periapsidě zvýším rychlost = apoapsida stoupá
V periapsidě snížím rychlost = apoapsida klesá
V apoapsidě zvýším rychlost = periapsida stoupá
V apoapsidě snížím rychlost = periapsida klesá
Je tedy jasné, že pro tvůj případ je potřeba ten třetí příklad - přileť do apoapsidy, srovnej loď ve směru letu a zažehni motor - tím zvýšíš rychlost a periapsida ti vyjede nahoru. Naopak snížení rychlosti se dělá tak, že otočíš loď proti směru letu a zažeheneš motor - tím zpomalíš.
Re: Návody aneb jak na to
Aha!
Mockrát děkuji za rady i milé přivítání.
Hned jak přijdu domů to zkusím

Hned jak přijdu domů to zkusím

- Karel
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 102
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínský kraj
- Registrován: 20.6.2013 23:44
Re: Návody aneb jak na to
Ahoj,
Otázka na Wopata:
Někde na fóru jsi psal, že si každičkou misi pečlivě naplánuješ, než ji zaletíš. Rád bych se dozvěděl, co všechno taková příprava obnáší. Tedy co všechno kerbonaut potřebuje vědět k tomu než se někam vydá. Odkud všude čerpáš informace a co všechno je k tomu zapotřebí. (Budu rád, když na nějakém příkladu ukážeš svůj postup)
A taky, jak třeba víte (i vy ostatní), jak velkou raketu musíte postavit, abyste někam doletěli? Já to prozatím dělám metodou pokus omyl. Ale jestli existuje způsob, a určitě ano, jak už během stavby vědět jak velké množství paliva bude potřeba, tak sem s ním!
Ve středisku KVP se mi totiž bouří odbory a hrozí stávkou. Žádají lepší pracovní podmínky a jiný model fungování společnosti. Už nechtějí stavět naslepo a uprostřed letu zjistit, že takhle to nefunguje. Žádají změnu v přístupu tak, že příprava a pečlivé plánování má být stěžejním bodem naší práce. A ne okamžik zažehnutí motorů na odpalovací rampě, jak tomu bylo doposud. Děkuji
Otázka na Wopata:
Někde na fóru jsi psal, že si každičkou misi pečlivě naplánuješ, než ji zaletíš. Rád bych se dozvěděl, co všechno taková příprava obnáší. Tedy co všechno kerbonaut potřebuje vědět k tomu než se někam vydá. Odkud všude čerpáš informace a co všechno je k tomu zapotřebí. (Budu rád, když na nějakém příkladu ukážeš svůj postup)
A taky, jak třeba víte (i vy ostatní), jak velkou raketu musíte postavit, abyste někam doletěli? Já to prozatím dělám metodou pokus omyl. Ale jestli existuje způsob, a určitě ano, jak už během stavby vědět jak velké množství paliva bude potřeba, tak sem s ním!
Ve středisku KVP se mi totiž bouří odbory a hrozí stávkou. Žádají lepší pracovní podmínky a jiný model fungování společnosti. Už nechtějí stavět naslepo a uprostřed letu zjistit, že takhle to nefunguje. Žádají změnu v přístupu tak, že příprava a pečlivé plánování má být stěžejním bodem naší práce. A ne okamžik zažehnutí motorů na odpalovací rampě, jak tomu bylo doposud. Děkuji
