Orbiter
Re: Orbiter
Samo1995 píše:Nadherne obrazky. Program luna bol uzasny. Je dobre ze si podobne chvile napetia a naslednej radosti z uspechu mozeme vychutnat aj dnes.
Mimochodom, pripadabto tak len mne alebo je to fakt ze cinsky mesacny program je len kopirka luny sbvyuzitim novej technologie??? Pretoze ak si to tak zoberiete, tak misie su to prakticky identicke. Najprv druzica na skumanie mesiaca, potom lunochod a nakoniec odber a doprava vzoriek na Zem.
Děkuji za uznání.

Mě to taky tak připadá. Proč by Čína něco složitě vymýšlela, když už to bylo vymyšleno a vyzkoušeno...
Jen si to vyrobí pod svým "plechem" a názvem a mají své. Rozhodně jsou technologie dneška úplně někde jinde, než v padesátých letech. Mají levnou výrobu, tak proč to nevyužít i na poli kosmonautiky.
A kdo by nechtěl být třetí kosmickou velmocí !
Re: Orbiter
Poslední částí addonu VOSTOK je simulace havarijních situací.
Obsahuje tři scénáře přerušení letu z důvodu selhání nosné rakety:
- katapultáž kosmonauta z rakety na rampě,
- katapultáž z rakety během první fáze vzletu,
- odpoutání lodi Vostok od rakety, která ji nevynese na oběžnou dráhu a kabina přistává po balistické dráze.
Takto by to nějak vypadalo, kdyby se něco pokazilo na rampě:
Selhání rakety při startu na rampě. Automatika zaznamenala fatální problém nosiče a aktivuje záchranný systém. Odstřeluje se vstupní poklop kabiny.

Kosmonaut vidí na palubní desce rozsvícené kontrolky "selhání nosiče", "připravit se ke katapultáži". Má jen zlomek vteřiny, aby si cokoli uvědomil...


Aktivují se hydraulické pružiny, které vystřelují křeslo z kabiny. Okamžitě se aktivují rakety na tuhé pohonné hmoty, které jsou umístěné na spodku katapultovacího křesla. a udají v momentu potřebnou rychlost, aby křeslo s kosmonautem vystoupalo do bezpečné výšky a vzdálenosti od rakety.

Stabilizace pomocí padáčku před odpoutáním kosmonauta s hlavním padákem od křesla.

Klesání na hlavním padáku k zemi. Už vím, proč stavěli kovovou síť u rampy (v dolní části obrázku). Kdyby zafoukal vítr - padák nebyl řiditelný - dopadl by do výhně plamenů hořících trosek...

Přežil... V pozadí hořící zkáza, v popředí křeslo - archa záchrany. Naštěstí se tento a jemu podobný scénář v programu VOSTOK nikdy nestal.
Obsahuje tři scénáře přerušení letu z důvodu selhání nosné rakety:
- katapultáž kosmonauta z rakety na rampě,
- katapultáž z rakety během první fáze vzletu,
- odpoutání lodi Vostok od rakety, která ji nevynese na oběžnou dráhu a kabina přistává po balistické dráze.
Takto by to nějak vypadalo, kdyby se něco pokazilo na rampě:

Selhání rakety při startu na rampě. Automatika zaznamenala fatální problém nosiče a aktivuje záchranný systém. Odstřeluje se vstupní poklop kabiny.

Kosmonaut vidí na palubní desce rozsvícené kontrolky "selhání nosiče", "připravit se ke katapultáži". Má jen zlomek vteřiny, aby si cokoli uvědomil...


Aktivují se hydraulické pružiny, které vystřelují křeslo z kabiny. Okamžitě se aktivují rakety na tuhé pohonné hmoty, které jsou umístěné na spodku katapultovacího křesla. a udají v momentu potřebnou rychlost, aby křeslo s kosmonautem vystoupalo do bezpečné výšky a vzdálenosti od rakety.

Stabilizace pomocí padáčku před odpoutáním kosmonauta s hlavním padákem od křesla.

Klesání na hlavním padáku k zemi. Už vím, proč stavěli kovovou síť u rampy (v dolní části obrázku). Kdyby zafoukal vítr - padák nebyl řiditelný - dopadl by do výhně plamenů hořících trosek...

Přežil... V pozadí hořící zkáza, v popředí křeslo - archa záchrany. Naštěstí se tento a jemu podobný scénář v programu VOSTOK nikdy nestal.
Re: Orbiter
SDG-19 (MIR/ISS)
1.deň
Tak som sa podvečer vydal na prelietavú misiu
Momentálne som už ukotvený na orbitálne stanici MIR. Inak vyšla nová verzia OrbiterSound 4.0, takže som si ju hneĎ nainštaloval a teraz je to viac realistickejšie. Ono vyšla už pred nejakým časom ale ja som to zistil až včera.
tesne pred štartom

stúpam na orbitu

už len pár metrov

a je to ...

1.deň
Tak som sa podvečer vydal na prelietavú misiu

tesne pred štartom

stúpam na orbitu

už len pár metrov

a je to ...

Re: Orbiter
Koukám, že rád lítáš na večír.
Za šera je to náročnější, že? Není moc vidět... Každopádně si užij pobyt na Miru.
Až budeš provádět přelet z Miru na ISS, popiš trochu obrázky, jak toho dosáhneš. Mir má určitě jinou inkliminaci, tedy jiný úhel k rovníku než ISS a jinou výšku. To by mě dost zajímalo, kolik manévrů a korekcí provedeš..?
Pěkný, jen tak dál!
Tu novou verzi zvuku musím taky okusit. Původní verzi Orbitu 2010 jsem musel smazat, jelikož se mi to nějak kouslo z důvodu přeplnění různých addonů. Asi se některý nemají rádi a proto to zlobilo.
Začínám tedy znovu a od historie sovětského programu. Takže teď mě čekají mise se Sojuzy, potom Saljuty, Mir a ISS. Časově to odhaduji tak na půl roku...

Za šera je to náročnější, že? Není moc vidět... Každopádně si užij pobyt na Miru.

Až budeš provádět přelet z Miru na ISS, popiš trochu obrázky, jak toho dosáhneš. Mir má určitě jinou inkliminaci, tedy jiný úhel k rovníku než ISS a jinou výšku. To by mě dost zajímalo, kolik manévrů a korekcí provedeš..?
Pěkný, jen tak dál!
Tu novou verzi zvuku musím taky okusit. Původní verzi Orbitu 2010 jsem musel smazat, jelikož se mi to nějak kouslo z důvodu přeplnění různých addonů. Asi se některý nemají rádi a proto to zlobilo.
Začínám tedy znovu a od historie sovětského programu. Takže teď mě čekají mise se Sojuzy, potom Saljuty, Mir a ISS. Časově to odhaduji tak na půl roku...

Re: Orbiter
Dnes som sa s DG presunul z MIRu na ISS. Pokus vyšiel, ale musel som dvakrát dopĺňať palivo. Od MIRu som sa odpojil s plnou nádržou a v priebehu letu na ISS som musel zasiahnuť a doplniť opäť palivo
Tesne pred odpojením od MIRu. Rozdiel v inklinácii oboch staníc je obrovský

Chvíľu po oddelení

Čo sa týka manévrov, klasika. Vyrovnanie orbitálnej roviny akoby som úplne zle štartoval zo Zeme, takže hoooooodne veľa paliva, na obrázku to teraz nevidno ale to už som načal druhú "nádrž", cestou som musel doplniť palivo

Po vyrovnaní orbitálnej roviny (keďže ten autopilot na DG nie je moc presný) som mal apogeum až kdesi pri 1000 km a perigeum ledva 400 km. Dráhy sa ale pretínali a tak som len počkal kým doženiem resp. kedy mňa doženie ISS

A klasika, približovacie manévre

Už len pár metrov

A som na ISS. Na obrázku je možné vidieť loď Orion, s ktorou som na ISS zakotvil ešte pred pár dňami (týždňami)

Už ma čaká len cesta domov. Ale to zase inokedy

Tesne pred odpojením od MIRu. Rozdiel v inklinácii oboch staníc je obrovský


Chvíľu po oddelení

Čo sa týka manévrov, klasika. Vyrovnanie orbitálnej roviny akoby som úplne zle štartoval zo Zeme, takže hoooooodne veľa paliva, na obrázku to teraz nevidno ale to už som načal druhú "nádrž", cestou som musel doplniť palivo


Po vyrovnaní orbitálnej roviny (keďže ten autopilot na DG nie je moc presný) som mal apogeum až kdesi pri 1000 km a perigeum ledva 400 km. Dráhy sa ale pretínali a tak som len počkal kým doženiem resp. kedy mňa doženie ISS

A klasika, približovacie manévre

Už len pár metrov

A som na ISS. Na obrázku je možné vidieť loď Orion, s ktorou som na ISS zakotvil ešte pred pár dňami (týždňami)


Už ma čaká len cesta domov. Ale to zase inokedy

Re: Orbiter
Inak dnes začnem opäť raz misiu, ktorá bude mať niečo prvé. A to prvý let raketoplánu k orbitálnej stanici MIR. Prvý krát sa pozriem s raketoplánom na MIR 

Re: Orbiter
Držím palce. 

Re: Orbiter
Fakt moc dobrý Andrej!
S tím cestováním s palivem nadoraz je úctyhodné. A přelety z ISS na MIR a zpět je pěkný masakr! To bez tankování paliva opravdu nejde!
Opravdu pěkný lítání.
S tím cestováním s palivem nadoraz je úctyhodné. A přelety z ISS na MIR a zpět je pěkný masakr! To bez tankování paliva opravdu nejde!
Opravdu pěkný lítání.
Re: Orbiter


