Jaderne reaktory ve vesmiru
- Vaclavik
- VIP uživatel

- Příspěvky: 3717
- Reputace: 4695
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaderne reaktory ve vesmiru
Výsledky budou prezentovány ve dnech 26. a 27.3.kefrazo píše: 7.3.2024 12:33 V úterý (5. 3.) jsem byl na DOD OHB Czechspace a dozvěděl jsem se, že OHB Czechspace, spolu s ČVUT, Universitou ve Stuttgartu a OHB Systems, se podíl na předběžné studii projektu NEP Rocketroll (ESA projekt).
Mělo by se jednat o NEP tahač zpočátku pro okolí Země a Měsíc, ale počítá se i s Marsem.
Předběžná studie začala 03. 2023 a měla trvat 12 měsíců, takže bychom se mohli brzo dozvědět výsledky, ale zatím jsem je nenašel a chtěl jsem to sem napsat hned abych na to nezapomněl
-
Alchymista
- Inženýr kosmonautiky

- Příspěvky: 1264
- Reputace: 517
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Jaderne reaktory ve vesmiru
Je to niekde dostupné?
-
Alchymista
- Inženýr kosmonautiky

- Příspěvky: 1264
- Reputace: 517
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Jaderne reaktory ve vesmiru
Niekoľko mesiacov dozadu rusi ponúkali číňanom svoju spoluúčasť na čínskom mesačnom programe, s tým, že dodajú pre mesačnú základňu jadrový energetický zdroj...
Vyzeralo to... rusky veľkohubo...
Lenže po údajnom teste riadenej strely Burevesnik a torpéda Poseidon /Status-6 to vyzerá o dosť inak.
Pokiaľ je pravda, že ich pohon zabezpečovali jadrové reaktory, tak to znamená, že rusi dokázali postaviť funkčný systém s jadrovým reaktorom a premenou tepla na mechanickú prácu s hmotnosťou pod 1 až 3 tony v prípade riadenej strely Burevestnik alebo pod desať ton v prípade torpéda Poseidon.
A to tak, že systémy sú funkčné a dostatočne spoľahlivé niekoľko desiatok hodín až niekoľko desiatok dní a dávajú trvalý výkon aspoň päť megawatt - toľko zhruba treba na pohon lietajúceho prostriedku o hmotnosti ~10 ton rýchlosťou ~900km/h
Pre porovnanie - B737 žere podľa verzie cca 0,7-1kg Jet A1 za sekundu, výhrevnosť leteckého paliva je cca 42MJ/kg a hmotnosť B737 okolo 70-80 ton.
A to znamená, že sú schopný postaviť kompletný reaktor s výkonom 5MW, ktorý sa dá dopraviť na obežnú dráhu raketou s nosnosťou okolo 20 ton... Chladenie a tienenie zvlásť. A zrejme aj palivo... Pre istotu.
Vyzeralo to... rusky veľkohubo...
Lenže po údajnom teste riadenej strely Burevesnik a torpéda Poseidon /Status-6 to vyzerá o dosť inak.
Pokiaľ je pravda, že ich pohon zabezpečovali jadrové reaktory, tak to znamená, že rusi dokázali postaviť funkčný systém s jadrovým reaktorom a premenou tepla na mechanickú prácu s hmotnosťou pod 1 až 3 tony v prípade riadenej strely Burevestnik alebo pod desať ton v prípade torpéda Poseidon.
A to tak, že systémy sú funkčné a dostatočne spoľahlivé niekoľko desiatok hodín až niekoľko desiatok dní a dávajú trvalý výkon aspoň päť megawatt - toľko zhruba treba na pohon lietajúceho prostriedku o hmotnosti ~10 ton rýchlosťou ~900km/h
Pre porovnanie - B737 žere podľa verzie cca 0,7-1kg Jet A1 za sekundu, výhrevnosť leteckého paliva je cca 42MJ/kg a hmotnosť B737 okolo 70-80 ton.
A to znamená, že sú schopný postaviť kompletný reaktor s výkonom 5MW, ktorý sa dá dopraviť na obežnú dráhu raketou s nosnosťou okolo 20 ton... Chladenie a tienenie zvlásť. A zrejme aj palivo... Pre istotu.