IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11667
- Reputace: 12273
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
A toto videjko by taky nemělo zapadnout.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1230
- Reputace: 498
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
Ten únik plynu/pary ("dym") na brušnej strane Starship, na rozhraní nádrže a motorovej sekcie, je "normálny jav" alebo niekde niečo "prehorelo" a niečo uniká (najskôr asi kyslík)? Na predošlom lete som nič podobné neregistroval

-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1230
- Reputace: 498
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
Opadávajúce dlaždice? Nie je to jediný moment, kedy za Starship "niečo" odpadáva





-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1230
- Reputace: 498
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
S-38 pri návrate - poškodenia s únikom "dymu" - poškodené sú zrejme obe nádrže - aj nádrž kyslíku, aj nádrž metánu
väčšie šipky - únik je dobre viditeľný, menšie šipky - únik je špatne viditeľný a nezreteľný - až neistý

S-38 pri návrate - viditeľné plamene, zrejme horenie unikajúceho metánu. Metán môže takto horieť len pri malej rýchlosti obtekania, pri vyšších rýchlostiach prúdenia je plameň "odfúknutý".
Je to známka úniku metánu, zrejme v dôsledku poškodenia (pri úmyslenom vypúšťaní by bol vývod skôr niekde na "hornej strane trupu", nie na tepelne a aerodynamicky najexponovanejšom mieste)

väčšie šipky - únik je dobre viditeľný, menšie šipky - únik je špatne viditeľný a nezreteľný - až neistý

S-38 pri návrate - viditeľné plamene, zrejme horenie unikajúceho metánu. Metán môže takto horieť len pri malej rýchlosti obtekania, pri vyšších rýchlostiach prúdenia je plameň "odfúknutý".
Je to známka úniku metánu, zrejme v dôsledku poškodenia (pri úmyslenom vypúšťaní by bol vývod skôr niekde na "hornej strane trupu", nie na tepelne a aerodynamicky najexponovanejšom mieste)

