Starship/BFS
Re: Starship/BFS
Neměla by se
Čína
přejmenovat na:
Copy?
Re: Starship/BFS
Elon stále doufá ve start V3 do konce roku:
Re: Starship/BFS
tak si SpaceX představuje záchyt Starship
a já jim to věřím 


- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11670
- Reputace: 12281
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship/BFS
Srovnání Starshipů 2. generace s ohledem na testování různých řešení TPS. Červené značky označují místa záměrně chybějících dlaždic, nebo použití nestandardního typu.

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship/BFS
Můžeme se z tohoto domnívat, že chybějící jednotlivé dlaždice se neukázaly jako problém, takže se postupně přitvrdilo?
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11670
- Reputace: 12281
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship/BFS
Asi ano. Zároveň jsem někde četl info, že ty místa se 4 vynechanými dlaždicemi na S38 mají zhruba stejnou plochu, jako byl proražený otvor v náběžné hraně raketoplánu Columbia. Je evidentní, že nerezová konstrukce Starshipu má mnohem větší tepelnou odolnost, než duralová struktura space shuttlu.


---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1233
- Reputace: 502
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Starship/BFS
Plocha môže byť rovnaká, ale podmienky obtekania - a teda tepelné a tlakové namáhanie - môžu byť rozdielne... Napriek tomu má takýto test zmysel - a z obrázku vidno, že to skúšali na rôznych miestach a teda za rôznych podmienok obtekania.
Oceľová, hoci tenkostenná štruktúra je samozrejme vždy tepelne odolnejšia ako podobná hliníková/duralová. Už kvôli tomu, ako sa mení pevnosť rôznych materiálov v závislosti od teploty.
Hliník sa taví pri cca 660°C, u duralu je presná teplota tavenia rôzna, vyššia i nižšia, podľa zloženia. To je ale pre žiarupevné ocele naopak "bežná prevádzková teplota".
Slavja - možné to je... Skúšajú, kde je medza "kritického poškodenia", kedy už konštrukcia nevydrží
Oceľová, hoci tenkostenná štruktúra je samozrejme vždy tepelne odolnejšia ako podobná hliníková/duralová. Už kvôli tomu, ako sa mení pevnosť rôznych materiálov v závislosti od teploty.
Hliník sa taví pri cca 660°C, u duralu je presná teplota tavenia rôzna, vyššia i nižšia, podľa zloženia. To je ale pre žiarupevné ocele naopak "bežná prevádzková teplota".
Slavja - možné to je... Skúšajú, kde je medza "kritického poškodenia", kedy už konštrukcia nevydrží

-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1233
- Reputace: 502
- Registrován: 14.9.2016 1:01
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1233
- Reputace: 502
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Starship/BFS
S-38 pri návrate - úmyselné a následné poškodenia



-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1233
- Reputace: 502
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Starship/BFS
S-38 pri návrate - detail oblasti, kde pôvodne chýbalo 10 dlaždíc v zoskupení 4+1+1+4

"Loupání perníčku" na mieste pôvodného poškodenia počas vstupu do atmosféry a zostupu zjavne pokračovalo a každé poškodenie sa zväčšilo na dvojnásobnú až trojnásobnú plochu a postupovalo smerom dozadu.

"Loupání perníčku" na mieste pôvodného poškodenia počas vstupu do atmosféry a zostupu zjavne pokračovalo a každé poškodenie sa zväčšilo na dvojnásobnú až trojnásobnú plochu a postupovalo smerom dozadu.
