Kennedy Space Center LC-39A
Re: Kennedy Space Center LC-39A
Nove zabery LC-39A
Re: Kennedy Space Center LC-39A
Nove dostupne info o Landing Zone pre LC-39A


Re: Kennedy Space Center LC-39A
Práve tak rozmýšľam - ak na záchyt Starship má slúžiť ina veža ako na štart, tak padá pôvodná myšlienka, že po pristátí hneď tankovanie a ďalší štart. Prečo tento koncept SpaceX opustilo?
Re: Kennedy Space Center LC-39A
Neopustilo, len sa k nemu najprv musia dopracovat, ak to bude mozne.Matusor píše: 6.8.2025 22:24 Práve tak rozmýšľam - ak na záchyt Starship má slúžiť ina veža ako na štart, tak padá pôvodná myšlienka, že po pristátí hneď tankovanie a ďalší štart. Prečo tento koncept SpaceX opustilo?
Momentalne asi takto:
Launch tower
- privezie sa booster
- ulozenie na OLM
- privezu Starship
- ulozenie na booster
- kontroly
- start
- zachytenie boostra
- spustenie na OLM
- odcerpanie paliva
- prelozenie na transporter
- odvoz do vyrobneho aeralu
- kontroly
[bBooster pripraveny na dalsi start[/b]
Catch tower
- zachyt Starship
- spustenie na nejaky podstavec
- odcerpacnie paliva
- ulozenie na transporter
- prevoz do vyrobneho arealu
- kontroly, rework, ...
- nalozenie nakladu
Starship pripravna na dalsi start
Re: Kennedy Space Center LC-39A
z EIS ku komplexu LC-39A:
Oprava, resp. doplnenie mojho predchadzajuceho predpokladu:
- pomenovanie pre obe veze
Integration Tower
Catch tower
- zacht pre Superheavy bude mozny aj na integracnej a zachytnej vezi
- kvoli znizeniu oprav OLM sa bude na zachytavanie Superheavy vyuzivat aj catch tower
- z catch tower nebude mozne startovat
- Starship bude po reentry a aerodynamickom brzdeni pristavat na catch tower podobne ako Superheavy
- catch tower bude mat vodny tlmiaci system
- po pristati a automatickom zaisteni a odcerpani pohonnych latok bude ulozena na transporter
- potom je planovany prevoz na integracnu vezu, alebo do arealu na opravy
- nenasiel som info, ze by Starship pristavala (bolo planovane) pristatie aj na integracnej vezi
- dalej sa v dokumente pise aj o pristati na hladine oceanu, alebo na plavidle, ktore nasledne lod privezie do pristavu
Oprava, resp. doplnenie mojho predchadzajuceho predpokladu:
- pomenovanie pre obe veze
Integration Tower
Catch tower
While the integration tower used for launch could support Super Heavy landings, an additional landing tower would reduce launch pad refurbishment needed between each launch, providing a shorter turnaround period between launches, and increase the efficiency of launch
operations. The catch tower would be approximately 480 feet (146 meters) tall and be similar in appearance to the existing integration tower. No launches would occur from the catch tower.
Podstatne:As Starship slows down during its landing approach, a sonic boom would be generated. If landing at the catch tower, another plume would be
generated and the deluge system would be employed, utilizing approximately 68,000 gallons of water. Following a successful landing, Starship would go into an automatic safing sequence (i.e., put the vehicle in a safe state). After Starship is in a safe state, a mobile hydraulic lift would raise Starship onto a transporter
- zacht pre Superheavy bude mozny aj na integracnej a zachytnej vezi
- kvoli znizeniu oprav OLM sa bude na zachytavanie Superheavy vyuzivat aj catch tower
- z catch tower nebude mozne startovat
- Starship bude po reentry a aerodynamickom brzdeni pristavat na catch tower podobne ako Superheavy
- catch tower bude mat vodny tlmiaci system
- po pristati a automatickom zaisteni a odcerpani pohonnych latok bude ulozena na transporter
- potom je planovany prevoz na integracnu vezu, alebo do arealu na opravy
- nenasiel som info, ze by Starship pristavala (bolo planovane) pristatie aj na integracnej vezi
- dalej sa v dokumente pise aj o pristati na hladine oceanu, alebo na plavidle, ktore nasledne lod privezie do pristavu
Re: Kennedy Space Center LC-39A
Nove foto z preletu NSF ponad Cape.
Obe casti deflektoru pre rampu LC-39A
- rovnaka konstrukcia ako v Starbase


Obe casti deflektoru pre rampu LC-39A
- rovnaka konstrukcia ako v Starbase
Re: Kennedy Space Center LC-39A
V dokumente sa dalej spomina aj sposob prepravy z Starbase na Cape.
- horizontalne na prepravnom clne
- cez pristav Cape Canaveral nasledne po Banana river, rovnaka trasa akou sa do VAB v minulosti dostali casti rakiet Saturn a neskor aj ET pre Space Shuttle. V sucasnosti je rovnaka trasa vyuzivana aj pre prepravu centralneho stupna SLS
- spekuluje sa ze nove konstrukcie, ktore vznikaju v Starbase budu sluzit na prepravu po ceste a mori



- horizontalne na prepravnom clne
- cez pristav Cape Canaveral nasledne po Banana river, rovnaka trasa akou sa do VAB v minulosti dostali casti rakiet Saturn a neskor aj ET pre Space Shuttle. V sucasnosti je rovnaka trasa vyuzivana aj pre prepravu centralneho stupna SLS
- spekuluje sa ze nove konstrukcie, ktore vznikaju v Starbase budu sluzit na prepravu po ceste a mori