Boe CFT (Crew Flight Test)

Sem patří debata o všech vesmírných projektech firmy Boeing
Odpovědět
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Už to přestává být sranda :ustaraný: , návrat nejdříve konec července - dokonce Stich uvedl , že v případě nutnosti nechat Starliner déle na stanici změní rotaci a Crew 8 odletí předtím než přiletí Crew 9 :krčící rameny:

Prostě taková Boeing klasika - všechno je zalité sluncem a využíváme možnosti udělat posádce delší pobyt na ISS :mrgreen: akorát, že vůbec, defakto se snaží zhodnotit jestli je vůbec rozumné, aby se v něm posádka vracela :mrgreen:

Edit : Nejvíce mě baví to divadlo, tak pokud je loď v top stavu - tak testy ve Whitesands mužou dělat v rámci certifikace a není jediný důvod nechávat Starliner nahoře. Za 10 dnů jsou v konfliktu s baterkama a jinými věcmi …
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Doposlouchal jsem celou telekonferenci a nejsou si jistí zda-li nemůžou být motorky(thursters) poškozené . Takže se pokouši replikovat letový profil a pak vizuálně ověřit motorek . Takže ty PR řeči o “safe heaven” jen tušují primární problém a to obavy NASA o bezpečný návrat. Aktuálně je odlet Starlineru No-go , pouze v případě evakuace jej mohou použít. Při prvni části testu však nebyli schopni nasimulovat teploty, kterým byly motorky vystaveny při dokování. Nyní budou simulovat druhou část letu tj. návrat Starlineru z ISS.

Výsledky budou cca na koncem příštího týdne.

Nicméně baterie jsou prý postaveny na tom , že pokud není detekován problém tak každý den se defakto resetuje časovač na dalších 45 dnů . Statisticky mají tuto 45 konstantu ověřenou - tj. od prvního problému běží 45 dnů

Úniky hélia také řeší a rozebírají ostatní hw co mají k dispozici
Uživatelský avatar
Squierik
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 457
Reputace: 409
Registrován: 6.6.2018 11:23
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Squierik »

To je tá istá loď, ktorá bola na OFT2?
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Nene je to loď z CFT-1 , ale srandovní je že velmi podobné problémy s motorky měl i druhý kus co letěl na OFT-2
todtv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1532
Reputace: 325
Registrován: 18.11.2018 23:11
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od todtv »

S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.
Takže kdyby něco, tak za všechno kolem CO2 může NASA, že si vlastně nepřiprlatili za další senzor atd. teda jakoby dle Boeingu. Koukám, že řízení a "politika" dodávky zařízení u Boeingu obecně je stále stejná ať je to stěrač na přední sklo nebo kosmická loď, je to stejné.
To mi připomíná onu scénu z tuším filmu Armagedon, kde ruký komonaut při problémech začne do všeho mlátit když to nefunguje a řve něco ve smyslu že americký verk ruský verk "vsjo Taiwan". Dnes v této kauze tedy spíše "vsjo Boeing". :roll:
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4033
Reputace: 3143
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od petrsida »

U nás se používá termín něco zParsit

tady by asi bylo na místě spojení udělat to na boeinga
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

todtv píše: 11.7.2024 11:24 S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.
U 737 Max je problém docela prozaický letadlo má dva senzory a dva letové počítače , jenže v akci je u MAXe vždy jen jeden letový počítač a ten čte senzor na své straně :mrgreen: a tomu slepě věří. Celý ten vývoj MAXe je hrozná slátanina definována chybnými manažerskými rozhodnutími a nutností rychlé odpovědi na Airbus A320 Neo. Takže vzali architekturu letadla z doby krále klacka, 16bitový letový počítač který už v době uvedení používal zastaralý procesor , narvali na to úsporné motory zjistili, že to je nestabilní - udělali work-around přes MCAS , jenže aby nemuseli certifikovat nový letový počítač, tak "kouzlili" na starém HW viz výše s těmi senzory. A celé to zabalili aerolinkám jako skvělý produkt bez nutnosti nákladné recertifikace pilotů a výsledek známe :mrgreen: .
In 737MAX, only one of the flight computers is active – either on the side of the commander or on the side of the co-pilot. The active computer receives data only from those sensors that are installed on its side of the aircraft – and this is the second issue.
jestli má někdo zájem zde je hezké povídání MCAS 737 MAX
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4033
Reputace: 3143
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od petrsida »

Jak to takhle popisujes, je to ještě děsivější, než jsem myslel.

vymysleli rovnák na vohejbák a on místo rovnání někdy věc ohnul ještě víc
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Ve zkratce z komunikace mezi MCC a Starlinerem (někdo na NSF v tom leží a poslouchá)

Butch je ve Starlineru a zní to jako by řídící středisko zkoušelo nahodit CO2 sensor, který se zasekl mimo maximum stupnice. Používají osvědčenou metodu z infolinek “provádí opakované vypnutí a zapnuti” :mrgreen:
Butch is in Starliner and it sounds like the ground is trying to recover the CO2 sensor I reported failed off scale high previously in the thread through the tried and true method of repeated power cycles....
Tjov
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2527
Reputace: 3572
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)

Příspěvek od Tjov »

Testy jednoho motoru dokončili, projdou data, odlet není znám a Steve Stich je extrěmně hrdý na týmy Boeingu a NASA - další update příští týden
Naposledy upravil(a) Tjov dne 18.7.2024 23:13, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Boeing“