IFT-4 Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
tahle dekáda se nese přesně jako přes kopírák s 1960-1969 . Cíle jsou podobné , rozměr celé akce je však díky SH/SS řádově jinde viz. pohled na přechodovou komoru Lunarship - to je first class cestování
A ten Mars to bude ve velkém stylu - doufám do 2040

- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Scott Manley na to samozřejmě upozorňuje taky a pro zvýraznění efektu ještě přidal na danou pasáž víc kontrastu, aby to viděl každý.

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Řekl bych, že anoTjov píše: 7.6.2024 9:52 Jinak FAA zatím mlčí , ale předpokládám, že tohle byl ukázkový let, který splnil docela volné podmínky licence pro IFT-4![]()
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Jsem zvědavý, jestli se objeví nějaké fotky B11/S29, v jakém stavu přečkaly průchod atmosférou. Vzhledem k poměrně hladkému dosednutí možná mohly zůstat na hladině a předpokládám, že pro SpaceX by šlo o cenné informace. Jak asi dopadla ostatní křidélka? Jak moc opotřebený je tepelný štít? Co odletovalo z motorové sekce boosteru při přistání?
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
tento song tomu dá ty správný "vibes"
Avionics computer (T +00:58:20) : "Hold the descent angle"
Flap (T +00:58:24): "It is not possible"
Avionics computer (T +00:58:30): "No, it is neccessary!"
"Flap, this is no time for caution"

Avionics computer (T +00:58:20) : "Hold the descent angle"
Flap (T +00:58:24): "It is not possible"
Avionics computer (T +00:58:30): "No, it is neccessary!"
"Flap, this is no time for caution"

Naposledy upravil(a) Tjov dne 7.6.2024 13:06, celkem upraveno 2 x.
- Andy
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 615
- Reputace: 1080
- Registrován: 14.8.2011 22:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Z toho mám husí kůži...
Come ooon flap!!!
Come ooon flap!!!
-----------------------------
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.
- Evžen111
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1499
- Reputace: 262
- Bydliště: Hlásnice
- Registrován: 5.7.2015 11:14
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Když se ale na ty záběry pořádně dívám, tak to s tou klapkou nebylo tak špatné, jak to na první pohled vypadá. Možná nesouhlasíte, ale vysvětlím. Chybí kus klapky, pořádný kus, to všichni vidíme. Ale KLAPKA SAMOTNÁ JE STÁLE FUNKČNÍ, to znamená jediné. MECHANIZMUS, KTERÝ KLAPKU OVLÁDÁ JE V NAPROSTÉM POŘÁDKU! Kdyby nebyl, klapka by nefungovala. Je téměř jisté, že mechanizmus jako takový má dokonalou a tímto letem ověřenou tepelnou ochranu. To co jsme viděli není porucha mechanizmu jako takového, ale ukazuje to na nedostatečnou tepelnou ochranu určité části klapky jako takové. Což by mělo jít vyřešit celkem snadno úpravou tepelné ochrany. To, co jsme viděli je pouze nedostatek na materiálu. Ne na mechanizmu jako takovém. To, že loď nakonec úspěšně přistála ukazuje, že i mechanizmus na druhé klapce byl v pořádku, samozřejmě stav materiálu nevíme. Pokud se to někomu zdá divné, že i přes takové poškození loď přistála tak jak bylo v plánu, nemusí mu to být divné. Vzpomeňte na fotky letadel, jak byly zachycené v průběhu různých válečných konfliktů. S jakými zbytky a pahýly křídel se dokázaly vrátit na své základny. Určitě bylo o hodně náročnější s takhle poškozenými klapkami přistát, to jednoznačně. Proto virtuálně smekám před Starship a celým týmem, že to zvládli.petrsida píše: 6.6.2024 23:43 nepřestává me fascinovat, jakej kus ty klapky chybí
a přesto funguje
tak co, bude treba zesilit tepelnou ochranu, nebo na ni proste neco blbě upadlo

E
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
nechci ti do té úvahy úplně házet vidle, ale tam nechybi jen tak ledajaký kus, tam chybí celý dolní závěs!
takže ta klapka zůstala viset na horním a mechanismu jejího otáčení
to ze to zustala na místě je malý zázrak a je vidět, jak při motorických manévrech z toho závěsu vyletí....
tam už to ale bylo jedno
ten závěs řízení zafungoval jenom diky tomu, že sila na klapku pusobila presne proti páce kterou je řízený
takze za me ne, neni to jako kdyz letadlu ustrelis uks pevneho křídla
takže ta klapka zůstala viset na horním a mechanismu jejího otáčení
to ze to zustala na místě je malý zázrak a je vidět, jak při motorických manévrech z toho závěsu vyletí....
tam už to ale bylo jedno
ten závěs řízení zafungoval jenom diky tomu, že sila na klapku pusobila presne proti páce kterou je řízený
takze za me ne, neni to jako kdyz letadlu ustrelis uks pevneho křídla
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Čtvrtý integrovaný let Super Heavy / Starship (B11/S29)
Pánové, SpX to vyřeší trochu jinak. Obě horní klapky budou na dalších verzích Starship jednak menší a hlavně posunuté víc na závětrnou stranu trupu => štěrbina mezi pevnou a pohyblivou částí bude víc "v závětří" a nebude tolik " na ráně" rozžhavené plazmě. Určitě taky zapracují na TPS kolem spodního závěsu, ale bude to myslím poměrně snadno řešitelné. U IFT-5 to možná ještě neuvidíme, ale možná ano, zatím nevím. 

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong