Ariane NEXT

Novinky o projektech Evropské kosmické agentury
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Společně s podepsáním kontraktu ESA a ArianeGroup na vývoj opětovně použitelného demonstrátoru, se objevily i další novinky a upravené termíny takže:
2️⃣0️⃣2️⃣1️⃣
První zážeh motoru Prometheus
První let rakety Vega-C

2️⃣0️⃣2️⃣2️⃣
První let soukromé společnosti Isar Aerospace
První let rakety Ariane 6
První let Themis!

2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣
První let demonstrátoru CNES/JAXA Callisto????

2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣
První let rakety Vega E

Zatím nefinancované návrhy vylepšení rakety Ariane 6

🔹ICARUS karbonový horní stupeň
🔹kick-stage s motorem BERTA
🔹Vylepšení horního stupně APU, nový adapter nákladu a P120C SRBs
🔹Prometheus jako náhrada za Vulcain
🔹Vulcain 2.2 (ve vývoji)
🔹Vulcain 2.3 (3D tisk)
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Emmanuel Macron navštívil Vernon. Zde by měly probíhat testy motorů nové generace. Prezident přislíbil peníze kvůli urychlení testů motoru Prometheus. Konkrétně by to mělo být 30 mil. euro a z toho 15 půjde na Prometheus samotný.
Obrázek
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
todtv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1304
Reputace: 137
Registrován: 18.11.2018 23:11
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od todtv »

Jak vidím tyto projevy ve Francii, tak si vzpomenu jak vedou projekt ITER. Pracovat tam v pátek odpoledne je pokus o provokaci. Taky už mají snad 10 let zpoždění. :icon_eek:
Uživatelský avatar
Saturn1234
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1104
Reputace: 350
Bydliště: Praha
Registrován: 13.4.2020 11:19
Kontaktovat uživatele:
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Saturn1234 »

todtv píše: 14.1.2021 0:56 jak vedou projekt ITER. Pracovat tam v pátek odpoledne je pokus o provokaci. Taky už mají snad 10 let zpoždění.
Myslím, že se není čemu divit. Fúze není hned ;)
lift off we have a lift off
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Mě spíš přijde, že CNES čím dal tím více podniká věci na vlastní pěst, napříč nevelké podpoře ESA. Například v otázce znovupoužitelnosti.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Zajímavá zprava přichází z Evropy. Skupina Ariane works, skupina ADF / Latesys a univerzita v Rennes pracují na konceptu Smartcatcher pro opakovatelně použitelné rakety. Jde o koncept záchytu raketových stupňů pomocí konstrukce s lany, pomocí které se stupeň zachytí před dosednutím. V tuto chvíli se jedná o studie a zkoušky malého rozsahu, jejichž cílem je prokázat proveditelnost a zájem tento způsob, který by umožnil zjednodušit přistávání. Tento koncept je jistě riskantní, ale nabízí několik výhod. " Absence nohou znamená menší hmotnost a a větší nosnost a absenci elektroniky zajišťující měkké přistání. :tlesk: No zajímavé

Obrázek
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2040
Reputace: 95
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Amper »

Za me super - lana jsou znama technologie, zachytit takto predmet ktery jde lokalizovat radarove nebo i vizualne neni problem (zname je video kde ma borec terc kde vzdy trefis 50 protoze ma kolem sebe kamery ktere lokalizuji sipku a pohnou tercem tak aby se dostal na spravnou pozici)

A ty lana muzou byt pripojene na dynamicke brzdy ktere v pohode raketu zpomali ani nemluve.
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Ariane Group zveřejnila další zajímavý koncept. Jde o možnost dopravy opětovně použitelného nosiče pomocí vzducholodě Flying Whales.
Francouzský start-up Flying Whales, který v roce 2012 vytvořil Sébastien Bougon, vyvíjí toto řešení. Budoucí vzducholodi budou výjimečně velké, až 200 metrů dlouhé a 50 metrů v průměru, a budou schopné nést nadměrné náklady v nákladovém prostoru nebo na lanech. Nebudou potřebovat přistávací ani nakládací infrastrukturu. Pohonný systém - původně hybridní - bude nakonec plně elektrický. Myšlenka spočívá v tom, že vzducholoď si po přistání vyzvedne stupeň Themis umístěným na mořské plošině u Francouzského Guyanského vesmírného střediska, nasadí svůj zamykací a zvedací systém a poté se vrátí na kosmodrom. Cílem je vyřešit konkurenční řešení, které může mezi dvěma starty výrazně ušetřit čas. Do aktivit Flying Whales jsou zapojeni také partneři ArianeWorks, ADF / LATESYS a ONERA
Obrázek
Obrázek
https://www.ariane.group/en/news/itw-fl ... urce=en_US
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2104
Reputace: 523
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Ariane NEXT

Příspěvek od Meybe »

Novinky z Evropy. Konkrétně o motoru na metan.
🔹První testy prototypu M1 už letos koncem roku
🔹Testovací kampaň rozdělena na dvě fáze
První proběhne ve Francii Vernon
Druhá fáze na nově vybudovaném stanovišti P5 v Lampoldshausenu v Německu. Zatím není hotové a proto první testy budou ve Francii.
Test 1 bude zážeh v délce trvání okolo 40 s
Test 2 už bude v délce okolo 500 s

Plán je ve Vernonu uskutečnit 10 až 20 krátkých zapálení (v délce trvání od 5 do 40 sekund) motoru M1, přičemž doba trvání je omezena objemem stávajících nádrží. V Německu budou testy prováděny na dvou motorech M1 a M2 s delší dobou spalování 300 až 500 sekund . Cílem bude prokázat, že tyto technologicky reprezentativní jednotky splňují specifikace motoru Prometheus z hlediska výkonu, zejména že jsou opakovaně použitelné a že tah lze upravit. Motor by měl pohánět budoucí evropské nosné rakety po roce 2030.

🔹První letové testy předpokládané v roce 2023

Obrázek
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."

Odpovědět

Zpět na „Evropská ESA“