Boe OFT (Orbital Flight Test)
- MaG
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1908
- Reputace: 748
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Registrován: 2.8.2012 22:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starliner (CST-100)
Dugi a ostatní, kteří to komentují podobně myslí spíše fakt, že sedět tam astronauti, tak by provedli ruční zážeh a na ISS by se nejspíš dostali. Jinak se vším, co píšeš souhlasím. Mě by stačilo, kdyby o tom hovořili jako o selhání a že až do vyšetření nepřipadá let s lidmi do úvahy. A vzhledem k tomu, že lety do kosmu skrývají rizika, taky bych požadoval bezpilotní test spojení s ISS, než poletí lidi.
Re: Starliner (CST-100)
Ano, Martin to vystihl - posádka by manuálně provedla zážeh pro dosažení oběžné dráhy mnohem rychleji než pozemní středisko.
A ohledně padáku: Starliner přistane bezpečně i na dvou, třetí je tam jen jako záloha kdyby některý selhal. Navíc před pad abort testem udělali celou certifikační sérii shozů padáků a nikdy neselhal ani jeden.
A ohledně padáku: Starliner přistane bezpečně i na dvou, třetí je tam jen jako záloha kdyby některý selhal. Navíc před pad abort testem udělali celou certifikační sérii shozů padáků a nikdy neselhal ani jeden.
Re: Starliner (CST-100)
Cele mi to prijde na hlavu.
Testy se delaji, aby se odhalily a vychytaly chyby.
Kdyz takova chyba nastane, tak ji prohlasim za nepodstatnou anomalii, ktera vlastne neni dulezita?
Padak - kdyz se neotevre tak jak ma, je uplne sumak jestli je hlavni nebo zalozni. Redundance je tam pro tu nepravdepodobnou moznost, ze se stane neco necekaneho a jeden se neotevre. Pokud se mi to stane jeste v ramci testu, tak mam sakra nad cim premyslet. A nebo to prohlasim za normu, ze vlastne ten redundantni padak neni az tak dulezity.
To je dost desive.
Ten tzv. casovac totez - diky zatim nezname chybe doslo k serii dalsich chyb, to je uz hodne na povazenou. Lod nezapnula motory. Lod nekomunikovala, protoze byla mimo TDRS. Lod zacala delat nesmyslne manevry a likvidovat palivo. Berlicka ze by to posadka zvladla je sice realisticka, ale porad je to jen berlicka. Expost zduvodneni proc to neni dulezite.
Ale jelikoz to naznacuje, ze tech chyb muze byt klidne vic a vubec nemusi byt tak banalni, obzvlast kdyz vezmu v uvahu, ze mohou narazit na dalsi retezeni problemu, ktere nikdo necekal, tak me ten pristup docela prekvapuje.
Jak uz zaznelo nekolikrat, NASA na normalizaci odchylky dojela uz nekolikrat, a to slo o relativne zabehane systemy, kde se dala predpokladat jista mira spolehlivosti, dana zkusenostmi z odletanych misi.
Tady je uplne novy system, nova lod, nova kombinace s nosicem, ktery byl upraven, a asi tak tisic dalsich drobnosti, ktere nikdo nikdy netestoval v realu.
Uz jenom ten detail, ze NIKDO naprosto nepocital s tim, ze lod bude v komunikacnim stinu v kriticke fazi letu, neco vypovida...
A ono je to vlastne v poho... hodne se tady hraje na optimisticke KDYBY...
Testy se delaji, aby se odhalily a vychytaly chyby.
Kdyz takova chyba nastane, tak ji prohlasim za nepodstatnou anomalii, ktera vlastne neni dulezita?
Padak - kdyz se neotevre tak jak ma, je uplne sumak jestli je hlavni nebo zalozni. Redundance je tam pro tu nepravdepodobnou moznost, ze se stane neco necekaneho a jeden se neotevre. Pokud se mi to stane jeste v ramci testu, tak mam sakra nad cim premyslet. A nebo to prohlasim za normu, ze vlastne ten redundantni padak neni az tak dulezity.
To je dost desive.
Ten tzv. casovac totez - diky zatim nezname chybe doslo k serii dalsich chyb, to je uz hodne na povazenou. Lod nezapnula motory. Lod nekomunikovala, protoze byla mimo TDRS. Lod zacala delat nesmyslne manevry a likvidovat palivo. Berlicka ze by to posadka zvladla je sice realisticka, ale porad je to jen berlicka. Expost zduvodneni proc to neni dulezite.
Ale jelikoz to naznacuje, ze tech chyb muze byt klidne vic a vubec nemusi byt tak banalni, obzvlast kdyz vezmu v uvahu, ze mohou narazit na dalsi retezeni problemu, ktere nikdo necekal, tak me ten pristup docela prekvapuje.
Jak uz zaznelo nekolikrat, NASA na normalizaci odchylky dojela uz nekolikrat, a to slo o relativne zabehane systemy, kde se dala predpokladat jista mira spolehlivosti, dana zkusenostmi z odletanych misi.
Tady je uplne novy system, nova lod, nova kombinace s nosicem, ktery byl upraven, a asi tak tisic dalsich drobnosti, ktere nikdo nikdy netestoval v realu.
Uz jenom ten detail, ze NIKDO naprosto nepocital s tim, ze lod bude v komunikacnim stinu v kriticke fazi letu, neco vypovida...
A ono je to vlastne v poho... hodne se tady hraje na optimisticke KDYBY...
Re: Starliner (CST-100)
Co to vypovídá? Která fáze je kritická ? A co bylo možné udělat , aby nebyla v ten okamžik v komunikačním stínu?Jardax píše: Uz jenom ten detail, ze NIKDO naprosto nepocital s tim, ze lod bude v komunikacnim stinu v kriticke fazi letu, neco vypovida...
Re: Starliner (CST-100)
Pri testovani noveho systemu pro lidskou posadku je kriticke skoro vsechno, ale zapaleni motoru pro insertion orbit manevr je hodne vysoko v prioritach, co?milantos píše:Co to vypovídá? Která fáze je kritická ? A co bylo možné udělat , aby nebyla v ten okamžik v komunikačním stínu?Jardax píše: Uz jenom ten detail, ze NIKDO naprosto nepocital s tim, ze lod bude v komunikacnim stinu v kriticke fazi letu, neco vypovida...
Ptas se dobre, ale obavam se ze na blbym miste. Tohle by mel vedet Boeing.
Testovaci let, kdy nemam nejakou dobu (a pomerne dlouhou) spojeni se subjektem, je tak trochu riskantni, co myslis?
Re: Starliner (CST-100)
Ptám se dobře a na správném místě. Když víš, že to měli udělat jinak, tak snad víš jak . Jinak to jsou řeči o ničem . Kde jsou TDRS je známo, a další si tam nikdo nevypustí. A trajektorie k ISS je také dána, s tou se nedá hnout.
-
- VIP uživatel
- Příspěvky: 643
- Reputace: 275
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 2.9.2010 19:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starliner (CST-100)
Jak dlouho byl Starliner mimo spojení? Nikde jsem tenhle údaj ani v náznaku nenašel.Testovaci let, kdy nemam nejakou dobu (a pomerne dlouhou) spojeni se subjektem, je tak trochu riskantni, co myslis?
Re: Starliner (CST-100)
8 minut jsem nekde cetlMilanSpace píše:Jak dlouho byl Starliner mimo spojení? Nikde jsem tenhle údaj ani v náznaku nenašel.Testovaci let, kdy nemam nejakou dobu (a pomerne dlouhou) spojeni se subjektem, je tak trochu riskantni, co myslis?
Re: Starliner (CST-100)
Ale to neni problem muj, ale Boeingu. Oni to podelali.milantos píše:Ptám se dobře a na správném místě. Když víš, že to měli udělat jinak, tak snad víš jak . Jinak to jsou řeči o ničem . Kde jsou TDRS je známo, a další si tam nikdo nevypustí. A trajektorie k ISS je také dána, s tou se nedá hnout.
A sladit okno startu k ISS s komunikacnim oknem TDRS neni az tak slozite, rekl bych.
Ale jestli mas potrebu rejpat do evidentnich veci a hledat duvody proc za to Boeing nemuze, prosim, nebudu ti nadale nijak branit
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: Starliner (CST-100)
Já bych tě jen chtěl upozornit, že TDRS jsou na stacionární dráze, takže není co slaďovat. Budou vždy na stejném místě a pod nimi trajektorie také. Nesouvisí to tedy ani s Boeingem, ani s ULA. A je to čirý fakt,žádné rýpání .