Stránka 5 z 47
Re: Raptor
Napsal: 26.1.2017 12:40
od Raul
Vývoj zmenšené ITS potvrzený není, ale hovoří se o ni - takže zatím to berte jako spekulaci. Finální verze F9 potvrzena je.
Re: Raptor
Napsal: 26.1.2017 12:44
od RiMr
Díky za info!
Tak hlavně aby se po pár startech zase nesekli na nějaké mině jako s tankováním atd.
Re: Raptor
Napsal: 4.2.2017 16:52
od Samo
Čo je nejako ticho nemali už prebiehať nové testy Raptoru?
Re: Raptor
Napsal: 4.2.2017 18:00
od Pospíšil
Ano, měly, ale zatím nejsou k dispozici žádné nové informace.
Pouze to, že v okolí základny McGregor byly v minulém týdnu slyšet hlasité zážehy, což nám ale nic moc neřekne. Mohly to být samostatně testované M1D nebo Raptor, nevíme.
Zážehy všech 9 M1D na prvním stupni jsou tišší, jelikož je odvodní kanál pozemního stendu pod úrovní terénu.
Re: Raptor
Napsal: 29.6.2017 20:28
od laik
spacenews.com píše:Despite describing the Block 5 as the final version of the Falcon 9, Shotwell hinted at the possibility of a future version of the rocket that could use the Raptor engines designed for transportation to Mars. Shotwell said Raptor, a liquid methane and oxygen engine for SpaceX’s interplanetary spaceship, has undergone “many dozens of tests” and is progressing well.
“The original idea for those engines were to serve as a propulsion system for the big Mars system, but we are looking at the utility of it on the Falcon program,” she said.
http://spacenews.com/spacexs-final-falc ... next-year/
Tak že by přece?
Re: Raptor
Napsal: 18.8.2017 9:00
od Pospíšil
Testováni subscale Raptoru v McGregor pokračuje i nadále. Paralelně s tím také probíhá osazování západní testovací "buňky" kovovou konstrukcí, která svým tvarem dává tušit spíš využití pro testy menších manévrovacích metalox motorů, než Raptorů. Východní betonová buňka test standu zatím zůstává nevyužitá ladem. Pěkně detailní letecké záběry této části základny jsou na NSF L2, nicméně Chris uvolnil na veřejnou část fóra alespoň jeden obrázek, který je sice geometricky zdeformovaný kvůli složení 2 fotek z různých úhlů, ale dává dobrou představu o síle zmenšeného Raptoru.
Z nějakého důvodu není vějířovitá plocha před standem vybetonovaná, ale je vyplněná pouze volně loženým hrubozrným štěrkem. Ten pak spaliny při testu bez problému vymetají a odhazují až do vzdálenosti 200 m od zkušebního stavu.
Re: Raptor
Napsal: 1.10.2017 11:27
od Pospíšil
Re: Raptor
Napsal: 1.10.2017 11:59
od petrsida
Myslím, že budu psát za všechny, když ti poděkuji za přehledy, kterými nás zásobuješ
jsem s rodinou v kopcích, v pátek navíc celý den bez elektriky, takže jsem to obzvlášť ocenil
když si vytáhnu naši diskusi z jara, jak to asi bude vypadat, tak jsme oba byli někde mezi
mě vycházelo 8,5 m průměr s 42 malými motory, tys pracoval s velkými, realita je mezi, tak teď už jen počkat na realizaci

Re: Raptor
Napsal: 1.10.2017 13:32
od Amper
Nejsem si uplne jisty tak se zeptam
- rozdil mezi SL/Vacuum Raptorem bude jen v trysce a nejakych drobnostech (restarty atd...) ?
- tech 31 + 6 Raptoru na BFR jsou ve velikosti toho Raptora co se ted testuje ?
- znamena to ze aktualni Raptor je ten cilovy Raptor a nikoliv zmensena verze pro odladeni technologie (a tudiz se nebude v dohledne dobe delat velky Raptor) ?
Re: Raptor
Napsal: 1.10.2017 17:51
od Pospíšil
Aktuálně testovaný raptor v McGregor ještě nemá finální parametry. Výstupní průměr trysky je cca 1,1 m a pracovní tlak ve spalovací komoře cca 200 barů. Letový Raptor SL má mít největší průměr 1,3 m a tlak 250 bar a později snad až 300 barů.