Stránka 36 z 47

Re: Raptor

Napsal: 2.2.2022 20:08
od petrsida
Na NSF si uživatel RedLineTrain dal práci a shromáždil Elonovy tweety a z nich plyne následující historie:

10.2.2019
Raptor dosáhl tlaku 268,9 bar a překonal rekord skvělého ruského RD-180
17.8.2020
Raptor právě dosáhl komorového tlaku 330 baru a neexplodoval.
21.10.2021
Raptor aktuálně pracuje s tlakem okolo 270 baru, pracujeme na vylepšeních k dosáhnutí více jak 300 baru
24.10.2021
Dosáhl tlaku 321 baru před RUD, ale příčinou byl spíš nízký tlak kyslíku, než selhání motoru
3.1.2022
Raptor 2 nyní pracuje rutinně při tlaku 300 baru v hlavní komoře
2.2.2022
Tlak 320 baru je dosažitelný, možná přes 330


300 barů tlak rutinně provozovaný mi přijde jako sen, pokud si pamatujete, tak kolem prvního tweetu dva roky zpět se strhla klasická debata, jak nejde porovnávat rekord ruského motoru dosahovaný běžně s něčím, co tam vyběhlo na chvíli a shořelo ...

takže jo, jsou to dva roky a jsme někde hodně jinde

já být na pozici šéfinženýra ULA, tak přemýšlím, jak si takový motor pro vulkán zajistit ....

Re: Raptor

Napsal: 3.2.2022 11:11
od Pospíšil
Zvyšování pracovního tlaku ve spalovací komoře je velmi důležitá změna, ovšem ne jediná.
R2 aktuálně vyvozuje tah kolem 2,3 MN, přičemž u R1 byl kolem 1,85 MN, takže nárůst o ~24%.
Došlo ke zvětšení průměru hrdla trysky a zvýšení výkonu turbokomresorů. Buď mají turbíny jinou geometrii/rozměry, nebo zvýšili jejich otáčky, možná došlo ke kombinaci obého.
Dále došlo k výraznému zjednodušení celé konstrukce potrubí a dalších částí motoru, což bude mít vše dohromady za důsledek další přibížení se ke konstrukčně-ekonomickému cíli <1000 USD/1 tunu tahu.

Re: Raptor

Napsal: 3.2.2022 11:19
od petrsida
Jasně, tah a tlak spolu souvisí, stejně tak podmínky v turbocerpadlech, ostatní je o optimalizaci, ty čísla jsem nenasel

Když to člověk vidí, tak se to zdá jak sen, takovouhle změnu jsem opravdu nečekal
De facto nový a mnohem lepší motor, a přitom už výchozí byl parametrove skvělý

Jenom tak na okraj BE4 má mít 2,4 MN, to už opravdu není moc jiné

Re: Raptor

Napsal: 4.2.2022 0:06
od Josif
petrsida píše: 3.2.2022 11:19 Jenom tak na okraj BE4 má mít 2,4 MN, to už opravdu není moc jiné
Tak když se to podaří ještě o tu desetinku MN navýšit, tak může ULA objednat R2 místo BE4, třeba by se dočkali dřív :-D
Politicky neprůchodné, ale technicky by to mělo být možné ne? (Antarses taky měnil motory na prvním stupni) Palivo i tah by byly stejné.

Re: Raptor

Napsal: 4.2.2022 1:45
od petrsida
Trochu bych se bál o konstrukci přívodů, ty můžou pro každý motor vycházet jinak...

Ale nakonec, třeba se budem divit, pokud by BE4 nebyl k dispozici....

Re: Raptor

Napsal: 8.2.2022 6:39
od janmrna
NSF zverejnila ďalší článok s fotkou Raptoru 2 SN-10 :palec nahoru: .

https://www.nasaspaceflight.com/2022/02 ... ip-update/

Obrázek

Re: Raptor

Napsal: 8.2.2022 14:39
od Pospíšil
janmrna píše: 8.2.2022 6:39 NSF zverejnila ďalší článok s fotkou Raptoru 2 SN-10
Je moc fajn, že tuhle fotku z L2 zveřejnili tak rychle. O R2-10 na standu jsem tu psal 29.1.

Re: Raptor

Napsal: 10.2.2022 22:35
od Samo
Vyzerá to tak že uvidíme Raptor 2 poriadne z blízka! Dorazili 2 kusy zaplachtované a jeden vyzerá to na úplne inú, zásadbe štíhlejšiu, powerhead teda to nasvedčuje R2.

Re: Raptor

Napsal: 11.2.2022 2:18
od Dugi
A zblízka je opravdu vidíme. Hodně slušný rozdíl!

Obrázek

Re: Raptor

Napsal: 11.2.2022 2:44
od Samo
R2 ale určite bude mať aj gimbal, ten tam chýba, no pochudol poriadne tak či tak! 😎