jirka4000 píše:Snad si nechají poradit od Froniuse, až pochopí o jaký problém se jedná.

Tak když už je Fronius špičkou u svářeček a svařování, tak by se kvalita měla zvýšit. Váha LN2 tlačila na spodní nádrž, která je sama o sobě taky natlakovaná, spodní přepážka tak dostává pěkně naložíno, resp. její spoje.
- Stavba z uhlíkových komponentů je hodně drahá a je potřebný silnější tepelný štít.
- Stavba z nerezu je levná, ale musí se umět svářet, jinak to stále praská.
Tak si vyberte.
Optimisticky posouvám svůj odhad prvního skoku až u exempláře SN3-4 na prosinec 2020. Nepočítám tento "skok". Počítám skok díky pohonu Raptorem.

Je potřeba doladit svařování. Počítám v to i to, že dle včerejších detailů jsou svary na komponentech pro SN2 jak lepené rukou různě křivolaké, tedy SN2 opět nemusí vyhovět.
Jestli to zase praská u spoje vrchlíku/dna s pláštěm, tak aby tam fakt nemuseli dodělávat pomocná opláštění pásem kolem svaru z vniřku + z vnějšku podpůrné jako úzké trojúhelníky např co 10-50 cm, ale ty by se tam, vzhledem k tvaru - velmi úzký prostor, špatně dovařovaly. Taky by to zvýšilo hmotnost. nebo v místě napojení na plášť předem udělat širší místa a teprve ta svařit. Svar by tak neměl např. max 4 - 6 mm šířku, ale nap. 12 mm, včetně materiálu v okolí - taky min 12 mm. Toto by bylo jen u napojení vrchlíků/dna.
Mimochodem včera jsem chtěl remcat proč to nepřikurtovali, že kdyby jim to prdlo, tak jim to díky velikosti může spadnou na nádrže za bermou. Resp. přikurtovat tak, aby to odletělo od nádrží a buněk (V/J).

Plusem je, že to snad testovací podstavec použitelně vydržel.
Kdo to všechno za nás sepíše a pošlem jim to?
Mimochodem, kdyby se toto nyní stalo při testech i Boeingu, tak by moc remcání nemohlo od normálních lidí být. Už jen díky tomu, že nyní všichni vidí jak to praská SpaceX, která tak zvyká lidi na tento způsob vývoje. Taky je ekonomicky lepší, že nejsou otevřená akciovka, by neustále museli upozorňovat velmi čato s čím počítat apod., aby "uklidnili" veřejné akcionáře.