Stránka 1 z 19

Raptor

PříspěvekNapsal: 14 led 2016, 00:34
od DanHeřt
https://twitter.com/Gruss_SN

Americké letectvo poskytne Spacex 122 milionů dolarů pro vývoj jejich motoru Raptor, v rámci programu nahrazení motoru RD-180. Raptor je nový motor spalující methan a kyslík, měl by pohánět obří raketu BFR a Mars Colonial Transporter.

EDIT: Korekce, pouze 61 milionů dolarů.

https://twitter.com/Gruss_SN/status/687400306540457984

EDIT2: Tak tedy 33 milionů teď, s tím že celková investice může dosáhnout až těch zmiňovaných 61 milionů.

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 09:34
od DanHeřt
První zážeh Raptoru:
https://twitter.com/elonmusk/status/780275236922994688

https://pbs.twimg.com/media/CtQYMI4VIAAJY2N.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/CtQbdtJVIAA7HCC.jpg


Pletu se, nebo to stihli dříve než BO?

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 09:51
od Samo
No konečne! :tlesk: Nemyliš sa stihli to skutočne skôr :-D (Ak teda BO nič netají)

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 10:28
od Jardax
SUPER!!
(nemuzu si odpustit poznamku - 13 Raptoru a mame tu zase Saturn... :D )

Btw stale ULA vyjednava pouze s BE...?

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 10:52
od ptpc
DanHeřt píše:
Americké letectvo poskytne Spacex 122 milionů dolarů pro vývoj jejich motoru Raptor, v rámci programu nahrazení motoru RD-180. Raptor je nový motor spalující methan a kyslík, měl by pohánět obří raketu BFR a Mars Colonial Transporter.



Na obrázku nemám mierku ale nezdá sa mi že by sedem takýchto motorov malo stačiť pre raketu BFR... :Drbe se na hlavě:

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 11:14
od Samo
ptpc píše:
DanHeřt píše:
Americké letectvo poskytne Spacex 122 milionů dolarů pro vývoj jejich motoru Raptor, v rámci programu nahrazení motoru RD-180. Raptor je nový motor spalující methan a kyslík, měl by pohánět obří raketu BFR a Mars Colonial Transporter.



Na obrázku nemám mierku ale nezdá sa mi že by sedem takýchto motorov malo stačiť pre raketu BFR... :Drbe se na hlavě:

Sedem ich nebude bude ich jednoznačne viac a je možné že pri tomto teste nebola namontovaná výtoková tryska.

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 11:26
od Jardax
Samo píše:
ptpc píše:
DanHeřt píše:
Americké letectvo poskytne Spacex 122 milionů dolarů pro vývoj jejich motoru Raptor, v rámci programu nahrazení motoru RD-180. Raptor je nový motor spalující methan a kyslík, měl by pohánět obří raketu BFR a Mars Colonial Transporter.



Na obrázku nemám mierku ale nezdá sa mi že by sedem takýchto motorov malo stačiť pre raketu BFR... :Drbe se na hlavě:

Sedem ich nebude bude ich jednoznačne viac a je možné že pri tomto teste nebola namontovaná výtoková tryska.


Musk pise, ze je Raptor rozmerove prakticky shodny s Merlinem. Da se predpokladat, ze vytokova tryska bude ve finale o neco vetsi, ale asi nijak zavratne. Oproti Merlinu 3x vyssi tlak ve spalovaci komore, cca 3,5x vyssi tah. O neco vetsi nadrze na metan oproti kerosinu. Na dorovnani tahu 1. stupne Saturn-V by jich bylo potreba 13, jak uz jsem psal...
(vac 3MN, 381s)

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 11:41
od Pospíšil
Je evidentní, že zveřejnění nedávného prvního zážehu Raptoru na standu má přímou souvislost se zítřejší prezentací celého konceptu MCT. Tyto dvě fotky a zřejmě i video by měly být součástí prezentace.
K rozměrům a tahu - ano, jsou to hodnoty, které SpX naznačovalo již dříve, tah 3-4x vyšší než M1D, výstupní průměr trysky u motorů prvního stupně cca 1 m. U Vac verze bude nástavec trysky větší Počet motorů na 1. stupni 20 - 30.

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 14:06
od Jardax
Napada me takova kacirska otazka... ty dve turbiny pro metan a kyslik jsou stejne a lisi se jen otackami, nebo dela SpaceX dve velikosti turbin...?
Pokud seka vsechny na jedne vyrobni lince, je to dost mazacky...

Re: Raptor

PříspěvekNapsal: 26 zář 2016, 17:32
od Pospíšil
Jardax píše:Napada me takova kacirska otazka... ty dve turbiny pro metan a kyslik jsou stejne a lisi se jen otackami, nebo dela SpaceX dve velikosti turbin...?

Směšovací poměr u Raptoru bude mezi 3,5 - 3,7. Nemyslím si, že by to bylo možné řešit rozdílnými otáčkami stejného typu turbokompresoru, tudíž asi bude mít každý motor dvě rozdílná čerpadla pro palivo a okysličovadlo.