H-3
H-3
Do roku 2020 by měl být vyvinut nástupce nosiče H-2A a sice H-3.
vývojem byla pověřena firma Mitsubishi.
Ekonomické propočty jsou následující: start současného modelu nejsilnějšího japonského nosiče se pohybuje okolo 98 milionů dolarů. U nového by to měla být asi polovina. Náklady na vývoj se odhadují na 1,9 miliardy dolarů.
Definitivní rozhodnutí o zahájení vývoje by mělo být známo do konce měsíce. Snad jim ekonomické propočty vyjdou i když dle stávajících zkušeností by se to rovnalo zázraku.
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru,http://www.asianewsnet.net/Japan-to-dev ... 46853.html
vývojem byla pověřena firma Mitsubishi.
Ekonomické propočty jsou následující: start současného modelu nejsilnějšího japonského nosiče se pohybuje okolo 98 milionů dolarů. U nového by to měla být asi polovina. Náklady na vývoj se odhadují na 1,9 miliardy dolarů.
Definitivní rozhodnutí o zahájení vývoje by mělo být známo do konce měsíce. Snad jim ekonomické propočty vyjdou i když dle stávajících zkušeností by se to rovnalo zázraku.
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru,http://www.asianewsnet.net/Japan-to-dev ... 46853.html
Re: H-3
Vau... Jedna z najlepších rakiet na svete sa dočká vylepšenia. Tak to som zvedavý
Re: H-3
Tipuji, že to zlevnění bude mít na svědomí aplikace nového systému předstartovních příprav a řízení startu, který snižuje takové ty fixní náklady. Momentálně se testuje na nové malé raketě Epsilon (viz blog: Epsilon - chytrá raketa), ale v budoucnu má být uviverzálně použitelný.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: H-3
JAXA dokončila základní design nové rakety H-3. Raketa by měla být v roce 2020 připravena k prvnímu startu. JAXA celý system zjednodušila. Což by mělo umožnit raketě startovat vícekrát do roka a tím snížit náklady. Dokonce prý až o polovinu. Start by měl tedy stát okolo 47 milionů dolarů. Zvýšena byla nosnost oproti H-2A z 4,9 tun na 6,5 metrických tun. Dvoustupňová H-3 bude 63m vysoká a 5,2m v průměru. V prvním stupni budou použity motory LE-9, které budou doplňovat podle variant pomocné raketové motory na tuhé palivo. Druhý stupeň bude obsahovat vylepšený motor LE-5B. První start v roce 2020 by měl proběhnou ještě bez pomocných motorů na tuhá paliva. Další start v roce 2021 s nimi již však počítá.
Zdroj: http://www.spaceflightinsider.com/organ ... edecessor/
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: H-3
Prvním komerčním zákazníkem H3 bude Inmarsat. Start plánován na rok 2022. Tedy dva roky po debutu.
https://spacenews.com/inmarsat-books-ja ... ZT8Mf1oz-U
https://spacenews.com/inmarsat-books-ja ... ZT8Mf1oz-U
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: H-3
Jaxa zveřejnila video z testů aerodynamického krytu nákladu. Už na pohled se jedná o pořádný kus kryt. Překvapila mě společnost uvedená na krytu. Pokud to chápu dobře, tak se na něm podílí firma Kawasaki.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: H-3
29. února Jaxa v Kosmickém centru Tanegašima provedla test urychlovacího bloku pro raketu H-3 a nasnímala ho 3D technikou. Zde je výsledek.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."