Technické souvislosti - raketoplán
- Edemski
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1657
- Reputace: 601
- Bydliště: Ostrava
- Registrován: 9.8.2012 15:58
Technické souvislosti - raketoplán
Nevím, zda to tu někde nebude, ale i tak, pro nováčky a těm, co to (jako mě) ušlo.
http://uloz.to/xCANQoc/technicke-souvis ... toplan-avi
http://uloz.to/xCANQoc/technicke-souvis ... toplan-avi
- Greene
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 219
- Reputace: 1
- Bydliště: Jihlava
- Registrován: 22.12.2011 22:52
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Uz jsem to daval tady http://www.kosmonautix.cz/viewtopic.php ... ae1806abe1
"Když jsem v kosmické lodi obletěl Zemi, viděl jsem, jak je naše planeta krásná. Lidé, chraňme a rozmnožujme tuto krásu, ale neničme ji!"Jurij Gagarin
- Edemski
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1657
- Reputace: 601
- Bydliště: Ostrava
- Registrován: 9.8.2012 15:58
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Jaj! Tak tam bych to nehledal DíkGreene píše:Uz jsem to daval tady http://www.kosmonautix.cz/viewtopic.php ... 709fd944d9
- Edemski
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1657
- Reputace: 601
- Bydliště: Ostrava
- Registrován: 9.8.2012 15:58
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Na těch Technických souvislostech je fajn, jak přirovnávaj jednotlivé části k jednoduchým příkladům, z čeho vlastně konstruktéři vycházeli. Jsem právě dneska ráno na NG v 7:00 sledoval díl o Taipei 101, tak jsem to chtěl najít kolegyni architektce a našel raketoplán
Jinak je tam samozřejmě pár "technických nepřesností" (asi neodborný překlad / nepřemýšlí nad tím) jako např. rychlost zvuku 320 km/h
Jinak je tam samozřejmě pár "technických nepřesností" (asi neodborný překlad / nepřemýšlí nad tím) jako např. rychlost zvuku 320 km/h
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Jak je řešeno oddělování pomocných raket a hlavní nádrže ?
Logicky aby to drželo pohromadě musí být nějaké pevné spojení a vzhledem k hmotnostem to asi nebude lepený spoj bílou kancelářskou lepící pastou nebo nějaké hadicové spojení.
Logicky aby to drželo pohromadě musí být nějaké pevné spojení a vzhledem k hmotnostem to asi nebude lepený spoj bílou kancelářskou lepící pastou nebo nějaké hadicové spojení.
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Citujem z mojej Kozmickej Strojovne.SRB (Solid Rocket Boosters): urýchľovacie stupne na tuhé palivo raketoplánu pomáhali v prvých dvoch minútach štartu. Obidva mali pôsobivý výkon takmer 14 MN, dokopy teda 28 MN. Prierez stredového kanálu palivového zrna mal tvar jedenásťcípej hviezdy. Po ohorení cípov, zhruba v T +50 s po štarte, sa ťah motoru samovoľne znižoval. Motory mali priemer 3,8m, výšku 45,46m a vzletovú hmotnosť 590t. Po vyhorení paliva sa o oddelenie od zvyšku rakety postarala štvorica motorov, ktoré dostali urýchľovacie bloky do dostatočnej vzdialenosti od zvyšku stroja.
Re: Technické souvislosti - raketoplán
tuto větu nechápuPo vyhorení paliva sa o oddelenie od zvyšku rakety postarala štvorica motorov, ktoré dostali urýchľovacie bloky do dostatočnej vzdialenosti od zvyšku stroja.
Jak ty motory pracují je někde video nebo animace
- vai777
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3948
- Reputace: 380
- Bydliště: Opava
- Registrován: 26.4.2012 11:03
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Michale, chce to trošku hledat. Koneckonců i tady na fóru a na blogu je o principu funkce SRB mnoho zmínek.
A k tvé původní otázce- oddělování SRB i nádrže proběhlo pomocí pyrotechnických šroubů a v případě SRB se o dostatečnou vzdálenost od raketoplánu a ET postaraly malé raketové motorky.
A k tvé původní otázce- oddělování SRB i nádrže proběhlo pomocí pyrotechnických šroubů a v případě SRB se o dostatečnou vzdálenost od raketoplánu a ET postaraly malé raketové motorky.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Re: Technické souvislosti - raketoplán
Čemu konkrétně na té větě nerozumíš? U špičky SRB byly malé motory, které odnesly motor dál od zbytku stroje.