Je to opravdu taková pojistka pro případ nehody. Druhý raketoplán se chystá ke startu vždy když primární stroj neletí k ISS (naposledy to bylo v rámci mise STS-125, která mířila k Hubbleovu teleskopu).
Důvod je jednoduchý. Když posádka raketoplánu mířícího k ISS zjistí problémy (třeba poškození tepelného štítu), může se spojit se stanicí a na její palubě vyčkat na "záchranu". Jenže pokud stroj neletí k ISS pak není vybaven stykovacím uzlem a dokonce letí po úplně jiné dráze, takže se s ISS ani nepotká. Právě pro tyto případy NASA vždy chystala záložní misi, která by poškozenému stroji vyrazila na pomoc, na svou palubu z něj naložila astrounaty a vrátila je na Zemi. Ačkoliv těchto záchranných msií bylo plánováno několik, naštěstí k nim nikdy nedošlo.
Ještě dodám, že od msie STS-125 mířily všechny raketoplány k ISS, takže žádná záložní mise nebyla zapotřebí. Ostatně hned jak tato mise skončila, začala přestavba startovacího komplexu 39-B, kde stál rezervní raketoplán. Od té doby všechny stroje startují z rampy 39-A. Bčko prochází rekonstrukcí, která měla umožnit starty raket Ares.
EDIT: Tommy byl rychlejší