Stránka 1 z 4
Sentinel-6A
Napsal: 4.11.2020 10:11
od Pospíšil
Na 21.11.2020 je momentálně v plánu start Americko-Evropské vědecké družice pro sledování hladiny oceánů Sentinel-6A Michael Freilich.
Nosič F9, rampa VAFB SLC-4E.
https://twitter.com/KathyLueders/status ... 98496?s=20
Původně plánovaný start na 10.11. byl odložen z důvodu výměny dvou motorů M1D na 1.stupni, které vykazovaly podezření na anomálii s předčasným nárůstem tlaku v plynovém generátoru. Je to třetí nosič ze stejné výrobní dávky motorů, který postihla tato anomálie, způsobená zbytky krycího laku po eloxování hliníkových dílů u externího dodavatele.

Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 17:22
od Pospíšil
Satelit byl dnes uzavřen do AD krytu. Termín startu stále 21.11.

Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 17:23
od Saturn1234
Sentinel 6A uvnitř aerodynamického krytu.

Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 17:59
od Peter
Kraaasny detail na "dodatecne vybaveni" aerodynamickych krytu...
Myslim tim pekne sbaleny padak...
A fascinujici je to, ze to strcili misto hlukovych tlumicich prvku...
Ale premyslim, k cemu jsou tam ty tlakove nadoby???
Ze by orientacni/brzdici trysky na dusik???
Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 18:00
od Dugi
S pomocí trysek na stlačený plyn může kryt manévrovat než vystřelí padák.
Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 18:04
od Peter
Diky za potvrzeni, ale psal jsem to... Orientace?!?
Re: Sentinel-6A
Napsal: 5.11.2020 19:21
od Pospíšil
Trysky na stlačený plyn slouží ke správnému zorientování poloviny krytu před vstupem do atmosféry, aby padal ve stabilní poloze, ve které bude efektivně brzdit a zároveň ho aerodynamické síly nerozlámou.
Re: Sentinel-6A
Napsal: 7.11.2020 11:08
od Pospíšil
Peter píše: 5.11.2020 17:59
Kraaasny detail na "dodatecne vybaveni" aerodynamickych krytu...
Myslim tim pekne sbaleny padak...
Nemám to nikde oficiálně potvrzeno (zatím), ale ten bílý obdelník nad 3 tlakovýma lahvema nebude složený padák, ale spíš tepelná ochrana pro řídicí elektroniku - počítač, GPS modul & anténa, IMU, řídicí mechanismus padáku, hlavní sada pneumatických ventilů, atd.
Hlavní klouzavý padák bude podle všech indicií uložen víc ke středu krytu, v tom stříbřitém válcovém obalu pod tlakovýma lahvema na této fotce. Ještě by tam někde měl být výtažný padáček, který je potřeba pružinou nebo pneumaticky vystřelit mimo profil krytu do nabíhajícího proudu vzduchu. Měl by to být zřejmě ten tenký černý válec u spodního kruhového okraje krytu. Vede k němu ostatně i jeden z těch stříbřitých popruhů od kontejneru hlavního padáku.

Re: Sentinel-6A
Napsal: 7.11.2020 14:03
od Peter
Diiiky, ale ty stribrne popruhy jsou dva...
Nejsou i dva vytazny padacky?
Kazdopadne zase kousek odhaleneho tajemstvi!
Re: Sentinel-6A
Napsal: 7.11.2020 18:15
od Pospíšil
Peter píše: 7.11.2020 14:03
Diiiky, ale ty stribrne popruhy jsou dva...
Nejsou i dva vytazny padacky?
Od hlavního padáku vede popruhů celkem 5. Dva nahorů k zadním závěsným bodům a tři dolů. Ten prostřední dolů vede k výtažnému padáčku a dva po stranách k levému a pravému přednímu závěsnému bodu na krytu. Tak to vidím já. Ale můžu se i mýlit.
