Starship SN8 v Texasu
Re: Starship SN8 v Texasu
Nový design se mi líbí víc, takže to bude fungovat lépe. Jak někdo poznamenal ohledně designu a funkcionality SpaceX technologií.
Re: Starship SN8 v Texasu
Nemůžu si pomoct, ale skutečně na těch aerodynamických plochách vidím jedinou změnu v úhlu boční a spodní hrany těch horních.
Možná jsem už v pátek večer příliš unavenej. Můžete mi je pomoci vyjmenovat, popř zaznačit v obrázku?
Díky
Možná jsem už v pátek večer příliš unavenej. Můžete mi je pomoci vyjmenovat, popř zaznačit v obrázku?
Díky
Re: Starship SN8 v Texasu
Za sebe vidím změnu ve větším úhlu náběhu na předních křídlech. Boky předních křídel jsou svislé. Jejich spodky jsou zarovnané. Přední křídla jakoby trochu více vyčnívají ven.
Zadní křídla mají trochu taky větší náběh do stran (ale není to jisté) a rovné spodky.
Zadní křídla mají trochu taky větší náběh do stran (ale není to jisté) a rovné spodky.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN8 v Texasu
spodní křídla jsou určitě vyšší a možná i širší, a mají jiný úhel náběhu, spodní strana je rovná
Re: Starship SN8 v Texasu
Předpokládám, že SN8 bude mít aspoň špičku a 3 motory. Pak ovšem v ní musí být na skok mnohem více paliva, které bude dělat i zátěž při přistání - pokud nebude přistávat v náklonu při přistání na 1 motor. Zajímalo by mě totiž jak to vyřeší s bezpečností při přistání pokud by v nádržích zůstalo více metanu. Nyní se čeká, kvůli bezpečnosti, 1,5 dne než se ke SS po skoku přiblíží. A to v ní je asi jen zbytek metanu ve spodním kónusu.
Re: Starship SN8 v Texasu
To by celkom zaujímalo aj mňa. Myslím že časom to budú riešiť nejakým "preplachom" nádrže plynným dusíkom keď si budú istý že nádrž sa plne uzavrie po pristátí a odvetraní prebytku. Plynný metán nie je až taký problém za malého pretlaku, tak aby pri ventingu nevnikol do nádrže vzduch, vedia Starship udržať aj niekoľko dní. Koniec koncov to čo popisujem robia na stolci bežne len nemajú vytvorenú mobilnú verziu konektoru a súpravy na "preplach" zatiaľ. Rovnako zatiaľ asi nemajú istotu pustiť ľudí pod nádrž s plynným metanom ktorá letela a môže mať potenciálne netesnosti alebo je inak poškodená armatúra, ventil čo môže nečakane povoliť a tak ďalej. Inak si neviem predstaviť ako inak by to riešili.
Ešte dodám, kvapalný metán sa odparí, problém je vyhnať plyn z uzatvoreného priestoru.
Ešte dodám, kvapalný metán sa odparí, problém je vyhnať plyn z uzatvoreného priestoru.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starship SN8 v Texasu
Teoreticky by to mohlo být vyřešeno odfukem ze špičky horního kónusu. Vzduch má hustotu 1,2 kg/m3, metan kolem 0,7 kg/m3 za běžných podmínek. Ale přitom by vznikalo výbušné rozhraní, kdy by zespodu do nádrže vnikal vzduch řízeně z okolí a metan odcházel vrškem. ono stejně určitě výbušné prostředí v nádrži bude určitou dobou i nyní po přistání, proto se 1,5 dne čeká. Bezpečnější by bylo mít jistotu, že v metanové nádrži je přetlak bez přístupu vzduchu. Ale když do ní musí lézt kvůli následné inspekci, tak to stejně někde odvětrat musí a lepší je to odvětrat na launchpadu než si nádrž s mírným přetlakem metanu dovézt zpět ke stanům a ty na 1,5 dne vyklidit a zastavit výrobu.
Tedy to spíše nějak urychlit proplachem.
Tedy to spíše nějak urychlit proplachem.
Re: Starship SN8 v Texasu
Podle Elona Muska by Starship SN8 mohla být dokončena zhruba v horizontu jednoho týdne. Musk potvrdil, že dostane křídla a špičku. Nejprve podstoupí statický zážeh, pak proběhne kontrola, následovat bude další statický zážeh a pak let do výšky 18,2 km (60 000 stop) následovaný přistáním.
Zdroj
Zdroj