Snad mi admini fóra odpustí, že oživuju toto vlákno po více než třech letech, ale High Frontier není jen tak obyčejná hra, ale v podstatě deskový simulátor vesmírných letů a zejména fanouškům kosmonautiky skýtá netušené možnosti zahrát si scénáře, které se reálně odehrály např. v loňském roce, kdy se na Zemi vrátily vzorky z asteroidu Bennu, odstartovala mise ke kovové planetce Psyché apod. Vzhledem k tomu, že na opravdu geniálně vytvořené mapě najdete všechna známá kosmická tělesa, není problém zahrát si různé scénáře při zachování základních pravidel hry.
scénář mise Psyché:
cíl mise: industrializovat asteroid Psyché (5M, ISRU 1)
Jelikož v balíčku Robonautů je pouze jediný s hodnotou ISRU1, v tomto scénáři smí hráči použít Robonauty s ISRU 2 (nebo nižší). Hod na velikost se hází dle obvyklých pravidel, při padnutí šestky tedy není průzkum úspěšný.
Scénář lze hrát sólo i ve více hráčích. Při hře více hráčů platí, že na lokaci Psyché smí být žetony nároku více hráčů, na pořadí položení žetonu nároku nezáleží. Vítězí hráč, který jako první provede na Psyché industrializaci (= postaví továrnu).
V sólo variantě si stanovte časový limit (např. 2 sluneční cykly) nebo si zaznamenat počet tahů a zlepšovat se .)
Scénář mise Rosetta:
sólo varianta: jako ESA přistaňte na kometě Čurjumov-Gerasimenko (1C, ISRU4)
pro splnění mise nelze použít laserového Robonauta (cílem je přistát), při průzkumu smíte kostku 2x přehodit. Pokud ani při třetím hodu nepadne jednička, vyřaďte všechny karty na ruku a misi opakujte. Žeton bezcenné lokality se neumisťuje. (opět si můžete stanovit časový limit, nebo si svůj dosažený počet tahů dále zlepšovat)
kompetitivní varianta: libovolná frakce, vítězí hráč, který jako první úspěšně prozkoumá kometu a umístí tam žeton nároku.
Scénář mise Dimorphos (1S, ISRU 0)
v tomto scénáři hráči zahrají dvojmisi (Dart+Hera)
cíl: proveďte náraz s bezpilotní* sestavou s nominálním tahem 5+
na barycentru B nesmíte zastavit
sestava kromě pohonu vč. podpor musí obsahovat funkčního Robonauta (tedy rovněž vč. podpor), typ a hodnota ISRU nerozhoduje (neletí tam dělat průzkum ale narazit). Po "nárazu" (ve hře: přistání, bez průzkumu, bez umístění žetonu nároku) vyřaďte všechny karty do ruky a připravte misi HERA:
Sestava mise HERA musí kromě funkčního pohonu (vč. podpor) obsahovat Robonauta (libovolného typu a ISRU), nominální tah sestavy dle běžných pravidel (2+), v barycentru lze zastavit, hod na velikost se neprovádí, průzkum je automaticky úspěšný, po přistání položte žeton nároku.
Na lokaci Dimorphos smí být žetony nároku více hráčů.
Pozor: Dimorphos je lokace s ISRU 0 = nelze doplnit palivo (PN), lze doplnit regolit, pokud má hráč funkční regolitový (šedý) pohon
Vítězí hráč, který se se svou misí HERA jako první vrátí na LEO (a na internetu vyhledá - volitelná akce) a spoluhráčům sdělí, o kolik minut (zaokrouhleno na celé minuty nahoru) se při reálné misi Dart změnila oběžná dráha měsíčku Dimorphos kolem planetky Didymos
ad *) dokonce ani s japonskou frakcí nelze využít "kamikadze astronauty", tedy v souladu s všeobecnými pravidly nesmíte posádku poslat na sebevražednou misi .)
Už nechci příspěvek zbytečně prodlužovat, tak už opravdu jen nástřel
mise OSIRIX-REX:
samozřejmě o misi návrat vzorků z asteroidu Bennu, v terminologii hry tedy přistát na Bennu (1C, ISRU2), provést průzkum a vrátit se zpět na LEO
na Bennu lze doplnit palivo dle běžných pravidel (tři mínus ISRU robonauta = počet PN, které můžete dotankovat)
zvláštní pravidla: vzhledem k velikosti lokace smíte kostku 2x přehodit (viz Rosetta).
Vítězí hráč, který po úspěšném průzkumu Bennu doletí jako první zpět na LEO.
V sólo variantě si opět stanovíte časový limit.
Věřím, že i ti, kteří jste už tuto hru dlouho nehráli, si ji díky nedávným reálným misím znovu zahrajete a určitě vymyslíte spoustu dalších herních scénářů a cílů k osídlení