High Frontier (desková hra)

Tady můžete debatovat o tom jak popularizovat kosmonautiku. Můžete hodnotit již existující projekty, nebo sami navrhovat nové.
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 642
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od Wopat »

Mám už doma předvýrobní výtisk hry a musím říct, že je to opravdu pořádná pecka. Z mé první pořádné hry, kdy jsem nehrál proti lidem, ale sám, jsem sepsal zápis hraní na fóru Zatrolené hry. Doporučuji k přečtení všem, kteří třeba stále neví, co od hry čekat a jestli ji kupovat, ale i těm, kteří už mají objednáno a těší se na doručení.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Uživatelský avatar
Navi
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 437
Reputace: 38
Registrován: 20.7.2013 18:45
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od Navi »

Moc pěkná recenze :palec nahoru:
Hra se mi moc líbí, ale vzhledem k tomu, že už nějaké velké hry mám a ani na ty nemám moc čas, tak jsem nákupu zatím odolal.
Ale baví mě sledovat co se okolo děje 8-)
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 642
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od Wopat »

A máme tady české výukové video a rovnou i let’s play.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 642
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od Wopat »

Pravidla hry a všechny další doprovodné dokumenty jsou dostupné ke stažení na stránkách Fox in the Box.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 642
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od Wopat »

Pouhého půl roku od vydání hry hlásí vydavatelství vyprodáno. Kdybyste někdo náhodou měli zájem, posledních pár kousků bude k dostání v některých e-shopech s deskovými hrami nebo v kamenných obchodech. Po zkušenostech s jinými hrami od Fox in the Box ale upozorňuji, že šance na úspěšnou koupi se po oznámení vyprodání velmi rychle snižuje, takže buď teď, nebo nikdy ;)
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
pidzej78
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 1
Reputace: 0
Registrován: 13.3.2024 19:03
Re: High Frontier (desková hra)

Příspěvek od pidzej78 »

Snad mi admini fóra odpustí, že oživuju toto vlákno po více než třech letech, ale High Frontier není jen tak obyčejná hra, ale v podstatě deskový simulátor vesmírných letů a zejména fanouškům kosmonautiky skýtá netušené možnosti zahrát si scénáře, které se reálně odehrály např. v loňském roce, kdy se na Zemi vrátily vzorky z asteroidu Bennu, odstartovala mise ke kovové planetce Psyché apod. Vzhledem k tomu, že na opravdu geniálně vytvořené mapě najdete všechna známá kosmická tělesa, není problém zahrát si různé scénáře při zachování základních pravidel hry.

scénář mise Psyché:
cíl mise: industrializovat asteroid Psyché (5M, ISRU 1)
Jelikož v balíčku Robonautů je pouze jediný s hodnotou ISRU1, v tomto scénáři smí hráči použít Robonauty s ISRU 2 (nebo nižší). Hod na velikost se hází dle obvyklých pravidel, při padnutí šestky tedy není průzkum úspěšný.
Scénář lze hrát sólo i ve více hráčích. Při hře více hráčů platí, že na lokaci Psyché smí být žetony nároku více hráčů, na pořadí položení žetonu nároku nezáleží. Vítězí hráč, který jako první provede na Psyché industrializaci (= postaví továrnu).
V sólo variantě si stanovte časový limit (např. 2 sluneční cykly) nebo si zaznamenat počet tahů a zlepšovat se .)

Scénář mise Rosetta:
sólo varianta: jako ESA přistaňte na kometě Čurjumov-Gerasimenko (1C, ISRU4)
pro splnění mise nelze použít laserového Robonauta (cílem je přistát), při průzkumu smíte kostku 2x přehodit. Pokud ani při třetím hodu nepadne jednička, vyřaďte všechny karty na ruku a misi opakujte. Žeton bezcenné lokality se neumisťuje. (opět si můžete stanovit časový limit, nebo si svůj dosažený počet tahů dále zlepšovat)
kompetitivní varianta: libovolná frakce, vítězí hráč, který jako první úspěšně prozkoumá kometu a umístí tam žeton nároku.

Scénář mise Dimorphos (1S, ISRU 0)
v tomto scénáři hráči zahrají dvojmisi (Dart+Hera)
cíl: proveďte náraz s bezpilotní* sestavou s nominálním tahem 5+
na barycentru B nesmíte zastavit
sestava kromě pohonu vč. podpor musí obsahovat funkčního Robonauta (tedy rovněž vč. podpor), typ a hodnota ISRU nerozhoduje (neletí tam dělat průzkum ale narazit). Po "nárazu" (ve hře: přistání, bez průzkumu, bez umístění žetonu nároku) vyřaďte všechny karty do ruky a připravte misi HERA:
Sestava mise HERA musí kromě funkčního pohonu (vč. podpor) obsahovat Robonauta (libovolného typu a ISRU), nominální tah sestavy dle běžných pravidel (2+), v barycentru lze zastavit, hod na velikost se neprovádí, průzkum je automaticky úspěšný, po přistání položte žeton nároku.
Na lokaci Dimorphos smí být žetony nároku více hráčů.
Pozor: Dimorphos je lokace s ISRU 0 = nelze doplnit palivo (PN), lze doplnit regolit, pokud má hráč funkční regolitový (šedý) pohon
Vítězí hráč, který se se svou misí HERA jako první vrátí na LEO (a na internetu vyhledá - volitelná akce) a spoluhráčům sdělí, o kolik minut (zaokrouhleno na celé minuty nahoru) se při reálné misi Dart změnila oběžná dráha měsíčku Dimorphos kolem planetky Didymos

ad *) dokonce ani s japonskou frakcí nelze využít "kamikadze astronauty", tedy v souladu s všeobecnými pravidly nesmíte posádku poslat na sebevražednou misi .)

Už nechci příspěvek zbytečně prodlužovat, tak už opravdu jen nástřel mise OSIRIX-REX:
samozřejmě o misi návrat vzorků z asteroidu Bennu, v terminologii hry tedy přistát na Bennu (1C, ISRU2), provést průzkum a vrátit se zpět na LEO
na Bennu lze doplnit palivo dle běžných pravidel (tři mínus ISRU robonauta = počet PN, které můžete dotankovat)
zvláštní pravidla: vzhledem k velikosti lokace smíte kostku 2x přehodit (viz Rosetta).
Vítězí hráč, který po úspěšném průzkumu Bennu doletí jako první zpět na LEO.
V sólo variantě si opět stanovíte časový limit.

Věřím, že i ti, kteří jste už tuto hru dlouho nehráli, si ji díky nedávným reálným misím znovu zahrajete a určitě vymyslíte spoustu dalších herních scénářů a cílů k osídlení :)

Odpovědět

Zpět na „Popularizace vesmíru“