New Shepard
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: New Shepard
Tak jsem hodil fotku do cadu a okotoval (1mm = 1dm abych to tam nacpal ) a vysledek je ze to fakt pujde.
Pokud jsem vzal vejsku rakety celkem 15m (Dugi pise ze to ma pohona jednotka takze je to moje kotovani vlastne jeste podstrelene protoze ja to bral i s kabinou) tak prumer zakladny vychazi 3m, vejska pres 2m a rozmery okna 50x75 centimetru.
Pokud jsem vzal 15m po kabinu tak je to dokonce 3.5 x 2.5 metru a okno 90x60
Takze to sedi opravdu na pouzitelne rozmery a nemusi stavet nic vetsiho
Re: New Shepard
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
Re: New Shepard
Ty váhy jsou asi vztažené k plně natankovaným nádržím, že?
Re: New Shepard
Váhy jsou odhadem z tahu motoru, takže asi jo
Edit: F9 má podle wiki celkem 505 tun (v1.1), takže je to asi jasný
Edit2: Kabina má retrorakety pro změkčení přistání, proto ten velký oblak prachu při přistání: https://www.blueorigin.com/technology
Edit3:
Edit: F9 má podle wiki celkem 505 tun (v1.1), takže je to asi jasný
Edit2: Kabina má retrorakety pro změkčení přistání, proto ten velký oblak prachu při přistání: https://www.blueorigin.com/technology
Edit3:
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
Re: New Shepard
Zdravím všechny. Jsou technologie tohoto roztomilého kosmidla schopné při zvětšení nádrží počtu motorů, zesílení konstrukce. Vytvořit znovupoužitelný první stupeň nosiče na LEO ala Falcon. Tedy stačí kvantitativní posun? Nebo by bylo třeba ještě zamakat na samotné technologii? Tedy primárně kvalitativní posun? Celkem zásadní otázka ne? Pravda bude spíš to druhé jinak by právě začali se svým Falcon 9! Nebo právě začínají??!! Jo a omlouvám se jestli někoho urazili ti audsaidři. Blahopřání k úspěšnému startu a přistání jsem psal hned jak sem se dodíval na bomba film ůtok na věžák…
Re: New Shepard
To je právě ten zakopaný pes - New Shepard a Falcon 9 jsou diametrálně odlišné technologie. Tady si už nevystačíš se zvětšením nádrží a motorů. Musela by se přepracovat celá konstrukce. Rozdíl mezi suborbitální a orbitální raketou je větší, než se lidem může zdát. Ostatně ta ilustrace, kterou sem dával Malky dává docela dobrou představu.
Ještě jeden důležitý rozdíl - kabina NS dosáhla rychlosti něco kolem Mach 3,5 - první stupeň Falconu se odděluje při rychlosti Mach 10. Je to opravdu úplně jiná liga.
Ještě jeden důležitý rozdíl - kabina NS dosáhla rychlosti něco kolem Mach 3,5 - první stupeň Falconu se odděluje při rychlosti Mach 10. Je to opravdu úplně jiná liga.
Re: New Shepard
Je to znovupoužitelné. Do 100 kilometrů by to mělo vynést turistickou kapsli. Kdyby místo ní instalovali druhý stupeň. Který by se přesně hodil k akceleraci na únikovou rychlost a dosažení LEO. Zůstalo by něco na užitečné zatížení? Nebo by ani teoreticky ideální druhý stupeň nedosáhl LEO? Omlouvám se za hloupé otázky nemám čas googlit. Su rad že napíšu hloupou otázku! Thx za odpověd!
Re: New Shepard
Pokud vezmeme pohonný stupeň New Shepard tak jak je a posadíme na něj horní stupeň schopný dosáhnout LEO, celé se to začne komplikovat. Aby horní stupeň dosáhl LEO, musel by být hodně výkonný = těžký a velký. Tím pádem by vážil víc, než kabina New Shepard. To by ve výsledku znamenalo, že by pohonný stupeň nevylétl do výšky 100 kilometrů, ale třeba jen 50. K separaci stupňů by docházelo v menší rychlosti a horní stupeň by to musel dohnat. Tím pádem bychom ho museli zvětšit, takže by byl zase těžší a k separaci by docházelo třeba jen 30 km vysoko a tak dále - tahle spirála smrti znamená, že tudy cesta nevede. a to ani nemluvím o tom, že NS létá de facto jen kolmo vzhůru, všechny orbitální rakety dělají po startu tzv. gravity turn - tzn. sklápí špičku k obzoru a nabírají horizontální rychlost. Tím se celý proces strašně komplikuje.
Re: New Shepard
No Dugi to povedal presne do 100Km vertikálne je úplne iná vec ako dosť dlhý parabolický let na LEO, druhý stupeň by moc nepomohol maximálne by dal navyše asi tak 0,5 až 1 mach (je to len odhadom!) pri skoro žiadnej užitočnej hmotnosti navyše aj to iba ak by mal hmotnosť kabíny, zmysel by dával iba v tedy ak by si potenciálny turista chcel osamote užiť dlhší suborbitálny let do väčšej výšky
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 112
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: New Shepard
Osobně si myslím, že raketa New Shepardu by se klidně dala použít jako první stupeň orbitálního nosiče. Nosnost by byla relativně nízká, ale "nenulová". Právě ten "gravity turn" totiž ve výsledku znamená, že stejná raketa má se stejnou zátěží po dohoření prvního stupně mnohem vyšší rychlost, než když stoupá kolmo vzhůru. Uřídit "gravity turn" určitě není o nic těžší, než řízeně motoricky přistát, takže všechny potřebné technologie jsou podle mne OK. Asi by nestačilo nahoru posadit jen jeden další stupeň ale byly by zřejmě třeba další dva stupně, aby se to rozumně dostalo na LEO. Nosnost na LEO bych pak odhadnul na cca 100 kg. Zásadní problém nikde nevidím takže věřím, že i tudy by výhledově mohla vést cesta na oběžnou dráhu (a dokonce s vícenásobně použitelným prvním stupněm). Uvidíme.