Cape Canaveral AFS SLC-40
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS-13 (SpX-13)
Není ten TEL nejaky duty/prazdny ? Aktuálně pouzivany me přijde mnohem vic oplechovany.
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: CRS-13 (SpX-13)
Myslím, že by ho měli natřít a oplechovat později. Není to úplně nezbytné, ale dokáže to zkrátit dobu mezi jednotlivými starty.Amper píše:Není ten TEL nejaky duty/prazdny ? Aktuálně pouzivany me přijde mnohem vic oplechovany.
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: Všeobecně o společnosti
Změny na rampě SLC-40
-Oprava a vylepšení rampy stály přibližně 50 milionů dolarů
-Většina hardwaru je nyní mnohem robustnější a málo náchylná k poškození při startu. Většina systémů, které se dříve nacházely na povrchu, byla nyní přesunuta do podzemí, kde nebude přímo čelit podmínkám při startu.
-Také došlo k výraznému vylepšení vodního systému na rampě a výkopu pro odvod spalin. Toto umožní mnohem delší statické zážehy --> lepší testování letěných prvních stupňů (např. po výměně motoru).
-Byla zajištěna lepší kompatibilita s ostatními rampami (hlavně 39A).
-TEL je pevnější a je více odolný vůči větru. Dříve trvalo zvednutí nebo položení rakety 25 minut, nový TEL umožňuje vztyčení během 5-ti minut a položení do horizontální polohy za 3 minuty.
-TEL bude používat podobný mechanismus zklopení těsně před startem, jako ten na 39A. Nový TEL je šedivý.
-Z původní rampy vycházely všechny kabely ze senzorů do jednoho místa pod rampou, zatímco nyní se dělí do 10-ti uzlů. Signály jdou poté přes redundantní optické kabely, což znemožňuje jakékoli rušení signálu.
-SpaceX očekává, že pauzy mezi starty z nové rampy SLC-40 by měly trvat přibližně týden, možná i méně. Dosavadní rekord je 12 dní (39A).
Zdroj, Zdroj
-Oprava a vylepšení rampy stály přibližně 50 milionů dolarů
-Většina hardwaru je nyní mnohem robustnější a málo náchylná k poškození při startu. Většina systémů, které se dříve nacházely na povrchu, byla nyní přesunuta do podzemí, kde nebude přímo čelit podmínkám při startu.
-Také došlo k výraznému vylepšení vodního systému na rampě a výkopu pro odvod spalin. Toto umožní mnohem delší statické zážehy --> lepší testování letěných prvních stupňů (např. po výměně motoru).
-Byla zajištěna lepší kompatibilita s ostatními rampami (hlavně 39A).
-TEL je pevnější a je více odolný vůči větru. Dříve trvalo zvednutí nebo položení rakety 25 minut, nový TEL umožňuje vztyčení během 5-ti minut a položení do horizontální polohy za 3 minuty.
-TEL bude používat podobný mechanismus zklopení těsně před startem, jako ten na 39A. Nový TEL je šedivý.
-Z původní rampy vycházely všechny kabely ze senzorů do jednoho místa pod rampou, zatímco nyní se dělí do 10-ti uzlů. Signály jdou poté přes redundantní optické kabely, což znemožňuje jakékoli rušení signálu.
-SpaceX očekává, že pauzy mezi starty z nové rampy SLC-40 by měly trvat přibližně týden, možná i méně. Dosavadní rekord je 12 dní (39A).
Zdroj, Zdroj
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10266
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Všeobecně o společnosti
Doplním, že větší míra unifikace SLC-40 s LC-39A a taky SLC-4E byla motivována mimo jiné snahou o jednodušší sdílení pozemních obslužných týmů, tj. aby pro každou rampu nemuseli být extra specialisté, kteří znají nejlépe jen tu svoji, ale naopak aby mohli podle potřeby pomoci nebo zastoupit kolegu tam, kde je to zrovna potřeba. Sjednocení konstrukce a pracovních postupů je dalším prvkem ve skládačce, směřující k rychlejší znovupoužitelnosti a vyšší bezpečnosti a spolehlivosti.Ketivab píše:Změny na rampě SLC-40
...
-Byla zajištěna lepší kompatibilita s ostatními rampami (hlavně 39A).
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10266
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-13 (SpX-13)
Tento snímek SLC-40 s F9 a Dragonem CRS-13 v horizontální poloze včera pořídila družice GeoEye1.
Byla v té chvíli 800 km východně od rampy, nakloněná o 49° od vertikály. Snímek má rozlišení 95 cm/px.
Byla v té chvíli 800 km východně od rampy, nakloněná o 49° od vertikály. Snímek má rozlišení 95 cm/px.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10266
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: CRS-13 (SpX-13)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10266
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Cape Canaveral AFS SLC-40
Sem budou přesunuty všechny relevantní příspěvky, týkající se využívání této startovací rampy společností SpaceX.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Cape Canaveral AFS SLC-40
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
- MaG
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1899
- Reputace: 735
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Registrován: 2.8.2012 22:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cape Canaveral AFS SLC-40
Pěkné čtení o této rampě od Jirky Hadače. Díky Jirko (originál vyšel na elonx.cz).