Stránka 65 z 69

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 9.8.2021 10:23
od Amper
jen poznamka k tomu kde jsou kormidla vs teziste. Je potreba si uvedomit ze pri startu cele sestavy je teziste uplne jinde nez v okamziku pristani :-D

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 9.8.2021 10:48
od Pospíšil
Jasně. Při startu bude těžiště celé 120 m vysoké sestavy (s prázdným nákladovým prostorem) někde kolem 50 - 55 m výšky.
Verze tanker, cargo, a crew pak budou mít těžiště o něco výš a každá verze jinde.
Při návratu a přistání bude mít samotná SH své těžiště někde kolem 25 m od spodní hrany motorů, vzhledem k plánované rezervě paliva cca 20 tun.
Pokud budou vyklopená roštová kormidla mít při vzletu a stoupání vždy nulový úhel náběhu, neměla by do konstrukce vnášet žádné boční síly a jejich odpor by neměl být nějak velký, takže by snad neměly vadit.

Elon se během debaty s TD taky zamyslel, jestli není zbytečné kormidla sklápět na F9, jestli by tam taky nemohly být trvale vyklopené a ušetřit tím něco hmotnosti na zbytečných mechanismech. Ale asi to nemá v této fázi provozu smysl měnit a znovu certifikovat.

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 11.8.2021 17:13
od Maaara
.....

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 11.8.2021 21:06
od Tjov
To nadseni a drajf tech lidi je neuveritelny, tohle dokaze jen silny leader a velky spolecny cil se kterym se vsichni ztotozni !

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 11.8.2021 22:24
od Stepan
Naprostý souhlas. Ať už je Elon Musk jakýkoliv člověk, tak to co kolem sebe dokázal vybudovat je neskutečné. Obrovský respekt :palec nahoru:

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 14.8.2021 13:01
od Maaara
.....

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 13.12.2021 10:36
od Pospíšil
tonda píše: 13.12.2021 10:10 Já zde nechci rozjíždět nějaké spekulace nebo dohady,jen mě zajímá,kde jste došli k tomu,že třeba poletí až B8.Někde to Elon zmínil?B 4 je vedle orb.rampy,B5 vyvezli na šrotiště a kde jsou B 6 a 7?Ty opět přeskočí? :icon_eek:
Je to docela pravděpodobné.
S testovacími boostery/SH a jejich číslováním je to celkem složité. :-)
Na rampě je teď B4, který bude pravděpodobně použit jen pro statické zážehy a pozemní testování rampy. Jestli někdy poletí, je teď poměrně nejisté.
Novějsí booster B5 byl sice nahrubo dokončen, ale z High Bay byl odvezen rovnou na deponii vedle SN15 a SN16, protože pro něj zrovna nejsou motory.
Exempláře B6 a B7 jsou testovací tanky, se kterými se nepočítá pro letové testy.
Je to až booster B8, který je jako první v řadě navržen pro osazení novými Raptory v2, takže by mohl být prvním orbitálním boosterem.

Ale opět, dokud toto někdo ze SpX (nejspíš Elon) nepotvrdí oficiálně, je potřeba to brát s rezervou, pouze jako odhad poučených osob.

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 13.12.2021 10:46
od JHošek
tonda píše: 13.12.2021 10:10 Já zde nechci rozjíždět nějaké spekulace nebo dohady,jen mě zajímá,kde jste došli k tomu,že třeba poletí až B8.
Od včerejška je to i ve veřejné diskusi na NSF https://forum.nasaspaceflight.com/index ... =54775.500

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 13.12.2021 15:45
od jakubv
Myslím si, že je to nejspíš i výsledek jednání a tlaků FAA, které se moc nelíbí testování rozbíjením tak velké rakety, jako to dělal u SS, kdy při jednom bum lítaly kousky pěkně daleko až kl lidem. Takže bych čekal více pozemních testů a méně letových testů a pokud se poletí, ta s odladěnou konstrukcí a s větší jistotou přežití a menší šancí na BUM....

Pokud lítal s malou raketou, někde daleko v texasu, nebo zkoušel přistání na moři 600km od lidí, tak to nikdo neřešil, ale na BC to už zae tak moc od lidí není...

Re: Super Heavy (BFR)

Napsal: 13.12.2021 16:03
od petrsida
Já bych v tom viděl několik úrovní

B8 je první kus, který má mít 33 motorů, evidentně se počítá již s verzí R2
B6 teď sesadili v pokusnou nádrž, B7 je podle některých informací vynechaný

takže reálně stavba B8 začne možná ještě před Vánoci a vlastně to bude další hotový booster

zároveň dnes nasadí B4 na rampu a začnou testy

finální výsledek pak může být o tom, co přijde dřív, povede se dřív odladit rampu a B4, nebo bude dřív B8 a všechny motory, v tomhle podle mě nemá jasno zatím nikdo a hodně závisí na tom, kdy bude povolení od FAA

tlak FAA bych v tom neviděl, B8 bude stejně nevyzkoušený, jako B4, a bochnout při startu může stejně, a přistávat už bude na moři


a ještě mi není jasná jedna věc, všude se počítá s daným párováním B4/S20, B5/S21 ad. ale tak to přeci vůbec nemusí být, pokud povolení FAA přijde v okamžiku, kdy bude jednodušší poslat už B8, tak s ním klidně může letět S20

ale zároveň bych i nevylučoval použití B4, pokud se ho povede odladit do použitelné podoby, tak šrotace letem je to nejjednodušší

spíš bych počítal s tím, že B5 motory nakonec nedostane a nepoletí