Super Heavy (BFR)

Informace o vývoji a změnách na poli nosičů a kosmických lodí firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3881
Reputace: 3041
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od petrsida »

To je pořádnej steam punk
Tjov
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1230
Reputace: 2086
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Tjov »

krásný kousek "kovu" , a opět klasika pickup truck delivery :mrgreen:
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3881
Reputace: 3041
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od petrsida »

Aktuální stav produkce a lokace dílů od Ring watchers

Obrázek

loď 22 a booster 8 jsou rozebírány, ve výrobě lodě 26 až 32 a boostery 9 až 16
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10800
Reputace: 10176
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Pospíšil »

Srovnání SH/SS a sovětské N1.

---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
CarlJARx
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 412
Reputace: 389
Registrován: 8.5.2017 12:32
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od CarlJARx »

Všimněte si ablativního nátěru, jiného designu mřížky (oboje je ocel) a také jak už víme, tato je na elektrický pohon (ovládání). Velikost je prý docela podobná. Vývoj stále běží dobrým tempem.

Starbase, 23. květen 2023, pravděpodobně pro instalaci na B11.
Obrázek

Starbase, 23.březen 2023.
Obrázek
Zdroj
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10800
Reputace: 10176
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Pospíšil »

CarlJARx píše: 5.6.2023 8:50 Všimněte si ablativního nátěru, jiného designu mřížky (oboje je ocel) a také jak už víme, tato je na elektrický pohon (ovládání). Velikost je prý docela podobná. Vývoj stále běží dobrým tempem.
Zdroj
Nějaká povrchová ochrana na kormidlech možná je, ale jestli je to zrovna ablativní nátěr ... no nevím.
Design mřížky je podle mě stejný na obou fotkách, rozdílně vypadá jenom proto, že jsou každá focena z jiné strany kormidla.
Tvůj zdroj odkazuje na tweet o F9 na misi CRS-28 ... nic o Super Heavy a/nebo roštových kormidlech.


Přidám aktuální stav rozpracovanosti boosterů a lodí.

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Tjov
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1230
Reputace: 2086
Registrován: 29.1.2021 9:27
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Tjov »

OT: mě fascinují ty Heavy Duty Pickupy a kormidlo jen tak na dřevech a přikurtováno. U SLS bych očekával nějaký speciální kontejner a ten kontejner na speciálním návěsu a ten speciální návěs tažený tahačem a to celé naloženo na nějakou speciální transportní říční loď :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10800
Reputace: 10176
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Pospíšil »

Jeden povedený aktuální amatérský render konstrukce SHS, včetně hmotnostního složení a detailu distribuce PHM v motorové sekci SH. Dobrá práce. :palec nahoru:

Obrázek

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
CarlJARx
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 412
Reputace: 389
Registrován: 8.5.2017 12:32
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od CarlJARx »

Na štítku je uvedeno "B-11 FWD RETAIN (zachovat) / HOT STAGE LOAD HEAD".
Zřejmě pro spojení se Ship 26.1 na testy.
Obrázek
Zdroj
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10800
Reputace: 10176
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Super Heavy (BFR)

Příspěvek od Pospíšil »

Nové řešení krytování motorů Raptor v2 na boosteru B9.
Obvodových 20 ks nepohyblivých motorů je zakryto ve společném prstenci, uvnitř určitě děleného balistickými přepážkami mezi jednotlivými motory. Vnitřní skupina 10 + 3 motorů je pak kapotována samostatně, každý Raptor má svou vlastní válcovou "obálku", bránící šíření požáru, nebo poškození okolních motorů při explozi jednoho z nich. Tohle by mohlo celkem dost přispět ke zvýšení spolehlivosti prvního stupně.

Dalším, už dříve avizovaným, vylepšením je elektromechanické vychylování vnitřních 13 Raprorů od boosteru B9 dále. Každý motor má TVC samostatné a nezávislé na dalších motorech. Předchozí verze boosterů měly vektorování tahu motorů hydraulické, kdy 1 porucha v hydraulice vyřadila vektorizaci tahu u všech motorů najednou.

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong

Odpovědět

Zpět na „Rakety a lodě“