Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
ahá, tak to jo, to je paráda - koukám, že jsem zase za tele, který si neumí pořádně přečíst návod
Díky za info 


Re: Pochlubte se!
Koukám, nikdo se ničím moc nechlubí... Tak alespoň já přispěji svou troškou do mlýna.
Dlouhé dny se zelené mozky v naší agentuře trápily tím, jak získat informace o půdních vzorcích a vzorcích z oceánu planety Eve. Poslat tam obyčejnou sondu na padáčku je sice krásné, ale trefit se na přesné místo už horší. Na to konto začal pracovat tým odborníků na vozítku, které pojmenovali Traper. Vozítko kromě základních podpůrných systémů (baterie, energetické články, komunikační zařízení, kolečka...) obsahuje dvě sady měřících přístrojů pro vědecké účely a malou nádrž s palivem pro RCS trysky pro pohyb ve vodě.
Vyvstala tedy otázka, jak toto vozítko dopravit na určité místo - tedy pokud možno na pevninu. Vasil Kerbaněnko přišel s nápadem přidělat na boky vozítka oddělitelná křídla a udělat tak z něj jakýsi kluzák, který po vstupu do atmosféry Eve doklouže nad vhodnou destinaci a tam buď přistane, nebo jen odhodí křídla a na padácích už se Traper snese shůry sám.
I zalíbilo se toto vrchnímu inženýru Lvu Koroněvovi a přijal nápad tento za svůj vlastní, začež byl odměněn uznalým mručením předsedy sektoru vývoje protéz pro ozubená kolečka, jakož i ostatních vedoucích pracovníků, na celozávodní schůzi předsedů a vedoucích pracovníků.
I jali se toto řešení realizovat a dali tak vzniknouti průzkumnému vozítku Traper na nosiči Ikaros, kterýžto k planetě Eve donesl osvědčený meziplanetární přeletový stupeň PlanetTransporter-1.
Pohleďte nyní na dokumentární snímky pořízené dalekovidným teleskopem TeleKukačka:
Na snímku prvním jest zaznamenán zážeh přeletového stupně při odpoutání od oběžné dráhy Kerbinu

Snímek druhý pak zachycuje přiblížení k Eve

Dva předměty tyto do běla rozžhavené jsouť oddělený Ikaros a PlanetTransporter-1

Zde již zraky vaše popatřiti mohou na samojediný Ikaros an nese Traper. Bohužel, vstoupivše do atmosféry Eve na straně slunci odvrácené, znemožnil tento snímkůch lepších nám snímati. Náklon Ikarův následkem jest snahy o změnu dráhy jeho, by nad kontinent směřovala, neb nad oceánem se v chvíli tu nacházel.

Oddělivší se křídla Ikarova

Traper na padácích visící, s nebe se snášející *(předložka "s" použita dle pravidel starších, než sám čas...)

Zde již jest Traper po průzkumu vzorků půdních, an zjišťuje a rozebírá kapalinu v oceánu a data rozličná na domovskou svou planetu odesílá

Hezký večer
Dlouhé dny se zelené mozky v naší agentuře trápily tím, jak získat informace o půdních vzorcích a vzorcích z oceánu planety Eve. Poslat tam obyčejnou sondu na padáčku je sice krásné, ale trefit se na přesné místo už horší. Na to konto začal pracovat tým odborníků na vozítku, které pojmenovali Traper. Vozítko kromě základních podpůrných systémů (baterie, energetické články, komunikační zařízení, kolečka...) obsahuje dvě sady měřících přístrojů pro vědecké účely a malou nádrž s palivem pro RCS trysky pro pohyb ve vodě.
Vyvstala tedy otázka, jak toto vozítko dopravit na určité místo - tedy pokud možno na pevninu. Vasil Kerbaněnko přišel s nápadem přidělat na boky vozítka oddělitelná křídla a udělat tak z něj jakýsi kluzák, který po vstupu do atmosféry Eve doklouže nad vhodnou destinaci a tam buď přistane, nebo jen odhodí křídla a na padácích už se Traper snese shůry sám.
I zalíbilo se toto vrchnímu inženýru Lvu Koroněvovi a přijal nápad tento za svůj vlastní, začež byl odměněn uznalým mručením předsedy sektoru vývoje protéz pro ozubená kolečka, jakož i ostatních vedoucích pracovníků, na celozávodní schůzi předsedů a vedoucích pracovníků.
I jali se toto řešení realizovat a dali tak vzniknouti průzkumnému vozítku Traper na nosiči Ikaros, kterýžto k planetě Eve donesl osvědčený meziplanetární přeletový stupeň PlanetTransporter-1.
Pohleďte nyní na dokumentární snímky pořízené dalekovidným teleskopem TeleKukačka:
Na snímku prvním jest zaznamenán zážeh přeletového stupně při odpoutání od oběžné dráhy Kerbinu

Snímek druhý pak zachycuje přiblížení k Eve

Dva předměty tyto do běla rozžhavené jsouť oddělený Ikaros a PlanetTransporter-1

Zde již zraky vaše popatřiti mohou na samojediný Ikaros an nese Traper. Bohužel, vstoupivše do atmosféry Eve na straně slunci odvrácené, znemožnil tento snímkůch lepších nám snímati. Náklon Ikarův následkem jest snahy o změnu dráhy jeho, by nad kontinent směřovala, neb nad oceánem se v chvíli tu nacházel.

Oddělivší se křídla Ikarova

Traper na padácích visící, s nebe se snášející *(předložka "s" použita dle pravidel starších, než sám čas...)

Zde již jest Traper po průzkumu vzorků půdních, an zjišťuje a rozebírá kapalinu v oceánu a data rozličná na domovskou svou planetu odesílá

Hezký večer

-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!
Super ludane
. Bylo to fajn si něco zase počíst.

Re: Pochlubte se!
Zkusil jsem rozsireni RSS /RealSolarSystem/+FAR+Deadly Reentry ktera davaji kerbinu parametry zeme a posunuje to hru na vyssi level. Vse je hned tezsi, zazitkem je uz jen cesta na orbit a zpet. Napriklad moje nejtezsi raketa vynese cca 62 tun ale ma temer 500 dilu a bez mechjebu je neriditelna. Rakety do 20 tun nosnosti se vsak daji zvladnout pomerne bez problemu.
Vse zde funguje jak ma, dokonce i manevrovani kabinou pro snizeni pretizeni - navrat z mesice se da zvladnout do 4,5G.
Nakonec se podaril i ukol nejtezsi a to raketoplan ve stylu Dream Chaser.
Zde je let a uspesne pristani na ranveji
Start.

Pripojeni ke stanici.

Prelet pres KSC.

Finalni priblizeni po otocce.

A pristani.

http://imgur.com/a/C0Dqz#0
Zde odkaz na mod ale jeho zpovozneni neni zrovna jednoduche, vyzaduje pouziti konfiguracnich souboru z Realism Ouverhaul pro DRE a take mod Joit Reinforcement pro zpevneni raket. A procedural Fairings pro areodamicke kryty.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/thr ... x-12-23-13
Vse zde funguje jak ma, dokonce i manevrovani kabinou pro snizeni pretizeni - navrat z mesice se da zvladnout do 4,5G.
Nakonec se podaril i ukol nejtezsi a to raketoplan ve stylu Dream Chaser.
Zde je let a uspesne pristani na ranveji
Start.

Pripojeni ke stanici.

Prelet pres KSC.

Finalni priblizeni po otocce.

A pristani.

http://imgur.com/a/C0Dqz#0
Zde odkaz na mod ale jeho zpovozneni neni zrovna jednoduche, vyzaduje pouziti konfiguracnich souboru z Realism Ouverhaul pro DRE a take mod Joit Reinforcement pro zpevneni raket. A procedural Fairings pro areodamicke kryty.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/thr ... x-12-23-13
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Během hraní KSP v průběhu měsíců a vlastně už i let jsem si postupně budoval osvědčené nosiče. Ostatně jako každý. Jelikož ale ve hře rád napodobuji reálné rakety, stavěl jsem většinou kopie opravdových strojů. Někdy v prosinci 2013 jsem se rozhodl, že si postavím celé spektrum raket různých nosností, které budu užívat dle potřeby. A tak jednou za čas, když je čas postavím raketu, u které se snažím s předlohou sladit nejen podobu, ale také nosnost (velice přibližně
). Dneska jsem dodělal poslední 13. kus. Snažil jsem se z nich dát dohromady obstojnou infografiku, ale jelikož nejsem ani trochu zručný grafik není výsledek žádná hitparáda. Navíc se rakety nedají vyfotit přesně ze stejného pohledu tudíž jsou poměry velikostí trošičku vedle. Čím je raketa větší, tím je focena více z podhledu, tudíž vypadá menší než ve skutečnosti je. Malé rakety jsou vyfoceny kolmo na svou podélnou osu. Ale pro hrubou představu to je dostačující...

I když jsem se snažil maximálně, naprosto přesné kopie samozřejmě vytvořit nejdou. Ani vzájemné poměry raket je nemožné dodržet přesně. Ale myslím si, že dílo je to pěkné. Já jsem s ním maximálně spokojen. Tady nějaká doplňující data pro zajímavost (nosnost je udávána na dráhu přechodnou ke geostacionární):
1. Naro 1 (Jižní Korea)
počet dílů: 16
startovní hmotnost: 9 t
nosnost: 0,2 t
maximální tah: 230 kN
2. Vega (ESA)
počet dílů: 15
startovní hmotnost: 15 t
nosnost: 1 t
maximální tah: 230 kN
3. H-II B (Japonsko)
počet dílů: 27
startovní hmotnost: 31,5 t
nosnost: 3 t
maximální tah: 350 kN
4. Chang Zheng 2F (Čína)
počet dílů: 31
startovní hmotnost: 40 t
nosnost: 5 t
maximální tah: 762 kN
5. Falcon 9 (SpaceX)
počet dílů: 19
startovní hmotnost: 114 t
nosnost: 10 t
maximální tah: 1900 kN
6. Sojuz (Rusko) - ten jsem kvůli požadované cílové nosnosti hodně oslabil ubráním paliva v boosterech
počet dílů: 54
startovní hmotnost: 218 t
nosnost: 15 t
maximální tah: 4111 kN
7. Ariane 5 (ESA)
počet dílů: 41
startovní hmotnost: 194,5 t
nosnost: 20 t
maximální tah: 1400 kN
8. Delta IV Heavy (USA)
počet dílů: 56
startovní hmotnost: 255 t
nosnost: 25 t
maximální tah: 4200 kN
9. Falcon Heavy (SpaceX)
počet dílů: 53
startovní hmotnost: 293 t
nosnost: 35 t
maximální tah: 5700 kN
10. FalconX (SpaceX)
počet dílů: 20
startovní hmotnost: 370 t
nosnost: 45 t
maximální tah: 4900 kN
11. SLS - pilotovaná verze (USA)
počet dílů: 74
startovní hmotnost: 537 t
nosnost: 60 t
maximální tah: 7700 kN
12. SLS - nákladní verze (USA)
počet dílů: 72
startovní hmotnost: 554 t
nosnost: 60 t
maximální tah: 7700 kN
13. Eněrgia (Rusko)
počet dílů: 140
startovní hmotnost: 1118 t
nosnost: 125 t
maximální tah: 16300 kN


I když jsem se snažil maximálně, naprosto přesné kopie samozřejmě vytvořit nejdou. Ani vzájemné poměry raket je nemožné dodržet přesně. Ale myslím si, že dílo je to pěkné. Já jsem s ním maximálně spokojen. Tady nějaká doplňující data pro zajímavost (nosnost je udávána na dráhu přechodnou ke geostacionární):
1. Naro 1 (Jižní Korea)
počet dílů: 16
startovní hmotnost: 9 t
nosnost: 0,2 t
maximální tah: 230 kN
2. Vega (ESA)
počet dílů: 15
startovní hmotnost: 15 t
nosnost: 1 t
maximální tah: 230 kN
3. H-II B (Japonsko)
počet dílů: 27
startovní hmotnost: 31,5 t
nosnost: 3 t
maximální tah: 350 kN
4. Chang Zheng 2F (Čína)
počet dílů: 31
startovní hmotnost: 40 t
nosnost: 5 t
maximální tah: 762 kN
5. Falcon 9 (SpaceX)
počet dílů: 19
startovní hmotnost: 114 t
nosnost: 10 t
maximální tah: 1900 kN
6. Sojuz (Rusko) - ten jsem kvůli požadované cílové nosnosti hodně oslabil ubráním paliva v boosterech
počet dílů: 54
startovní hmotnost: 218 t
nosnost: 15 t
maximální tah: 4111 kN
7. Ariane 5 (ESA)
počet dílů: 41
startovní hmotnost: 194,5 t
nosnost: 20 t
maximální tah: 1400 kN
8. Delta IV Heavy (USA)
počet dílů: 56
startovní hmotnost: 255 t
nosnost: 25 t
maximální tah: 4200 kN
9. Falcon Heavy (SpaceX)
počet dílů: 53
startovní hmotnost: 293 t
nosnost: 35 t
maximální tah: 5700 kN
10. FalconX (SpaceX)
počet dílů: 20
startovní hmotnost: 370 t
nosnost: 45 t
maximální tah: 4900 kN
11. SLS - pilotovaná verze (USA)
počet dílů: 74
startovní hmotnost: 537 t
nosnost: 60 t
maximální tah: 7700 kN
12. SLS - nákladní verze (USA)
počet dílů: 72
startovní hmotnost: 554 t
nosnost: 60 t
maximální tah: 7700 kN
13. Eněrgia (Rusko)
počet dílů: 140
startovní hmotnost: 1118 t
nosnost: 125 t
maximální tah: 16300 kN
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Pochlubte se!
Paráda! Povedlo se ti to fakt skvěle!




Re: Pochlubte se!
Mager42: ten aerodynamický kryt při startu vypadá hrozivě, ale jinak krásná práce. Jen si říkám, jestli tam nemáš nějak zbytečně moc velikou tu nosnou raketu.
Wopat: parádní přehled
Wopat: parádní přehled

Re: Pochlubte se!
Je to raketa na obeznou drahu s paramety Zeme ne Kerbinu. /Sojuz je sice o dost mensi a zvladl by to taky ale rusove jsou lepsi konstrukteri nez Kerbici/.ludan píše:Mager42: ten aerodynamický kryt při startu vypadá hrozivě, ale jinak krásná práce. Jen si říkám, jestli tam nemáš nějak zbytečně moc velikou tu nosnou raketu.
- Edemski
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1722
- Reputace: 735
- Bydliště: Ostrava
- Registrován: 9.8.2012 15:58
Re: Pochlubte se!
[quote="Wopat"
13. Eněrgia (Rusko)
počet dílů: 140
startovní hmotnost: 1118 t
nosnost: 125 t
maximální tah: 16300 kN[/quote]
To je nějaká nová verze Energie?
13. Eněrgia (Rusko)
počet dílů: 140
startovní hmotnost: 1118 t
nosnost: 125 t
maximální tah: 16300 kN[/quote]
To je nějaká nová verze Energie?
Re: Pochlubte se!
Ahá, to mi nedošlo, pak plně chápu nutnost mít pořádný nosič.mager42 píše:Je to raketa na obeznou drahu s paramety Zeme ne Kerbinu. /Sojuz je sice o dost mensi a zvladl by to taky ale rusove jsou lepsi konstrukteri nez Kerbici/.
